Jump to content

Recommended Posts

Witam

W związku, że na forum panuje wielki ruch :), a ja się zajmuje hobbistycznie olejami mam do Was prośbę proszę o podanie ciśnienia oleju (oczywiście odczyt ze wskaźnika jak ktoś ma ;)) na waszych motorach. Zbieram te informacje aby poukładać swoje wiadomości.

 

Przykład opisu:

model: FLHRSI

rok: 2005

typ oleju: Midland 20W50

przebieg na oleju: 4000km

ciśnienie na rozruchu: 35 PSI

ciśnienie na rozgrzanym przy 2 tyś: 30PSI

na jałowym na rozgrzanym: 10 PSI

 

Dziękuję z góry wszystkim tym co odpowiedzą.

 

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model:FLHRSI

Rok:2004

Olej:MOTUL 7100 20w 50

Przebieg na oleju około 5000 km

Ciśnienie na rozruchu (zimny silnik) 38 psi

Na jałowym rozgrzany 19psi

Nie mam obrotomierza więc ne wiem jakie ciśnienie przy jakich obrotach

 

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model: FLHR

Rok: 1999

Olej: AMS Oil 20W50

Przebieg na oleju około 2000 km

Ciśnienie na rozruchu (zimny silnik) 60 psi

Na jałowym(około 800 RPM) (rozgrzany) 20 psi

Nie mam obrotomierza więc nie wiem jakie ciśnienie przy jakich obrotach, ale na szóstym biegu od jakichś 70 MPH trzyma równo 50 psi


<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Share this post


Link to post
Share on other sites

FLHTCU 2008 olej półsyntetyk BelRay 20W50 3 tyś Rozruch zimny 35 psi, jazda 2000 obrotów -33 psi, jałowy 1000 obrotów-14 psi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maniek opiszesz wnioski ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś skrobnę ale za mało mam jeszcze info. Chciałbym jeszcze aby ktoś podał ciśnienie oleju na minerale.

Dziękuje oczywiście kolegą za wypełnienie danych oczywiście dane mogą być różne ze względu na pasowanie części w silniku użytych modów i wiele innych rzeczy.

Ale co można zauważyć, że na syntetyku ciśnienie oleju jest lepsze niż na minerale.

Co do ciśnienia oleju u kolegi streng9 nie będę się wypisywał bo ma zrobiony duży mod w silnku ;)

Za pozwoleniem kolegi przedstawie później analizę oleju Midland 20W50 po 4 tyś przebiegu ;).

 

Czekam na więcej info dziwi mnie trochę te forum prawie 200 osób odczytało wiadomość a 4 się wypowiedziało :).

 

Dzięki chłopy.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

model: FLHTCUI

 

rok: 2006

 

typ oleju: Harley GENUINE mineral 20W50

 

przebieg na oleju: 3500km

 

ciśnienie na zimnym: 32-35 PSI

 

ciśnienie na rozgrzanym przy 2 tyś: 20-22PSI

 

na jałowym na rozgrzanym: 10-12 PSI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Miło byłoby gdybyście mogli podać też kilka przykładów dla EVO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Panowie myślę że te opisy nie są miarodajne co do wartości na tzw. rozgrzanym silniku . Co to znaczy rozgrzany po przejechaniu 10km w temp otoczenia 20st. czy po przejechaniu 100km 80mil/h w temp. 30st.?

Testuję swój silnik po remoncie kapitalnym i widzę że różnice są olbrzymie. W temp. 20st. po przejechaniu np. 40km na jałowym około 600 obr/min pokazuje 15-20 psi. A po locie 150 km po autostradzie z prędkością około 80mil/h w temp. 32st. gdy wpadłem do miasta w korek to pokazywało mi około 5-8psi.

Niestety wskazówka skacze dlatego piszę o przedziale.

FLHR 1998

Olej midland 20W50

Na zimnym 50 psi.

Na gorącym podczas jazdy około 30psi.

Na gorącym jałowy jw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest dokladnie tak jak Fazik pisze.

Rozgrzany i rozgrzany to nie to samo.

 

Aby to w ogóle miało sens to nalezy podawac źródło odczytu cisnienia i najlepiej miejsce mocowania.

Np. ciśnieniomierz ACCEL lub Arlen Ness miejsce mocowanie - filtr siatkowy w korpusie silnika. itp...

Odczyty z cisnieniomierzy niskiej jakosci można sobie darowac, bo one potrafią przeklamac czasem o około 5 PSI szczególnie na rozgrzanym - wiec to nie ma sensu najmniejszego sie trudzić i wprowadzać ludzi w bład.

Odczyty z zegara na pulpicie Electry - sterowanego czujnikiem cisnienia VDO serii OEM - tez mozna sobie darowac, on oklamuje na plus na rozgrzanym silniku o jakiś 8 - 12 psi.

Sprawdziłem to przez te pare lat zabawy w HD.

Pulpitowy cisnieniomierz to zabawka - tzn. on pokazuje prawidłowo jak silnik jest rozgrzany, ale jak sie konkretnie polata to sa rozbierznosci i to duże... podobne do tych co napisałem powyzej. A własnie wszystkich powinny interesowac te warosci krytyczne... kiedty silnik potrzebuje oleju, a nie te spacerowe...

Tak wiec odczyty z pulpitu Electry to pułapka wg mnie...

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam... :)

 

Model: FLSTC Stage 1 , 70 KM , Tq 87 Nm , pompa oleju S&S , filtr oleju K&N , wskaźnik oleju Auto Meter miejsce mocowania - filtr siatkowy w korpusie silnika.

Rok: 1996

Typ oleju: Midland 20W50 Minerał

Przebieg na oleju: 2000 km

Ciśnienie na rozruchu: 30-40 PSI

Ciśnienie na rozgrzanym przy 2 tyś: 25 PSI ( 90 °C )

Na jałowym na rozgrzanym przy 600 obrotach : 8-10 PSI ( 90 °C )

 

Po wymianie oleju na Mineral Eurol 20W60 odpowiednio zimny 45-50 PSI , rozgrzany 28 PSI ,jałowy 12-13 PSI

Edited by Darek Warmia-Mazury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś skrobnę ale za mało mam jeszcze info. Chciałbym jeszcze aby ktoś podał ciśnienie oleju na minerale.

Dziękuje oczywiście kolegą za wypełnienie danych oczywiście dane mogą być różne ze względu na pasowanie części w silniku użytych modów i wiele innych rzeczy.

Ale co można zauważyć, że na syntetyku ciśnienie oleju jest lepsze niż na minerale.

Co do ciśnienia oleju u kolegi streng9 nie będę się wypisywał bo ma zrobiony duży mod w silnku ;)

Za pozwoleniem kolegi przedstawie później analizę oleju Midland 20W50 po 4 tyś przebiegu ;).

 

Czekam na więcej info dziwi mnie trochę te forum prawie 200 osób odczytało wiadomość a 4 się wypowiedziało :).

 

Dzięki chłopy.

 

Pozdrawiam

Hej Maniek...wrzucisz jakąś analizę , wnioski ? Z góry dzięki :) Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki jest max obrotow HD - 5 tysi ?

Mysle ze odczyt max cisnienia powinien byc brany powyzej 2 tys, raczej z 3 tys w tym wypadku.

Typowy jest rowniez objaw o ktorym pisza Fazik i Fiss, czyli mocne rozgrzanie silnika po szybkiej jezdzie, lub po dlugim staniu w korku w goracy dzien.

Nastepuje wowczas wiekszy spadek cisnienia niz na rozgrzanym silniku o ja np szukalem oleju ktory w takich warunkach da w moim Tridencie 20 psi przy tysiacu obrotow silnika.

Takim okazal sie LoquiMoly SAE 10W60 full synthetic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...