Skocz do zawartości

Pierwszy motocykl na kategorie A


Rekomendowane odpowiedzi

kurcze czytam sobie Twoje posty i zauważam jedną prawidłowość - nie za wiele wiesz ( a w każdym razie tą wiedzą się nie dzielisz ) , za to dużo krytykujesz . Oczywiście nie każdy musi wszystko wiedzieć i na wszystko odpowiadać . Ale w tym co ja napisałem dużo bardziej chodziło mi o to żeby autor tematu poświęcił swój czas na przeczytanie tego co już wiele razy zostało napisane . Tzn żeby poświęcił swój czas na czytanie zamiast liczyć na to że ktoś będzie zużywał swój pisząc po raz kolejny to samo

W tym co Ty napisałeś jest nadal dokładnie to o czym pisałem ja :). Zamknąć forum, bo już wszystko było i można znaleźć w wyszukiwarce ;). No ale jak sam napisałeś ja nie za wiele wiem i pewnie to zignorujesz :). Przypomnij sobie tylko kiedyś moje słowa jak będziecie tu (w wyniku takich działań) zakładać żałobne wątki; że forum upada, mało kto tu zagląda i wszystko przez tą francowatą mordoksiążkę ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW jest dobrym pomysłem. Jednak będzie droższe niż ten z linku.

Na marginesie, ja się z BMW strasznie wpieprzyłem...

Jakby mnie naszło kiedyś, żeby zmienić, to nie ma na co. Nie jest to sprzęt doskonały ale w mojej osobistej subiektywnej ocenie nic innego nie spełnia moich oczekiwań...

Tak, że uważaj, bo to droga w jedną stronę

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknąć forum, bo już wszystko było i można znaleźć w wyszukiwarce ;). No ale jak sam napisałeś ja nie za wiele wiem i pewnie to zignorujesz :). Przypomnij sobie tylko kiedyś moje słowa jak będziecie tu (w wyniku takich działań) zakładać żałobne wątki; że forum upada, mało kto tu zagląda i wszystko przez tą francowatą mordoksiążkę ;).

rozumiem twoją ironię . tym niemniej dalej uważam takie zachowania jako patentowe lenistwo i próbę przerzucenia "zużywania" swojego czasu na innych i nie mam zamiaru brać w tym udziału .

A nawet jeśli dojdzie do Twoich "czarnych wizji" typu zamykanie forum bo jakiemuś leniowi nie chce się czytać tego co zostało powiedziane milion razy to i tak nie mam zamiaru desperacko odpowiadać tego typu ludziom tylko dlatego żeby się nie obraził i nie poszedł na jak to określasz "francowatą mordoksiążke "

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW jest dobrym pomysłem. Jednak będzie droższe niż ten z linku.

Na marginesie, ja się z BMW strasznie wpieprzyłem...

Jakby mnie naszło kiedyś, żeby zmienić, to nie ma na co. Nie jest to sprzęt doskonały ale w mojej osobistej subiektywnej ocenie nic innego nie spełnia moich oczekiwań...

Tak, że uważaj, bo to droga w jedną stronę

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Hehe, no i nawet fajnie, może wystarczy mi na baaardzo długo. A wiesz może czy są jakieś rzeczy w tym konkretnie modelu na które powinienem zwracać szczególną uwagę w momencie ogledzin? Dziwne są te ogłoszenia, jeden sprzedaje "igłę" z 2006r za 8tys, a drugi za 12tys. Obie przykladowo z Włoch a rocznik ten sam. Jest sposób na sprawdzenie prostości ramy podczas ogledzin? Wydaje mi się ze tego powinienem sie obawiać najbardziej. Szkoda że nie znam kogoś kto mial lub ma ten motocykl, wtedy zakup z tą osobą byłby dużo prostszy. A tak to nie wiem, czy nastawiać się z góry na ten trochę droższy próg cenowy, czy najpierw pooglądać te "igły". Średnio 300km z Poznania mam do tych drugich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest wypadkową kilku czynników: rocznika, przebiegu (?), stanu technicznego (!!!), wyposażenia dodatkowego (!!), popularności modelu (!), pazerności i bezczelności handlarza...

 

Doświadczonemu w marce może się udać w miarę poprawna ocena stanu technicznego, ale...

Trzeba mieć szerszy kontakt, niż tylko jazda. Bez pomiarów nie można stwierdzić z całą pewnością, że jest prosty. Można obserwować z daleka tor jazdy i ślad maszyny. Można w trakcie jazdy puścić kierownice obserwując, czy maszyna trzyma kierunek. W przypadku tej próby bardziej "prawdomówne" będą większe maszyny z wahaczem i wałkiem Kardana, bo tam nie za bardzo jest jak przedstawić oś pojazdu. W przypadku "łańcuchowców" nietrzymanie toru można próbować ukryć krzywym ustawieniem tylnego koła, które zniweluje znoszenie maszyny. W drugą stronę też to działa, czyli prosty moto źle ustawiony będzie zbaczał...

Osoba robiąca mechanikę w marce, czy konkretnym modelu jest w stanie ocenić, ale tylko ocenić, czy była przygoda. Popękane powierzchnie lakierowane ramy, nieoryginalne połączenia spawane, odkształcenia miejscowe rurek, sposób prowadzenia i mocowania wiązek przewodów, oryginalne opaski kablowe, stan śrub, ich zniekształcenia wywołane odkręcaniem/zakręceniem i korozja, ślady i zadrapania, stan powierzchni lakierowych (dziwnie idealna powierzchnia, ślady szlifowania podkładu pod lakierem, naturalne rysy używanej powierzchni lakieru), nierównomierne zużycie poszczególnych elementów (sprzęt ma jakiś przebieg, a wydech, lagi, felga, guziki... nienaturalnie nowe albo starsze niż by to wynikało ze stanu)-ogólne wrażenie pojazdu...

Strasznie dużo szczegółów, niuansów, które opowiadają historię, tylko trzeba je rozumieć...

 

Te kilka spraw powyżej to jest pigułka pigułki wiedzy o poprawnym weryfikowaniu pojazdu. A i to nie gwarantuje wynalezienia wad i niedomagań ukrytych, które wyłażą po czasie...

 

Przykład:

 

Kupiłem moje pierwsze BMW. Jeździłem codziennie i cacy. Później napadało białego gówna, moto z tydzień postało i aku martwe. No myślę, stare było, kupię nowe. Nowe po tygodniu też martwe...

Po długich walkach, w tym ASO marki diagnoza: komputer instalacji elektrycznej (u mnie nie ma ani jednego bezpiecznika).

Koszt 4 kilo :(

I człek zaczyna przygodę... Takich kwiatków było więcej i moto z tego powodu zostało sprzedane. Naprawa na ori częściach w ASO byłaby nieopłacalna (koszt tak letko licząc połowa moto).

W Polsce, przy pomocy życzliwych ludzi, palety piwa, kilku butelek Jacka D. i do 2 tys. sprawne.

W lutym rozpocznę 4 sezon. Na razie przejechałem 100 tys bez paru km, w zasadzie bezawaryjnie. Licznik nieubłaganie zbliża się do 200. Moto może nie wygląda już jak nówka salonówka ale nie to jest ważne. Jest sprawne.

 

Życzę ci znalezienia wymarzonego motocykla, z którego będziesz zadowolony. Dobrze, żebyś oglądał kandydatów razem z dobrym mechanikiem, znającym sekrety marki. Praktyka pokazuje, że dobrzy mechanicy od "japonii" niekoniecznie znają się i powinni grzebać w "bawarii"

 

Zacznij od zapisania się na forum f800gs na fest buku, na przykład. Często ludzie przesiadają się po czasie na większego 1200. Można coś wyhaczyć. Aaa, motocykle od znanych forumowiczów są trochę pewniejsze, niż te z importu, bez historii (jak mój...)

Powodzenia.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Edytowane przez żużu77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Żużu za obszerne rady. Na oględziny będę jeździł z mechanikiem, ale bardziej samochodowym, który był motocyklistą, ale z motocyklami BMW ma tyle wspólnego co ja. Lepsze to niż nic, a nikogo bardziej obeznanego nie znam.

 

No cóż, obym się nie naciał za mocno :)

 

Wertyder: fajny motocykl, ale trochę ponad budżet, a nie chce zbytnio szarzowac na start :)

Edytowane przez rockybalboa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roki, ty jesteś z okolic Poznania, no nie?

Masz tam ASO Smorawiński. Przecież zajdź, powiedz, jaki masz zamiar taktyczny i poproś nieśmiało o wsparcie.

U dilera można się dużo (ale oficjalnych info ) dowiedzieć. Powinni mieć na stanie motocykle interesującego modelu nowe lub demo. Na demo można zrobić jazdę próbną. Na wiosnę wszystkie salony organizują dni otwarte, gdzie można się przejechać dowolnym modelem (o ile nie będzie niemożliwej kolejki do wybranego konia...)

Przy odrobinie dobrej woli, popartej stosownym argumentem może szłoby namówić któregoś mechanika na wycieczkę celem oceny...

Kolejna sprawa to rozpoznanie lokalnego środowiska, może ktoś ma taki model albo ktoś grzebie i temu rozumie.

Znajdź forum, przedstaw się i poproś o pomoc.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik jest z Poznania i do niego bym sie ze sprzetem wybral

 

Albo do BMW

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik jest z Poznania i do niego bym sie ze sprzetem wybral

 

Albo do BMW

 

:crossy:

Dominik już w tej branży nie robi.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...