Skocz do zawartości

Brough Superior - nowe wcielenie klasyka za 215 000zł!


#Smoku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na targach EICMA w Mediolanie na dłużej zatrzymałem się na stoisku Brough Superior. Motocykle dopracowane w każdym detalu, ale i kosztowne.

 

 

Roczna produkcja Brouhg Superiora nie przekraczała 150 sztuk. Przez dwadzieścia jeden lat zbudowano 3048 maszyn. Produkty Superiora bardzo szybko zyskały tytuł Rolls Royce’a wśród motocykli. Niespotykana precyzja montażu, jakość materiałów, niezawodność, kosmiczne, jak na tamte czasy, osiągi i niezwykłe procedury. Motocykle były montowane i weryfikowane, następnie rozkładano je, aby wprowadzić zabezpieczenia antykorozyjne i skorygować drobne błędy.

 

Pewnego dnia w fabryce Superiora pojawił się człowiek z Rolls Royce’a i zarządał, by zaprzestano naruszania praw do marki będącej własnością jego firmy. William oprowadził go po niewielkiej fabryce, gdzie pracownicy przygotowywali motocykle do zbliżającego się pokazu w Londynie. By na lakierze nie zostały ślady palców, nosili białe rękawiczki. Przedstawiciel Rllsa był pod takim wrażeniem, że zezwolił, by Brough dalej używał sloganu “Rolls Royce wśród motocykli!

 

Więcej: http://www.ridetobe.com/eicma-2017-new-brough-superior-s-s-100/

post-71325-0-96588400-1511163411_thumb.jpg

post-71325-0-67057300-1511163420_thumb.jpg

post-71325-0-33255400-1511163427_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, ze nie tuzinkowy ale jezeli mam byc szczery, to wolal bym Scramlera Ducati.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomina SS100 więc jakieś nawiązanie do tradycji jest, tym niemniej wolę marki które nieprzerwanie ewoluują do obecnych modeli (H-D czy BMW) od takich "wskrzeszonych". Mam od razu skojarzenie z chińskim Junakiem.

 

A tak w ogóle to chciałbym posiadać i jeździć HRD Vincent :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze najblizszy koncepcji Vincenta jest Buell, ktorego dalej mozesz sobie zakupic.

Posiadanie oryginalnego Vincenta nie jest latwa sprawa, glownie z powodu skomplikowanej mechaniki, ktora po dziesiatkach lat uzywania jest dosc trudna do utrzymywania w stanie zdolnym do jazdy.

Co do BS to mialem i nawet jezdzilem modelem SS100 ( silnik Matchless ) z 37r w wersji nieco skundlonej :).

Tez nie bardzo widze sens "wskrzeszania" tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze najblizszy koncepcji Vincenta jest Buell, ktorego dalej mozesz sobie zakupic.

Posiadanie oryginalnego Vincenta nie jest latwa sprawa, glownie z powodu skomplikowanej mechaniki, ktora po dziesiatkach lat uzywania jest dosc trudna do utrzymywania w stanie zdolnym do jazdy.

Główny problem do posiadanie BS to nie skomplikowana technika tylko ceny. Ta marka to obecnie lokata kapitału. Za wspomnianego przez Ciebie SS100 trzeba teraz wysupłać od 210 do 350 tysięcy EUR (Grubo ponad milion złotych). Kupują to więc ludzie posiadający niemałą wolną gotówkę i dla nich nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia techniczne nie są problemem, bo od tego mają wyspecjalizowane warsztaty naprawcze. Tak samo z najnowszą wersją Brougha. To oferta dla bogatych bazująca na nostalgii za legendarną marką. Czy się przyjmie to się okaże. Jedno jest pewne. Kiedyś BS był wyznacznikiem nowoczesności i jakości. Teraz to wyłącznie wyznacznik statusu materialnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skomplikowanej mechaniki to pisalem o Vincencie.

Aluminiowy korpus silnika po tylu latach zaczyna sie rozjezdzac, otwory w bloku pod lozyska glowne, kola rozrzadu, czesto trzeba osiowac zeby wszystko razem zagralo, poza tym silnik jest tam wlasciwie kregoslupem motocykla, bo rama jest szczatkowa.

BS to szybki traktor, wszystko jest tam proste, dziala bez pudla i zuzywa sie b.powoli jako ze wykonanie jak i materialy sa z gornej polki.

Wrazenia z jazdy b.podobne do gornego HD jezeli zawieszenia sa w dobrym stanie. Jedynym problemem bylby dzisiaj iskrownik z wirujaca cewka i ciezkim do zdobycia wewnetrznym kondensatorem. Moj mial zuzyte suwaki i teleskopy rowniez w nienajlepszym stanie co dostarczalo masy wrazen :).

O ile dalej podoba mi sie oryginalny SS100, to nowa wersja niespecjalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...