Jump to content
Limo

Zmiany klimatyczne

Recommended Posts

11 godzin temu, Tommo napisał:

Ja się trochę boję takich ludzi jak kiler. Tacy ludzie podważają jakąkolwiek wartość w postaci zdobyczy nauki, wiedzy ogólnej czy zdolności poznawczej człowieka. Są bardzo trudno reformowalni. No bo w jaki inny sposób, jak nie na podstawie faktów czy rzetelnej analizy naukowej, którą ci ludzie z marszu podważają, jesteś w stanie ich przekonać? Jesteś bezradny. I nic z tym nie zrobisz dopóki nie dojdzie do namacalnych i odczuwalnych zmian, które dotkną ich samych, ale wtedy jest już za późno na jakąkolwiek prewencję.

Tomaszu, widziałeś kiedyś samochód rocznikowo 2012+ z downsajzingowym silnikiem i przebiegiem powyżej 300 000 km?Pewnie nie, ale wcale nie dlatego że to dużo jak na ten rocznik. Powyżej 150 000 nie opłaca się takich samochodów naprawiać. Ile przepaliły oleju? Ile śmieci zostanie po ich zgonie? Jeżdżę obecnie Fabią 1.2 turbo 90 KM z przebiegiem 115 000 + i muszę wozić olej na dolewanie. Jak przejąłem ten samochód z przebiegiem 96 000 km to w drugiej butelce na dolewki było tylko 200 ml oleju. To jest ekologiczne w jakikolwiek sposób? Komputer w prawdzie wyświetla spalanie na poziomie 5,8l/100km, ale w rzeczywistości wciąga więcej niż dwu-litrowa Impreza WRX.Kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. Można być łatwowiernym debilem matematycznym, ale portfela nie oszukasz.

  • Upvote 1

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi to strasznie przypomina to biadolenie kiedy wchodził wtrysk wielopunktowy, że golfy dwójki na gaźniku to były ostatnie prawdziwe samochody. No ale ja nie wiem co będzie. Czas pokaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielbicielom "darmowej" energii odnawialnej polecam zapoznanie się z problemami słonecznej i bogatej Californi.



Ups, się czy to wysłało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, ZIGGI napisał:

Tomaszu, widziałeś kiedyś samochód rocznikowo 2012+ z downsajzingowym silnikiem i przebiegiem powyżej 300 000 km?Pewnie nie, ale wcale nie dlatego że to dużo jak na ten rocznik. Powyżej 150 000 nie opłaca się takich samochodów naprawiać. Ile przepaliły oleju? Ile śmieci zostanie po ich zgonie? Jeżdżę obecnie Fabią 1.2 turbo 90 KM z przebiegiem 115 000 + i muszę wozić olej na dolewanie. Jak przejąłem ten samochód z przebiegiem 96 000 km to w drugiej butelce na dolewki było tylko 200 ml oleju. To jest ekologiczne w jakikolwiek sposób? Komputer w prawdzie wyświetla spalanie na poziomie 5,8l/100km, ale w rzeczywistości wciąga więcej niż dwu-litrowa Impreza WRX.Kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. Można być łatwowiernym debilem matematycznym, ale portfela nie oszukasz.

Uważaj co piszesz o małych uturbionych silnikach skody bo zaraz napadnie Cię Sebastian, klakier skody i powie, że pieprzysz głupoty bo on swoim zrobił 200 tysi  i nic się nie dzieje.
Mnie usunął z profilu za takie herezje 😉

5 godzin temu, Bimbak napisał:

A mi to strasznie przypomina to biadolenie kiedy wchodził wtrysk wielopunktowy, że golfy dwójki na gaźniku to były ostatnie prawdziwe samochody. No ale ja nie wiem co będzie. Czas pokaże.

Jak wchodziły...downsizing już się rozpanoszył i to są opinie a nie biadolenie o nieznanym.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ZIGGI napisał:

Tomaszu, widziałeś kiedyś samochód rocznikowo 2012+ z downsajzingowym silnikiem i przebiegiem powyżej 300 000 km?Pewnie nie, ale wcale nie dlatego że to dużo jak na ten rocznik. Powyżej 150 000 nie opłaca się takich samochodów naprawiać. Ile przepaliły oleju? Ile śmieci zostanie po ich zgonie? Jeżdżę obecnie Fabią 1.2 turbo 90 KM z przebiegiem 115 000 + i muszę wozić olej na dolewanie. Jak przejąłem ten samochód z przebiegiem 96 000 km to w drugiej butelce na dolewki było tylko 200 ml oleju. To jest ekologiczne w jakikolwiek sposób? Komputer w prawdzie wyświetla spalanie na poziomie 5,8l/100km, ale w rzeczywistości wciąga więcej niż dwu-litrowa Impreza WRX.Kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. Można być łatwowiernym debilem matematycznym, ale portfela nie oszukasz.

Miałem uturbione Subaru i wiem ile potrafi spalić ten silnik. Porównanie z dupy. Myślę że zwyczajnie nie umiesz jeździć tym samochodem. Zresztą wielu ludzi obecnie ma z tym problem. Mają małą pojemność i myślą, że trzeba to kręcić wysoko, żeby jakoś jechało. Ten silniczek generuje maksymalny moment obrotowy (bardzo duży jak na tak mały silnik) już od 1700 obr/min. Tym się jeździ jak dieslem. Wtedy masz osiągi, niskie spalanie (ok. 6,5 l/100km w mieście) i ciszę w kabinie.

Co do spalania oleju. Nigdy nie twierdziłem, że wszystko zawsze się udaje. Jak kiedyś tak i teraz zdarzają się wpadki, jesteśmy tylko ludźmi. Natomiast generalnie postęp jest olbrzymi, pod każdym względem. Można śię śmiać i szydzić z downsaizingu ale ten mały, uturbioby silniczek  generuje lepsze parametry od dwulitrowej, klasycznej jednostki wolnossącej. Wystarczy na spokojnie to sprawdzić. Co do awaryjności,  już to kiedyś pisałem, że ludzie teraz nie potrzebują samochodów długowiecznych. Tendencja jest taka, że samochód jeździ 10-12 lat i do recyklingu/utylizacji. Czy jest to ekologiczne? A czy nazwiesz ekologicznym zajechanego grata, który ma zużyty katalizator, leje się olej z każdej uszczelki, i wywala rury pół tablicy Mendelejewa?

 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z przeprowadzonymi kiedyś obliczeniami całkowitego bilansu energetycznego, który obejmował proces produkcji, eksploatacji i odzysku i utylizacji pozostałości optymalny pod kątem wpływu na środowisko okres eksploatacji auta powinien wynosić 30 lat. Wcale nie jest to poza zasięgiem w sensie technicznym, natomiast konsumpcyjne podejście społeczeństwa i sztuczne napędzanie rynku przez konkurujących ze sobą producentów uniemożliwia realizację takich założeń w praktyce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nie można tak stawiać sprawy. To jest sztuczne hamowanie postępu. 30 letni samochód jest zabytkiem w dzisiejszych realiach. Choćby poziom biernego bezpieczeństwa pasażerów, emisji spalin, droga hamowania awaryjnego, to wszystko zmienia się bardzo na + dla konsumenta. I tkwić w archaiźmie tylko dla lepszego bilansu energetycznego jest postawieniem sprawy na głowę.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można, czy nie można to już kwestia gustu. Ja tylko przytoczyłem wynik. Wychodziło z niego, że energetycznie jest to najbardziej efektywne, a więc i związane z jak najmniejszą emisją CO2 powiązaną z wytwarzaniem energii. Skracanie cyklu życia produktu i jego szybki powrót do cyklu recykling-produkcja-recykling wiele wspólnego z ograniczaniem emisji nie ma, bo sam cykl produkcji i recyklingu jest energochłonny. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Tommo napisał:

Miałem uturbione Subaru i wiem ile potrafi spalić ten silnik. Porównanie z dupy. Myślę że zwyczajnie nie umiesz jeździć tym samochodem. Zresztą wielu ludzi obecnie ma z tym problem. Mają małą pojemność i myślą, że trzeba to kręcić wysoko, żeby jakoś jechało. Ten silniczek generuje maksymalny moment obrotowy (bardzo duży jak na tak mały silnik) już od 1700 obr/min. Tym się jeździ jak dieslem. Wtedy masz osiągi, niskie spalanie (ok. 6,5 l/100km w mieście) i ciszę w kabinie.

Tomaszu, rozgryzałem ten silnik długo i namiętnie. Faktycznie moment jest nisko i z dołu ciągnie lepiej niż powyżej 4k obrotów, ale z niskim  spalaniem to ma niewiele wspólnego. Komputer pokazuje porównywalne wartości i choć urządzenie to samo w sobie jest kłamliwe, to do samego porównania się nadaje. Tankowanie z resztą to potwierdza, tyle że faktyczne spalanie jest o połowę lub dwukrotnie większe niż to wskazane przez komputer.

2 godziny temu, Tommo napisał:

30 letni samochód jest zabytkiem w dzisiejszych realiach. Choćby poziom biernego bezpieczeństwa pasażerów,

🤣 Sugerujesz że Polonez był biernie niebezpieczny? Albo Mercedes 240? Żartujesz chyba... Ja w Fiacie Uno czułem się bezpieczniej niż w tej Fabii. Jak wjeżdżam na progi czy krawężniki to mi uszczelki w drzwiach skrzypią bo się buda wygina.


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mojej Żony właśnie pękło 140 tysi ......

 

 

Dodam ze w aucie na liczniku

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, ZIGGI napisał:

 

🤣 Sugerujesz że Polonez był biernie niebezpieczny? Albo Mercedes 240? Żartujesz chyba... Ja w Fiacie Uno czułem się bezpieczniej niż w tej Fabii. Jak wjeżdżam na progi czy krawężniki to mi uszczelki w drzwiach skrzypią bo się buda wygina.

Tak sugeruję. Dawał złudne odczucie bezpieczeństwa.

 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, ZIGGI napisał:

 

Ja w Fiacie Uno czułem się bezpieczniej niż w tej Fabii. Jak wjeżdżam na progi czy krawężniki to mi uszczelki w drzwiach skrzypią bo się buda wygina.

Hehe, bez przesady. Mialem uno 9 lat, od nowości, i podniesienie go na lewarku powodowało, że się drzwi zaczynały haczyć. Choć auto było udane same w sobie, z bezpieczeństwem i sztywnością nadwozia z pewnością niewiele miało wspólnego. O czym świadczyła chociażby jego waga.

A jeśli chodzi o zużycie paliwa małych, uturbionych benzyn, Tommo ma rację. Tym trzeba umieć jezdzić, żeby było oszczędnie. O ich trwałości wypowiadać się nie będę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, grizzli napisał:

 Tommo ma rację. Tym trzeba umieć jezdzić, żeby było oszczędnie.

Ja umiem jeździć oszczędnie każdym samochodem, tylko nie mam na to czasu 😀  Przy takiej samej dynamice jazdy Civic 1.8 pali znacznie mniej.

32 minuty temu, KLAUDIUSZ napisał:

U mojej Żony właśnie pękło 140 tysi ......

Mój nadworny mechanik miał ostatnio na warsztacie Megankę 1.4 turbo z takim przebiegiem, to była w stanie agonalnym. Auto warte  20 koła wymagało napraw za 30% swojej wartości. I tak nieźle bo w ASO krzyknęli 12 koła. 


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ZIGGI napisał:

Ja umiem jeździć oszczędnie każdym samochodem, tylko nie mam na to czasu 😀  Przy takiej samej dynamice jazdy Civic 1.8 pali znacznie mniej.

 

Ziggi jesteś pewien?

 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Tommo napisał:

Ziggi jesteś pewien?

Tomek nie załamuj mnie.... Co Ty mi pokazujesz???

Mam do dyspozycji obydwa samochody tyle że Skoda w wersji 90KM. Komputer w Hondzie myli się + - pół litra na setkę, a w skodzie pokazuje to co ma się mieścić w normie Euro i co napisali w instrukcji obsługi. Bzdury! Gdybym jeździł jak ciota, czyli tak jak ten koleś z filmiku o Fabii, to Hondą zszedłbym poniżej 5,5 litra. Kiedyś już tu wrzucałem zdjęcie licznika. Wszystko potwierdzone przy tankowaniu. W Skodzie po zatankowaniu pod korek komputer pokazuje zasięg 720 km, a po przejechaniu 300-tu zapominam o wszystkim i szukam stacji benzynowej.


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wszyscy się mylą i kłamią tylko ZIGGI wyłapał, że to wielka ściema i najlepiej sprzedający się model Skody w Polsce, pali jak sportowy WRX AWD Turbo, przy okazji jeszcze wiadra oleju. 

Naprawdę uważasz że to łyknę?

https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodow/skoda-fabia-combi-12-tsi-kontra-fiat-tipo-sw-14-t-jet-kombi-za-rozsadna-cene-or-test/8wdwv7w

Kolejny test obnażający Twoje herezje. Wybacz, szanuję Twój upór, ale nie kupuje tego.

 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Tommo napisał:

 przy okazji jeszcze wiadra oleju. 

 

 

Pali olej. Duuuużo oleju. Jak wszystkie tsi. Kto zna konstrukcje tych silników, wie o tym doskonale. I wie, dlaczego.

W przyszłym tygodniu biorę takie cudo na stół operacyjny. Będzie przeróbka tłoków i pierścieni (mówią, że pomaga). W firmie zewnętrznej. Na wyrazne życzenie klienta. Zdam relację, czy operacja się powiodła, czy też pacjent będzie dalej zdychał z przepicia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Tommo napisał:

Czyli wszyscy się mylą i kłamią tylko ZIGGI wyłapał, że to wielka ściema i najlepiej sprzedający się model Skody w Polsce, pali jak sportowy WRX AWD Turbo, przy okazji jeszcze wiadra oleju. 

Naprawdę uważasz że to łyknę?

https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodow/skoda-fabia-combi-12-tsi-kontra-fiat-tipo-sw-14-t-jet-kombi-za-rozsadna-cene-or-test/8wdwv7w

Kolejny test obnażający Twoje herezje. Wybacz, szanuję Twój upór, ale nie kupuje tego.

Tomek na czym Ty opierasz swoje wizje??? Test z Onetu??? Spójrz na tego gościa siedzącego na tylnej kanapie. Żeby tam wsiadł to chyba wyjęli przedni fotel i potem go włożyli jak już siedział, albo połamali mu nogi do tego zdjęcia bo inaczej by się nie wcisnął. Mam fotel odsunięty na maksa do tyłu i nie dość że gniotę kolanem o kokpit, to nie jestem w stanie włożyć za fotel reklamówki z bochenkiem chleba. Mam 192 cm wzrostu czyli dużo, ale nie żebym był jakimś gigantem, a ze mną za kółkiem Fabia staje się 3-osobowa.   Akurat mój nadworny mechanik jest w posiadaniu nowego Tipo i to nawet nie kombi tylko sedan. Między tymi autami jest przepaść, a nie różnica jednej klasy. Fiat w sedanie ma bagażnik tak duży, że nawet nie ma powodu myśleć o kombi. Do tego Tipo ma zwykły silnik 1.4 bez żadnych dałnsajzingowych wynalazków, a Fabia wyżyłowaną kosiarkę.

Oczywiście możesz zarzucać mi że pieprzę głupoty, ale lepiej żebyś to zrobił na procesach w których VW umoczył dupę i płaci gigantyczne odszkodowania za fałszowanie danych o spalaniu i emisji.

Zrobię Ci naklejkę na licznik w rowerze z wartością 100 km/h. Będziesz się chwalił że tak zap***dalasz na bicyklu nawet jak stoi w garażu???


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

japierdole nie dosyć że motocykle umarły na tym forum , dupy umarły to oprócz polityki dywagujemy nad szkodą fabia -to już chyba koniec 😞


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

O czym wy tu pitolicie.....samochody zaczynają się od 3 litrów najlepiej jak ważą 2 i więcej tony ...sam jeżdzę motrem co waży ze 350 kg a ze mną kolo pół tony .Prawa fizyki są proste i to jest najważniejsze moja puszka waży 2 tony a żony 2,5 i to jest najważniejsze .Położyliśmy się kiedyś z Nowym (Kłod może go jeszcze pamięta) w zakręcie bo chłopu z ciągnika się ropa wylała i ścinaliśmy słupki drogowe ja na glu nic a on na Afryce się mocno pogruchotał...o 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, michoa napisał:

japierdole nie dosyć że motocykle umarły na tym forum , dupy umarły to oprócz polityki dywagujemy nad szkodą fabia -to już chyba koniec 😞

O tym samym  dzisiaj myślałem przeglądają aktualne tematy...tych motocyklowych jak na lekarswto...a tyle nowych motocykli, rozwiązań itd.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem ostatnio Fiata 1.4 8V, bo potrzebowałem. Niby niewysilony silnik, ale w mieście przy pedalskiej jeździe nie udaje mi się zejść poniżej 10 l/100 km. To już stary kredens o podobnej mocy palił mniej.

 


Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Leśnik5 napisał:

O czym wy tu pitolicie.....samochody zaczynają się od 3 litrów najlepiej jak ważą 2 i więcej tony

mnie od kiedy izo uświadomił że istnieją japońskie samochody , na amerykańce prycham jak bogata dziunia na nieudolnie podrywające ją michoły .....

ale z dwojga złego jak mam wybierać między ramem a fabią no to chyba nie ma wyboru 😄

syfik jest gówno , FWD wygląda jak stolec ale trwałość silnika w tym to jakieś ku*wa god mode , w bugiecie na zlocie mieli 1.3 , olej spuścili i cały zlot tyrali nie dali rady.........

A tylnionapędowy JDM to jest jak duże silikony , kolczyk w pępku i dziara na pół sztucznej dupy ........jak sobie obejrzałem 2 rx8 to japierdole , 18 w serii gdzie 205 to naciąg , rozpórka kielichów , skóra , zegary z promu kosmicznego , dźwięk ogólna finezja.........wsiadłem do e3śmiecia , zegary z astry F , światła w ssaniu , szmata na siedzeniach z omegi w biedaopcji CD to stwierdziłem że tommo nie tylko na  przeglądach i prowadzeniu biznesu się nie zna 😄

drogie ale to jak z babami -tanie to jest rękodzieło albo brzydkie co słabo dają i bez finezji , za dobry dymanie trzeba zapłacić 😞

 

7 minut temu, _Monter_ napisał:

a tyle nowych motocykli, rozwiązań itd.

w offie koniec , został ktm i hujskwarna na placu boju które de facto są tym samym , honda totalnie się wycofała z offu z tego co wiem ale yamaha i kawałsuki też chyba.....


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...