Jump to content

Recommended Posts

Producenci motocykli chyba oszaleli. Najnowszy Ktm 125 duke ma przednią oponę o szerokosci 120mm a tylną 160. Takie opony przecież miały pod koniec lat 90-tych sportowe 600ccm! Rozumiem kwestie wizualne, ale tak szerokoką oponę trzeba przecież rozpędzić, a motocyklem skręcać. Pamietam 20 lat temu jak z kolegą zakladaliśmy do mz ts 150 szerszą tylną oponę i ona miała zaledwie 120mm, a przyspieszenie znacznie spadało, a poreczęczność się pogarszała. Nawet dużo mocniejsza Jawa 350 odczuwała zmianę na szerszą oponę.

Czy ktoś z was jeździł współczesną 125ccm na tak szerokich oponach? Mowa tu na przykład o Ktm 125 duke, Honda cb125r itd. Kilka lat temu jezdziłem Yamaha Ybr 125 i poręczność była ok, ale tam tylna opona miała zaledwie 90 mm szerokości.


Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marketing. To tak samo jak rozdęte pseudocruisery chińskie z porażającą mocą 10 KM i wagą dochodzącą do 180 kg. Zero sensu ale kupujesz oczami, a w tej klasie z racji zerowego doświadczenia kupujących działa to bardzo mocno.

Edited by Wertyder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyo GT 125 lata temu miał takiego laczka... I w niczym mu nie przeszkadzał...

Nie rozumiem problemu...


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na te 15KM w tym KTM-ie nie poraża, ale to moto ma tylko wyglądać i ładnie asfaltem sunąć więc OK.

W swojej CZ 350 kiedyś założyłem oponę terenową największą jaką się dało, trzeba było podciąć błotnik

i sklepać osłonę łańcucha, ale jadąc plażą z Władysławowa do Jastarnii ja przechodziłem nad

palami i piasek ryłem, a kumpel standardową CZ co chwila wisiał i pchał.

Do dzisiaj mam na pamiątkę 10000zł mandatu jak nas dorwali.. (puszka Coli kosztowała 2000zł :-) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producenci motocykli chyba oszaleli. ...Takie opony przecież miały pod koniec lat 90-tych sportowe 600ccm! Rozumiem kwestie wizualne, ale tak szerokoką oponę trzeba przecież rozpędzić, a motocyklem skręcać. Pamietam 20 lat temu jak z kolegą zakladaliśmy do mz ts 150 szerszą tylną oponę i ona miała zaledwie 120mm, a przyspieszenie znacznie spadało, a poreczęczność się pogarszała. Nawet dużo mocniejsza Jawa 350 odczuwała zmianę na szerszą oponę.....

Co za debile. Zadzwon do nich i im o tym powiedz moze nie sa swiadomi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że motocykl 125ccm z taką oponą gorzej sie prowadzi, wolniej rozpędza i pewnie wiecej pali.

Klika lat temu miałem Yamahe YBR 125, w ktorej ktoś dla poprawienia wyglądu założył oponę tylną o szerokosci 110mm w miejscu oryginalnej 90mm. Z tą szerszą oponą motocykl rozpędzał sie leniwie do 90km/h i skrecał bardzo opornie. Po wymianie na oponę w fabrycznym rozmiarze motocykl motocykl osiągał już 100km/h i o niebo lepiej skrecał a to przecież tylko 20 mm różnicy szerokości.

A co mówić o 125ccm która obuta jest w oponę tylną 150-160mm...

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że jesteś kolejnym jebakiem-teoretykiem i onanistą-praktykiem... I tyle w temacie...


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytając takie odpowiedz, to już wiem dlaczego istnieje stetrotyp motocyklisty- chama i prostaka.

Nie masz nic ciekawego do napisania w temacie to nie pisz zamiast pajacować.

To nie forum pryszczatej gimbazy...

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Edited by samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja już napisałem... Nie zrozumiałeś? trudno... Może czas wrócić do szkoły podstawowej i nauczyć się czytać ze zrozumieniem...

Bo ja o Twojej odpowiedzi napisałem jasno.

I tyle w temacie.


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samolot myślę, że nad tym KTMem pracowali inżynierowie, którzy mają doświadczenie w projektowaniu motocykli. Jeśli założyli takie opony, to z pewnością motocykl ten ma również zawieszenie, geometrię przygotowane pod taki właśnie rozmiar opon. Co za tym idzie jego prowadzenie z pewnością nie odstaje od innych motocykli tej klasy. Podejrzewam, że i osiągami dorównuje konkurencji, KTM nie pozwolił by sobie na to by odstawać od innych marek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki KTM to fajna zabawa na kartingu. Dawne 600 miały moc a właśnie podwozie i opony kompletnie nie szły w parze z resztą motocykla. Teraz taką małą maszynę bierzesz na karting i zasuwa jak głupia dzięki m.in właśnie oponom które pozwalają na głębsze złożenie motocykla. Ktm to nie jest chiński zingzang. Ktoś tam pojęcie o motycyklach zapewne ma.


Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...