Skocz do zawartości

Opinie na temat VFR1200F


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Chciałbym wymienić swój dotychczasowy motocykl CBR 1100 XX 1998 na VFR1200F z rocznika 2012 lub nowszy. Może na forum są osoby które jeździły na obydwu motocyklach i mogą coś powiedzieć o różnicach między nimi. Czy w ogóle polecacie VFR? XX mam już od dziesięciu lat i chciałbym kupić motocykl na następne dziesięć. Czytałem o przypadkach zatarcia silnika w VFR, czy według Was są to jednostkowe przypadki, czy może być coś nie tak z tymi motocyklami.

 

Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem nigdy XX’a, ale jeżdżę VFR12 z 2010 roku od nowości i nakręciłem dotąd 80 tys km.

Nie słyszałem nigdy o zacierajacych się silnikach, a od początku posiadania tego moto jestem na forach VFR z PL, UK i USA.

Może chodzi Ci o akcje serwisową, która dotyczyła jednej partii z 2010 roku, gdzie stwierdzono jakieś opiłki, które dostały się do silników. Jeśli celujesz w rocznik +2012 to nie ma żadnego ryzyka trafienia na taką sztukę.

W sieci jest dużo testów tego motocykla i pewnie je znalazłeś.

Wady jakie się pojawiają dotyczą rocznika 2010-2011 i są to zacierające sie pokrętło regulacji twardości tylnego amortyzatora i zbyt śliskie poszycie kanapy. Od roku 2012 wprowadzono modyfikacje, które eliminują te niedogodności. Wielu użytkowników zakłada tez kierownice akcesoryjną Helibars, żeby uzyskać bardziej wyprostowaną pozycje za kierą. Popularne są tez narzekania na marny dźwięk silnika do 5k obr. Są na to proste recepty np otwarcie na stałe obu kanałów wylotowych w tłumiku.

Zjeździłem tą Hondą już kawał świata m.in. 4 wyprawy do Maroka i muszę przyznać, że niezawodność, jakość wykończenia, sportowy styl, przyjemność z jazdy, potężny silnik są na tak wysokim poziomie, ze nie mogę coś się z nią rozstać.

Nigdy nie musiałem uzupełniać oleju w silniku ani wymieniać żadnej żarówki - tylko klocki, opony i przeglądy.

Moim zdaniem z powodzeniem możesz cieszyć się taką Hondą przez następne 10 lat, jeśli tylko zainwestujesz w kanapę akcesoryjna (fabryczna jest zbyt twarda na długie wyprawy i to śliskie poszycie w rocznikach 2010-2011), kierownicę Helibars i zrobisz coś z dźwiękiem tłumika.

Nie jest to u nas popularny model, ale można trafić egzemplarze w bardzo rozsądne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam kolegę powyżej. Miałem 2010 rok zrobiłem 48 tys km, akcja na wał była zrobiona,raz zblokowało mi przednie hamulce i pompa była do naprawy po powrocie z alp, pasażer ślizga się na fotelu, super maszyna, max trip jaki zrobiłem to 1270 km na raz i było dobrze, tragiczny serwis aso w Poznaniu, plastiki tak skomplikowane jak prom kosmiczny i delikatne zaczepy, szkoda że już nie dostępna.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam za odpowiedź. Pytanko, czy w Waszych egzemplarzach było zmieniane oprogramowanie sterujące komputerem, na takie od 2012 roku, a może ktoś miał założonego boxa zdejmującego ograniczenie mocy na pierwszych dwóch biegach? Chodzi mi o szarpanie silnika o którym pisze się w niektórych testach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na początku VFR bardzo agresywnie reagowała na odkręcenie gazu. Jeszcze w 2010 roku była w Hondzie akcja upgrade’u oprogramowania ECU i potem już było jak trzeba.

Co do ograniczenia mocy na I i II biegu - nic z tym nie robiłem, bo KM jest naprawdę pod dostatkiem, a do jazdy wyczynowej mam R6 w wersji torowej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...