Skocz do zawartości

Bartek911
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od prawie roku jestem posiadaczem Yamahy Fz6n w której mam problem z napięciem ładowania akumulatora. Na wielu forach temat jest poruszany ale podobnego przypadku nie znalazłem. Problem polem polega na tym że napięcie na aku przy uruchomionym silniku na wolych obrotach czyli 1300obr, dochodzi do max. 13,8v a na samym regulatorze jest około 14,1v. wraz ze wzrostem obrotów spada napięci na regulatorze i aku o około 0.3v. Na prądnicy nie ma przebicia, napięcie przy odłączonym regulatorze przy wolnych obrotach wynosi około 30v zaś przy 5000tys obr. wynosi około 70v także można uznać ze prądnica jest ok . Przy podłączonym regulatorze napięcie na prądnicy wynosi juz około 10-11v i po zwiększeniu obrotów spada do 8-9v. Prześledziłem wiele tematów i przeważnie napięcie wzrasta wraz z obrotami a nie spada tak jak jest w moim przypadku dodam tez że pomiar jest robiony na włączonych światłach. Co ciekawe przy włączonym wentylatorze napięcie spada do około 13v i w wraz ze wzrostem obrotów wzrasta do 14,1v na samym regulatorze. Pytanie czy takie spadki napięcia rzędu 0,3 wraz ze wzrostem obrotów są normalne? Jak zredukować spadki napięcia miedzy regulatorem a akumulatorem a przeciągając dodatkowych kabli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mie to Ty nie masz żadnego problemu z ładowaniem. Grubsze przewody od wyprowadzeń zwojów prądnicy bezpośrednio do regla i już powinno być znacznie lepiej a reszta nie ma co się przejmować...z reszta teraz też nie ma czym.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polutowałem dziś konektory do kabli w kostkach przy akumulatorze i przy regulatorze bo były juz te połączenia dość zaśniedziałe i teraz różnica spadła miedzy regulatorem a akumulatorem do 0.1v także już całkiem nie źle. Ale dalej niepokoi mnie spadek napięcia wraz ze wzrostem obrotów który sięga nawet 0,5v. Czy napięcie podczas zwiększania obrotów nie powinno się utrzymywać lub wzrastać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w garażu regulator od majesty 125 czy wie ktoś czy może będzie odpowiedni ?

Złącze pasuje. Czy regulator musi być przykręcony do masy motocykla ?

Jeżeli bym zdecydował się na wymianę to tylko nowy czy używka wchodzi w grę?

Edytowane przez Bartek911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ovbjaw padajacego powoli reglera, wiec jesli ci to przeszkadza to go wymien.

Mozna jeszcze zalozyc dedykowany przewod masowy miedzy masa reglera a minusem aku i zobaczyc czy sie nie poprawi, jesli nie to wymiana.

Jeżdżę już 5 lat ze spadającym napięciem o 0,4-o,5V po wbiciu na wyższe obroty i regler hula ;) i nie zapowiada się na katastrofę.

 

Co do zastępczego to musi mieć tyle samo przewodów co oryginał. Jak ma to zapodaj foty obydwu albo opisz jakie kolory.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Monterem...dokładnie jest u mnie w hondzi ze spadkiem V/te same wartości...jeżdżę z tym od 3 lat i nic się nie dzieje...

 

Adam M - spód regulatora nie wymaga połączenia z masą, oddaje tylko ciepło, u mnie radiator z reglem ,,wisi,, na plastiku tylnego błotnika.

 

Bartek - na Twoim miejscu sprawdziłbym to co Monter wcześniej napisał - czy kable z altka nie są za cienkie - odpal maszynę niech pochodzi a następnie dotknij kabli/żółte od altka - nie powinny być nawet ciepłe nie mówiąc gorące.

 

Jeśli się grzeją to są za cienkie, ja wymieniłem na 2,5mm2 i nawet nie są letniawe w ciepłe dni a sprawdzam pod siedzeniem pasażera gdzie naprawdę jest ,,hot,,.

 

Wymiana na grubsze to od samych wyjść uzwojeń, a więc muszą mieć teflonową izolację.

 

I na koniec sprawdź masowe podejścia i dokładnie zobacz gdzie kończy ,,bieg,, kabel ,,-,, od aku. Jeśli na body pieca a motor nie ma kabli masowych to ten dodatkowy opór może pochodzić od zaśniedziałych mocowań silnika do ramy.

Wtedy trzeba puścić bajpasa od tego miejsca gdzie on jest podpięty do miejsca zamocowania masówek.

 

Jeśli natomiast są kable masowe to nic nie trzeba ,,obchodzić,,...

 

Na koniec pamiętaj o dobrym jak nie b. dobrym chłodzeniu regla...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby dwa regulatory wizualnie niczym się nie różnią jedynie symbolami na obudowie ale jeżeli nie potrzebna jest masa na obudowie regulatora to widocznie od majesty jest uszkodzony bo nie ładuje w ogóle. Aktualnie różnica miedzy regulatorem a aku. wynosci 0.1v po tym jak zlutowałem w kostkach przewody do konektorów także pewnie lepiej już nie będzie chyba ze podciągnął bym przewody bezpośrednio regulator akumulator ale myślę ze ta różnica jest do zaakceptowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...