Skocz do zawartości

Motocykl turystyczny do 15 000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
poszukuję motocykla turystycznego do kwoty 15 000 zł. Najlepiej gdyby w tej kwocie był już wyposażony w kufry. Nie mam jeszcze sprecyzowanych preferencji, zamierzam zwiedzić Europe na ile jest to możliwe. Nie wiem czy decydować się na stricte turystyczny motocykl czy może bardziej coś co może też wpaść w teren (zawsze teren sprawiał mi wielką przyjemność). Chciałbym żeby motocykl był niezawodny i w momencie ruszenia w trasę nic skomplikowanego nie mogło się stać. icon_smile.gif

- Jakie masz doświadczenie:
Suzuki Burgman 125ccm (10 000 km), Yamaha XJ 900 (2 000 km)
- Wiek, waga, wzrost:
24 lata, 184 cm, 98 kg
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
Jazda po mieście 20%, jazda po trasie 50%, jazda w terenie 30%
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
4 000 - 6 000
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na sam motocykl mam 13 000-15 000. Jeżeli chodzi o ciuchy to w przypadku wydania 15 000 będę miał około 3 000 zł na ciuchy.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tak naprawdę nie wiem ile pieniędzy potrzeba na utrzymanie motocykla w sezonie, tu przydałaby się podpowiedź. W Burgmanie jedyne elementy utrzymania to była wymiana opon, a Yamahę posiadałem przez jeden sezon.
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Preferuję motocykle zabudowane owiewką. Turystyczne/enduro.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Suzuki V-Strom 650/1000, Suzuki Bandit 650/1250, Honda Transalp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie dobrym wyborem będzie Suzuki V-Strom DL-650. Bardzo dobrze się sprawdzi w Twoich zastosowaniach. A przy tym, jest to niezwykle trwały i niezawodny model. Za te pieniądze powinieneś znaleźć dobry i doposażony egzemplarz, być może nawet z ABS-em (wprowadzony od modelu AK7, czyli od jesieni 2006 r.). Tych motocykli w naszym kraju jest bardzo dużo, tak więc nie ma problemów z częściami, akcesoriami, czy serwisem. Są też fora dyskusyjne z tysiącami użytkowników, regularnie organizującymi Zloty. Zarejestruj się na http://www.vstromclub.fora.pl/ Jest tam też giełda z wiarygodnymi ofertami. W tej chwili są do kupienia trzy "forumowe" sztuki z 2006 r. (jedna z ABS) w cenach wywoławczych od 13,9 (mało wyposażenia) do 15,5 kPLN z bogatym wyposażeniem.

 

Wersja DL-1000 będzie droższa w zakupie i utrzymaniu, no i byłby to starszy egzemplarz. Ale przy Twoim doświadczeniu 650-tka będzie wystarczająca.

Edytowane przez biblo
Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qadrat, a czemu miałby Cię zjechać? :)

 

Ty polecasz dużego GS-a, ale zapewne nie był to Twój pierwszy poważniejszy motocykl, no i wiedziałeś czego szukasz. Ja też teraz mam to, czego szukałem, czyli Tigera Explorera, ale wcześniej miałem właśnie DL-a. Kolega szuka czegoś na początek i wydaje mi się, że ten model Suzuki będzie dla niego odpowiedniejszy. A za jakiś czas przyjdzie pora na większe maszyny ;)

Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat koników w porównaniu do DL to w GS-ie jest tylko 20 więcej ale za to ile więcej momentu i to dostępnego bardzo nisko. I za to właśnie idzie polubić tego boxera, do tego wygodna pozycja za kierownicą, tani serwis, z wysoką szybą dobrze chroni przed wiatrem, silniki pancerne (u mnie lada moment wejdzie 200 000 km bez jakiegokolwiek remontu). Jedynie dość specyficznie pracują, do tego trzeba się przyzwyczaić. Ja swojego ściągałem od pierwszego właściciela w Niemczech, dość spore pieniądze wyłożyłem ale było warto. W PL nie udało mi się znaleźć dobrej sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Ci profil na FB "oględziny motocyklowe" https://www.facebook.com/Ogl%C4%99dziny-Motocyklowe-240958099416279/

Piękne motocykle znajdują w PL i za dobre pieniądze.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat koników w porównaniu do DL to w GS-ie jest tylko 20 więcej ale za to ile więcej momentu i to dostępnego bardzo nisko. I za to właśnie idzie polubić tego boxera, do tego wygodna pozycja za kierownicą, tani serwis, z wysoką szybą dobrze chroni przed wiatrem, silniki pancerne (u mnie lada moment wejdzie 200 000 km bez jakiegokolwiek remontu). Jedynie dość specyficznie pracują, do tego trzeba się przyzwyczaić. Ja swojego ściągałem od pierwszego właściciela w Niemczech, dość spore pieniądze wyłożyłem ale było warto. W PL nie udało mi się znaleźć dobrej sztuki.

 

Myślę że nie tyle moc co masa i gabaryty mogą przysporzyć nowicjuszowi problemy, szczególnie gdzieś na gorszych drogach.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę że nie tyle moc co masa i gabaryty mogą przysporzyć nowicjuszowi problemy, szczególnie gdzieś na gorszych drogach.

 

Skoro wcześniej miał (ma?) XJ900 Diversion, która jest 250 kilowym klocem to raczej żaden sprzęt go już nie zaskoczy :)

 

A swoją drogą, do autora: jeśli jesteś w posiadaniu dobrej XJ900 to zastanów się poważnie czy warto robić roszady i zmieniać sprzęt. Na pewno po przesiadce na małego DL-a odczujesz niedosyt i brak mocy. XJ po obładowaniu wielkimi kuframi nie prowadzi się gorzej, rama i zawieszenie dają radę, hamulce też. Tam fajna ochrona od wiatru jest, ja na pozycję za kierownicą nie narzekałem bo było wygodnie. Jedynie co mnie wkurzało przy dalekich, autostradowych przelotach to brak 6 biegu no ale jak deklarujesz przebiegi rzędu 4 - 6 tys. km rocznie to nie powinno przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJ już nie mam i posiadałem tę maszynę tylko przez jeden sezon. I zgadzam się z @Bimbak, był trochę klocowaty. Nie zrobiłem nim jednak zbyt wielu kilometrów, inne priorytety miałem wtedy.

 

 

@Cosmoss Przyznaję się bez bicia, że skopiowałem formularz z innego forum po wypełnieniu. :blush:

 

@Quadrat

Jeżeli chodzi o BMW R1150GS docelowo chciałbym taką maszynę, ale w tym momencie nie stać mnie na zakup motocykla z rocznika, który by mi odpowiadał. Ale w przyszłości to będzie mój główny cel jeżeli zarażę się jazdą na dobre. :)

 

@biblo Ten DL jest dla mnie kuszącą opcją. Czy będzie on wystarczający w drobny teren i czy nie będzie męczący w trasie? I jak wygląda kwestia jazdy z pasażerem?

 

Generalnie zastanawiam się nad rozwiązaniami. Nie mam jeszcze sprecyzowanych potrzeb, bo tak naprawdę niewiele mogłem pojeździć dotychczas. Być może lepiej byłoby kupić maszynę za ok 10 000 zł bardziej nastawioną na teren również, spróbować czy to jest to i po roku ewentualnie sprzedać dokładając pieniądze na lepszą maszynę (wtedy przynajmniej będę już wiedział czego chcę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pasażerem i z kuframi MOIM ZDANIEM 1000 jest zdecydowanie lepszym wyborem

mam juz 8 lat i zawsze go chwalę

jedyne co wg mnie w pierwszej kolejności należy zrobić to dobre klocki + oplot a pozatym reszta udana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj. Przecież XJ to się jak ciągnik prowadzi.

 

Zależy czego oczekuje się od motocykla turystycznego. Niektórzy preferują do dalekich wypraw sprzęty typu poczciwa CBR1000F, w której to więcej sportu niż turystyki a inni wolą GS-y czy Tigery. Dla mnie podstawą przy wyborze sprzętu było to, jak się będzie zachowywał po obładowaniu (a właściwie przeładowaniu) kuframi. Akurat kiedyś miałem XJ900 i ona po doczepieniu kufrów nie traciła nic ze swoich właściwości jezdnych, prowadziła się niemal identycznie z bagażem jak i bez. Ale jej mniejsza siostra, XJ600 niestety z kuframi prowadziła się koszmarnie.

 

 

@Quadrat

Jeżeli chodzi o BMW R1150GS docelowo chciałbym taką maszynę, ale w tym momencie nie stać mnie na zakup motocykla z rocznika, który by mi odpowiadał. Ale w przyszłości to będzie mój główny cel jeżeli zarażę się jazdą na dobre. :)

 

Tego motocykla nie kupuje się rocznikiem. Patrz tylko i wyłącznie na stan i o ile to będzie możliwe, historię serwisowania. Ja swojego szukałem niemal przez cały sezon, obejrzałem w PL 8 sztuk, cztery z nich to rzekome perełki z forum BMW. Ceny wygórowane, myślałem, że adekwatne do stanu. Nawet dostałem przez to bana na ww. forum bo opisałem dokładnie jeden z obejrzanych motocykli a był sprzedawany akurat przez jakiegoś moderatora i mi naubliżał oraz zablokował konto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrex

 

Do jazdy z pasażerem i kuframi oczywiście lepszy jest tysiączek, ale mnóstwo ludzi jeździ w ten sposób na 650-tkach. Znajomy z żoną i gratami objechał Gruzję, łącznie z pętlą swanecką.

 

Na kiepskich drogach, szutrach i generalnie twardych nawierzchniach ten motocykl radzi sobie świetnie. Do jazdy szosowej/autostradowej też się nadaje, ale ekonomiczny jest do ok. 140 km/h. Potem nie ma już przyjemności z jazdy... Gorzej na sypkim piachu, drobnych grząskich kamyczkach lub w błocie, bo nie jest to moto do jazdy po czymś takim. Choć to wszystko zależy od umiejętności i odwagi kierownika :)

 

Ja na swoim byłem w Maroku, Albanii, Białorusi, objechałem też Bałtyk dookoła, no i byłem w Gruzji - jeszcze przez Krym.

 

 

Pozycja za kierownicą pozwala na wielogodzinne jazdy non-stop. Czego nie można powiedzieć o XJ-900. W 2016 roku jechaliśmy we trzech do Mongolii - ja na Tigerze, kolega właśnie na małym V-Stromie, a trzeci z nas właśnie na jamaszce... I bardzo mu współczułem, jak widziałem jego pochyloną sylwetkę ;)

 

Suzuki ma jeszcze jedną zaletę - małą utratę wartości. Właśnie ze względu na atrakcyjność i popularność.

 

P.S. Jeszcze raz namawiam na rejestrację na vstromclub.fora.pl - znajdziesz tam mnóstwo informacji na temat tego motocykla, relacje z wypraw, porady, itd.

Edytowane przez biblo
Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...