Skocz do zawartości

Yamaha XJ600 - bardzo nierówna praca, jakby na 3 cylindrach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy. Wcześniej tylko przeglądałem forum, ale nie znalazłem nic, co mogłoby wyjaśnić moją usterkę. Posiadam Yamahę XJ600 div, jeździła super, silnik jak zegarek. Jakieś 1,5 miesiąca temu silnik zaczął gorzej odpalać, ale nic nie wskazywało na złą pracę. Po jakimś tygodniu zaczął pracować jakby na 3 cylindrach i stracił moc. Teraz pracuje jak traktor. Odpala ciężko nawet na ssaniu. Kompresja OK, luzy zaworowe też już OK, był podparty zawór ssący na 4 cylindrze. Po odpaleniu na 4 cylindrze strzela w gaźnik (widać błyski). Potrafi też nieźle strzelić w tłumik. Gdzie szukać przyczyn, bo już ręce opadają. Sezon powoli się kończy, a ja zamiast jeździć to walczę z motocyklem. Pomocy.

 

Nie wiem jak zmienić temat, mam założyć nowy?

Edytowane przez Bananek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowy. Wcześniej tylko przeglądałem forum, ale nie znalazłem nic, co mogłoby wyjaśnić moją usterkę. Posiadam Yamahę XJ600 div, jeździła super, silnik jak zegarek. Jakieś 1,5 miesiąca temu silnik zaczął gorzej odpalać, ale nic nie wskazywało na złą pracę. Po jakimś tygodniu zaczął pracować jakby na 3 cylindrach i stracił moc. Teraz pracuje jak traktor. Odpala ciężko nawet na ssaniu. Kompresja OK, luzy zaworowe też już OK, był podparty zawór ssący na 4 cylindrze. Po odpaleniu na 4 cylindrze strzela w gaźnik (widać błyski). Potrafi też nieźle strzelić w tłumik. Gdzie szukać przyczyn, bo już ręce opadają. Sezon powoli się kończy, a ja zamiast jeździć to walczę z motocyklem. Pomocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece nowe, doświadczenie jakieś tam mam, lubię grzebać w mechanice. Zawory ustawione. Dalej to samo. Silnik wymieniłem na zapasowy. Niby lepiej, ale gaźniki wymagają jeszcze regulacji. Teraz wolne obroty jak ustawię, że są ok, to podjadę kilka km i obroty skoczą do 2,5 tys. Potem po przegazowaniu lub odcince obroty wracają na miejsce. i znów po kilku km to samo. Co jest? Zakręciłem mu trochę powietrza, bo się dlawił w okolicy 6-7 tys obrotów. Co jeszcze mu podkręcić?



Jak piszesz że błyska to wymień fajki i profilaktycznie świece.

z tym, że błyskało w gaźniku, a nie na przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych gaźnikach ustawiam tylko mieszankę powietrze/paliwo tą śrubką pod spodem prawda? nie znalazłem nic więcej, co możnaby pokręcić prócz śrub od synchro przepustnic. Wolne obroty ustawię tymi śrubami od składu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oprocz tego sa sruby podnoszace przepustnice w poszczegolnych gaznikach, oraz powinny byc sruby uchylajace przepustnice uchylne pomiedzy gaznikami.

Dobrze zeby ktos to robil kto ma porzadny miernik obrotow ( nie ten ktory masz na motocyklu ) i jakies doswiadczenie w ustawianiu.

Ogolna zasada jest taka ze ustawiasz srubami regulacji mieszanki jak najwyzsze obroty kazdego gaznika, by potem obnizyc je srubami przepustnic.

 

Niestety gazniki XJ6 maja czesty problem z wyrobionymi oskami przepustnic uchylnych co mocna komplikuje problem ustawienia, jako ze lewe powietrze dostaje sie do gaznikow przez te luzne oski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli najpierw wkręcam śruby prawie do końca i wykręcam np obrót no i wtedy wykręcam do uzyskania odpowiednich obrotów, tak? Spróbuję jutro tam zajrzeć, może nauczę się czegoś nowego. :) A śruba, która podpiera przepustnicę, o której pisałeś, gdzie jej szukać?



a jeśli chodzi o luźne ośki, czy to jest luz wyczuwalny gołym okiem, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, po rozgrzaniu silnika kazda ze srob mieszanki ruszasz srubokretem w lewo i prawo sluchajac jednoczesnie czy obroty zaczynaja wzrastac, czy spadac ( co w 4 cyl silniku nie jest takie oczywiste ), po czym krecisz sruba w kierunku tym ktory powoduje wzrost obrotow, ale po 1/4, czy 1/3 obrotu.

W momencie gdy obroty przestana wzrastac opuszczasz przepustnice sruba przepustnicy, ale tak by uzyskac obroty nizsze ale rowne i stabilne na tym cylindrze.

To nie jest latwa ani szybka procedura.

Potem nalezy przeprowadzic synchronizacje gaznikow, by wszystkie przepustnice podcisnieniowe ruszaly w tym samym momencie w gore.

Raczej polecam serwis w tych sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...