kojot39 Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Witam wszystkich.W moim VTX 1800 c drugi raz połamały się tylne amortyzatory. Pęka pręt amora przy górnym mocowaniu. Nie wiem jaki może być tego powód. Czy to jakaś wada tych amorów? Pierwsze były oryginalne drugi raczej tez używki nie znam ich przebiegu. Sprawdziłem dzisiaj czy wahacz nie ma luzów i nic nie wyczułem jest sztywny i ani drgnie na boki. Jakieś pomysły czemu się tak dzieje? Na drugim zestawie amorów jeździłem dwa sezony ok 10 tyś km może troszkę więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimbak Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 (edited) Krzywa rama, wahacz albo tylna część ramy do której mocowana jest gorna cześć amortyzatora.Żeby nie siać paniki to jeszcze pytania:Jeździsz głównie sam czy z pasazerem i/bagażem?Jest cos co może powodować nieliniowość gornych mocowań do wahacza? Jakieś naprężenia tylnej części ramy które powodują jej odkształcenia? Edited March 20, 2018 by Bimbak Quote http://bikepics.com/members/chudy/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot39 Posted March 20, 2018 Author Share Posted March 20, 2018 Głownie jeżdżę sam, Ale przy dłuższych wyjazdach zabieram dwie torby po 50 litrów każda. Co do nieliniowości i naprężeń to raczej nie powinno byc nic takiego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimbak Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Przyjrzyj się mocowaniom amortyzatorów. Jeśli któraś ze stron nie jest w linii z pozostałymi bedzie to wywoływać naprężenia na tym amortyzatorze który mocuje co w efekcie doprowadzi to uszkodzenia go w najsłabszym punkcie. W zależności od konstrucji puszczą albo uszczelniacze albo właśnie najsłabszy punkt trzpienia. Nieliniowość, czyli otwory na śruby mocujące amor nie będą względem siebie równoległe. Quote http://bikepics.com/members/chudy/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot39 Posted March 20, 2018 Author Share Posted March 20, 2018 OK dzięki za podpowiedź dzisiaj sprawdzę to wszystko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimbak Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 (edited) No i tak na marginesie to luzów wahacza przy takiej loszce ręką trudno wyłapać. Trzeba albo sobie ramie przedłużyć dość solidnie a mi kiedyś kumpel pokazał trik z zapieraniem sprzetu o ścianę i próbie delikatnego ruszenia tak by uwidoczniły się wszelkie problemy. Tak wykryjesz też np uszkodzone łóżko tylnego koła więc nie jest to jednoznaczne, ale bardzo obrazowe. Koło będzie się przesuwać lub wychylać. Edited March 20, 2018 by Bimbak Quote http://bikepics.com/members/chudy/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot39 Posted March 20, 2018 Author Share Posted March 20, 2018 Sprawdzałem na podnośniku i przy użyciu łyżki montażowej. Ale spróbuję jeszcze tak jak opisałeś. DziękiPomierzyłem wszystko co się dało. Ustawiłem motocykl na wypoziomowanej posadzce na podnośniku. Wszystko się zgadzało z obu stron wymiary się pokrywały. Jedyne co jest nie tak to mocno wybite gumy zbieraka. Próbowałem jeszcze ruszyć wahaczem na boki ze zdjętym kołem i bez amorów, nawet przy użyciu długiego ramienia nie drgnął. Z nie oryginalnych elementów nie mam gumowych tulejek które w sumie za raz po kupnie konia wymieniłem na poliuretany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimbak Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 To są dość wiotkie motocykle więc najpewniej właśnie podałeś winowajce ułamanych trzpieni. Poliuretan może być za twardy do tego :)Rozumiem ze chodzi o wkłady gumowe w mocowaniach amortyzatorów. Quote http://bikepics.com/members/chudy/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot39 Posted March 21, 2018 Author Share Posted March 21, 2018 Tak właśnie o te gumy chodzi. Zamówię nowe gumy i zobaczę co się będzie działo w sezonie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tenny5 Posted December 8, 2022 Share Posted December 8, 2022 Look at the mounting for the shock absorbers. The shock absorber that repairs it will experience tension if one of the sides is out of alignment, which will eventually cause damage to it at its most vulnerable place. The sealants or the pin's weakest point will leak, depending on the design. The holes for the shock absorber bolts won't be parallel to one another because of nonlinearity. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.