Skocz do zawartości

Enduro vs supermoto vs naked do 8 tyś


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jako że szybkimi krokami zbliżają się 24 urodziny i kategoria A staje się realna postanowiłem rozglądnąć się za jakimś motocyklem.

Mój budżet na motocykl to jakieś 8-9 tyś bo do tego dojdzie prawko strój etc.

Moja waga 69 kg wzrost 176.

Motocykl będzie używany do polatania po lesie, jakieś nie wielkie trasy lub od czasu do czasu dojazd do pracy lub dziewczyny - 30km.

Mieszkam w terenach górzystych więc najbardziej odpowiada mi enduro bądź supermoto, chciałbym polatać troszkę po lesie, nauczyć się jakichś tricków np jazdy na kole. Rozważam zakup drz400 ponieważ jest to dosyć trwały motocykl na którym można się pouczyć i interwały serwisowe są dłuższe niż np. w KTM exc.

I tu pojawia się pytanie czy w tej cenie dostanę drezynę w miarę dobrym stanie czy nie lepiej sobie odpuścić i kupić np dt 125, wtedy też nie musiał bym robić prawka i zostało by więcej kasy?

Doświadczenie jakieś mam jeździłem różnymi sprzętami jako nastolatek, także dt 125.

Jednak od paru lat śmigam samochodem.

Myślałem też czy nie dozbierać i kupić jakiegoś nakeda , np gsr600 czy horneta, ale serducho ciągnie do sm lub enduro :D

Proszę o porady czy drz czy dt będzie mądrzejszym wyborem, czy jednak lepiej jakiś nakedzik oraz chętnie poczytam jakieś propozycje innych modeli.

Pzdr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRZ Supermoto za 9 tyś to będzie albo gruz albo przeróbka z wersji Enduro. Co nie jest złym rozwiązaniem, ale tylko informuję ;)

GSR, Hornet nie nadaje się nawet na szuter.

XTX ciężki trochę i po dt125 może być ci trudno. A samo DT może być już za słabe dla Ciebie.

 

Także DRZ, skup się na jednym bo tak to można w nieskończoność szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

FMX mimo pojemności nie generuje mocy co przekłada się na żywotność. Zupełnie zapomniałem o tych sprzęcie. Tak, da się gumować.

Ogólnie ta trójca braciszków czyli FMX 650 / SLR 650 / Vigor 650 są u nas nic nie popularne a wg mnie chyba najbardziej pancerne i dopracowane silniki w tej klasie. Za wzór stawiam SLR-kę sąsiada, który ma ją od dobrych 20 lat, kupiona w salonie i do dzisiaj jeździ bez żadnych remontów i większych napraw, aż się nie mogę nadziwić, że singlem chłodzonym powietrzem można nastukać ponad 100 000 km i nie wymaga remontu. No ale to człowiek, który przestrzega wymian olejów, filtrów, regulacji zaworów czy innych czynności serwisowych i nie pałuje na zimno, nawet pamięta o smarowaniu linek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT w sumie nie była moja i nie zrobiłem nią nawet dużo motogodzin. Aha czyli o drz SM nie myślę, a zwykłą enduro w jakich pieniądzach można kupić? Fmx? A 37 km przy tej masie ciężki jest do nauki gumowania?

Edytowane przez Drmann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fmx? A 37 km przy tej masie ciężki jest do nauki gumowania?

 

Na koło to wiele lat temu bez problemu wstawiałem DR125, która ma 3x mniej koników ;) FMX to z jedynki podniesie koło z samego gazu a przy Twojej masie to i z dwójki też powinien. Pamiętaj, że to 1 cylinder i ma jebnięcie z dołu.

 

Dodam jeszcze, że 3 lata temu sprzedałem LC4 640 SM za 10 500 zł więc teraz może coś do 9 tys. uda się wyrwać. Ale to jest typowy sprzęt do pałowania, gumowania itp., po 20 km spokojnej jazdy tyłek odpada bo taka niewygodna kanapa, ogromne wibracje i ogólnie pozycja za kierownicą. Jak chcesz czasami gdzieś dalej się wybrać to nie polecam.

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście patrząc na wykres momentu obrotowego fmx drz oraz xt660 widać że fmx od dołu ma spory moment więc może dawać radę, w sumie z moją masą powinno się jakoś odpychać. I nie jest wyżyłowany. No i budżet ten. Jego wygląd to kwestia dyskusyjna, też taki dziobak z niego. Może wystarczy wymienić owiewkę. Xt660x dla mnie wygląda najlepiej wręcz bomba ale pewnie min 10k trzeba wyłożyć :D no i osiągi ma najlepsze , nawet nie patrząc na to że jest z nich najcięższy. Ale będę też zwracał na niego uwagę. Ktm jest fajny ale chyba za mocny na początek i skoro piszecie że twardy to chyba wolę coś wygodniejszego. No powiedzcie mi panowie taką rzecz, dlaczego drz400 mając najmniejszą pojemność jest stosunkowo najdroższy? Dlatego że jest najtrwalszym enduro w swojej klasie?

 

Wykres

post-93063-0-49306300-1531239855_thumb.png

Edytowane przez Drmann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...