Jump to content

Kłopot z amortyzatorami tył


Recommended Posts

Witam wszystkich.

W moim VTX 1800 c drugi raz połamały się tylne amortyzatory. Pęka pręt amora przy górnym mocowaniu. Nie wiem jaki może być tego powód. Czy to jakaś wada tych amorów? Pierwsze były oryginalne drugi raczej tez używki nie znam ich przebiegu. Sprawdziłem dzisiaj czy wahacz nie ma luzów i nic nie wyczułem jest sztywny i ani drgnie na boki. Jakieś pomysły czemu się tak dzieje? Na drugim zestawie amorów jeździłem dwa sezony ok 10 tyś km może troszkę więcej

Link to comment
Share on other sites

Krzywa rama, wahacz albo tylna część ramy do której mocowana jest gorna cześć amortyzatora.

Żeby nie siać paniki to jeszcze pytania:

Jeździsz głównie sam czy z pasazerem i/bagażem?

Jest cos co może powodować nieliniowość gornych mocowań do wahacza? Jakieś naprężenia tylnej części ramy które powodują jej odkształcenia?

Edited by Bimbak
Link to comment
Share on other sites

Przyjrzyj się mocowaniom amortyzatorów. Jeśli któraś ze stron nie jest w linii z pozostałymi bedzie to wywoływać naprężenia na tym amortyzatorze który mocuje co w efekcie doprowadzi to uszkodzenia go w najsłabszym punkcie. W zależności od konstrucji puszczą albo uszczelniacze albo właśnie najsłabszy punkt trzpienia. Nieliniowość, czyli otwory na śruby mocujące amor nie będą względem siebie równoległe.

Link to comment
Share on other sites

No i tak na marginesie to luzów wahacza przy takiej loszce ręką trudno wyłapać. Trzeba albo sobie ramie przedłużyć dość solidnie a mi kiedyś kumpel pokazał trik z zapieraniem sprzetu o ścianę i próbie delikatnego ruszenia tak by uwidoczniły się wszelkie problemy. Tak wykryjesz też np uszkodzone łóżko tylnego koła więc nie jest to jednoznaczne, ale bardzo obrazowe. Koło będzie się przesuwać lub wychylać.

Edited by Bimbak
Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałem na podnośniku i przy użyciu łyżki montażowej. Ale spróbuję jeszcze tak jak opisałeś. Dzięki



Pomierzyłem wszystko co się dało. Ustawiłem motocykl na wypoziomowanej posadzce na podnośniku. Wszystko się zgadzało z obu stron wymiary się pokrywały. Jedyne co jest nie tak to mocno wybite gumy zbieraka. Próbowałem jeszcze ruszyć wahaczem na boki ze zdjętym kołem i bez amorów, nawet przy użyciu długiego ramienia nie drgnął. Z nie oryginalnych elementów nie mam gumowych tulejek które w sumie za raz po kupnie konia wymieniłem na poliuretany.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Look at the mounting for the shock absorbers. The shock absorber that repairs it will experience tension if one of the sides is out of alignment, which will eventually cause damage to it at its most vulnerable place. The sealants or the pin's weakest point will leak, depending on the design. The holes for the shock absorber bolts won't be parallel to one another because of nonlinearity.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...