Skocz do zawartości

Yamaha xj 600 z 1998 roku, przelewa paliwo z gaznika


Yamaciek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam yamaha xj 600. Od jakiegoś czasu silnik pracuje tylko na 2 cylindry,ponieważ w dwuch kolejnych zalewa świece, dodatkowo z gaźnika nad tymi cylindrami wylewa się paliwo, po spuszczeniu paliwa z gaźnika i wyczyszczeniu świec, silnik chwilę na wolnych obrotach pracuje równo, ale potem znów gasną dwa cylindry, silnik strasznie się "tlucze" a z gaźników wypływa paliwo. Co to może być, co jest do naprawy i jak?

Nadmienię że 4 różnych mechaników dało 4 różne diagnozy.

A to zawory, a to robota cylindrów, wymiana gaźnik ów lub ich generalna naprawa, wymiana świec, panewek, regulacja gaźnik ów i zaworów.

Usterka pojawiła się jakiś tydzień temu, do tego czasu yamaha chodziła jak zegarecze:)

Proszę o pomoc.

Edytowane przez Yamaciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy po wyjęciu gaźnik ów, wymianie zestawów naprawczych trzeba je ponownie regulować?

W tamtym sezonie xj była w serwisie i podobno (mam dokument) była robiona synchronizacja i regulacja. Od tamtej pory xj-ta zrobiła tylko jakieś 2,5 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przelewają się gaźniki - to wygląda tak, że zaworek/pływak nie zamyka dopływu paliwa.

 

- np pływak jest ustawiony źle (źle podgięty - zaworek nie domyka się i gaźnik przelewa). Specyfikacja powie jak ma być podgięta blaszka z zaworkiem

- lub sam zaworek nie jest szczelny - czy jest szczelny można sprawdzić tak:

 

Ten sposób jest nawet bardziej naturalny dla gaźnika:

 

Czyli rurka z paliwem powyżej gaźnika, gaźnik do góry nogami - i sprawdzić, czy paliwo przelewa się przez zaworek - to są warunki w jakich gaźnik działa.

 

Rozebrałbym te dwa gaźniki przelewające i sprawdził to na początek.

Edytowane przez dera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przelewają się gaźniki - to wygląda tak, że zaworek/pływak nie zamyka dopływu paliwa.

 

- np pływak jest ustawiony źle (źle podgięty - zaworek nie domyka się i gaźnik przelewa). Specyfikacja powie jak ma być podgięta blaszka z zaworkiem

- lub sam zaworek nie jest szczelny - czy jest szczelny można sprawdzić tak:

 

Ten sposób jest nawet bardziej naturalny dla gaźnika:

 

Czyli rurka z paliwem powyżej gaźnika, gaźnik do góry nogami - i sprawdzić, czy paliwo przelewa się przez zaworek - to są warunki w jakich gaźnik działa.

 

Rozebrałbym te dwa gaźniki przelewające i sprawdził to na początek.

 

Ok to dobra rada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ten test czy gaźnik przelewa bym zrobił jeszcze na skręconych gaźnikach.

Odkręcić paliwo i obserwować - czy przelewa. Jeśli motor stoi i nie jest odpalony a gaźniki przelewają - to sprawa dość jasna.

 

Jak masz kraniki elektryczne, to zapewne trzeba by przekręcić zapłon, zeby się otworzyły.

daj znać jak idzie :-)



W sumie ten test czy gaźnik przelewa bym zrobił jeszcze na skręconych gaźnikach.

Odkręcić paliwo i obserwować - czy przelewa. Jeśli motor stoi i nie jest odpalony a gaźniki przelewają - to sprawa dość jasna.

 

Jak masz kraniki elektryczne, to zapewne trzeba by przekręcić zapłon, zeby się otworzyły.

daj znać jak idzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ten test czy gaźnik przelewa bym zrobił jeszcze na skręconych gaźnikach.

Odkręcić paliwo i obserwować - czy przelewa. Jeśli motor stoi i nie jest odpalony a gaźniki przelewają - to sprawa dość jasna.

 

Jak masz kraniki elektryczne, to zapewne trzeba by przekręcić zapłon, zeby się otworzyły.

daj znać jak idzie :-)W sumie ten test czy gaźnik przelewa bym zrobił jeszcze na skręconych gaźnikach.

Odkręcić paliwo i obserwować - czy przelewa. Jeśli motor stoi i nie jest odpalony a gaźniki przelewają - to sprawa dość jasna.

 

Jak masz kraniki elektryczne, to zapewne trzeba by przekręcić zapłon, zeby się otworzyły.

daj znać jak idzie :-)

Przelewa niestety. Po zapaleniu zapłonu niby na początku nic się nie działo, ale po dłuższej chwili zaczyna posiadać.

Tak cały czas a po zapaleniu silnika to już leje na maksa.

Zaczynam wykręcić gaźnik spróbujemy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz się od razu w śrubokręt udarowy bo zwykłym bardzo łatwo objechać śruby.

Po fakcie ale dzieki za info.

Z 16 srub 3 poszly normalnie reszta nacina brzeszczotem i odkrecona, wszystkie beda wymienione na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam jak to było w xjocie.. ale często jest tak że jak jest przytkane odpowietrzenie komory pływakowej, to paliwo będzie się przelewać. I w większości moto z 4 gaźnikami, te odpowietrzenia są łączone. Dwa i dwa.

Więc może to to?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam jak to było w xjocie.. ale często jest tak że jak jest przytkane odpowietrzenie komory pływakowej, to paliwo będzie się przelewać. I w większości moto z 4 gaźnikami, te odpowietrzenia są łączone. Dwa i dwa.

Więc może to to?

Warto sprawdzi i tak juz gazniki leżą na stole.

Dzieki za podpowiedz.

 

Mialem pisac ale zapomnialem.

Jak odkrecalem gazniki to w dwuch ktore pracuja normalnie prawie nie bylo paliwa, natomiast te dwa co przelewaja byly pelne na full. Po przechyleniu oczywiscie paliwo sie wylalo.

Taki spostrzezenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam jak to było w xjocie.. ale często jest tak że jak jest przytkane odpowietrzenie komory pływakowej, to paliwo będzie się przelewać. I w większości moto z 4 gaźnikami, te odpowietrzenia są łączone. Dwa i dwa.

Więc może to to?

 

Hm... trop z odpowietrzeniem wydaje mi się mega prawdopodobny. Bo: zaczęło się samo, nagle - i zaczęło się w dwóch gaźnikach na raz - więc wydaje się trafnie! Czegoś się nauczyłem, dzięki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...