Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W związku, że na forum panuje wielki ruch :), a ja się zajmuje hobbistycznie olejami mam do Was prośbę proszę o podanie ciśnienia oleju (oczywiście odczyt ze wskaźnika jak ktoś ma ;)) na waszych motorach. Zbieram te informacje aby poukładać swoje wiadomości.

 

Przykład opisu:

model: FLHRSI

rok: 2005

typ oleju: Midland 20W50

przebieg na oleju: 4000km

ciśnienie na rozruchu: 35 PSI

ciśnienie na rozgrzanym przy 2 tyś: 30PSI

na jałowym na rozgrzanym: 10 PSI

 

Dziękuję z góry wszystkim tym co odpowiedzą.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model:FLHRSI

Rok:2004

Olej:MOTUL 7100 20w 50

Przebieg na oleju około 5000 km

Ciśnienie na rozruchu (zimny silnik) 38 psi

Na jałowym rozgrzany 19psi

Nie mam obrotomierza więc ne wiem jakie ciśnienie przy jakich obrotach

 

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: FLHR

Rok: 1999

Olej: AMS Oil 20W50

Przebieg na oleju około 2000 km

Ciśnienie na rozruchu (zimny silnik) 60 psi

Na jałowym(około 800 RPM) (rozgrzany) 20 psi

Nie mam obrotomierza więc nie wiem jakie ciśnienie przy jakich obrotach, ale na szóstym biegu od jakichś 70 MPH trzyma równo 50 psi

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś skrobnę ale za mało mam jeszcze info. Chciałbym jeszcze aby ktoś podał ciśnienie oleju na minerale.

Dziękuje oczywiście kolegą za wypełnienie danych oczywiście dane mogą być różne ze względu na pasowanie części w silniku użytych modów i wiele innych rzeczy.

Ale co można zauważyć, że na syntetyku ciśnienie oleju jest lepsze niż na minerale.

Co do ciśnienia oleju u kolegi streng9 nie będę się wypisywał bo ma zrobiony duży mod w silnku ;)

Za pozwoleniem kolegi przedstawie później analizę oleju Midland 20W50 po 4 tyś przebiegu ;).

 

Czekam na więcej info dziwi mnie trochę te forum prawie 200 osób odczytało wiadomość a 4 się wypowiedziało :).

 

Dzięki chłopy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie myślę że te opisy nie są miarodajne co do wartości na tzw. rozgrzanym silniku . Co to znaczy rozgrzany po przejechaniu 10km w temp otoczenia 20st. czy po przejechaniu 100km 80mil/h w temp. 30st.?

Testuję swój silnik po remoncie kapitalnym i widzę że różnice są olbrzymie. W temp. 20st. po przejechaniu np. 40km na jałowym około 600 obr/min pokazuje 15-20 psi. A po locie 150 km po autostradzie z prędkością około 80mil/h w temp. 32st. gdy wpadłem do miasta w korek to pokazywało mi około 5-8psi.

Niestety wskazówka skacze dlatego piszę o przedziale.

FLHR 1998

Olej midland 20W50

Na zimnym 50 psi.

Na gorącym podczas jazdy około 30psi.

Na gorącym jałowy jw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokladnie tak jak Fazik pisze.

Rozgrzany i rozgrzany to nie to samo.

 

Aby to w ogóle miało sens to nalezy podawac źródło odczytu cisnienia i najlepiej miejsce mocowania.

Np. ciśnieniomierz ACCEL lub Arlen Ness miejsce mocowanie - filtr siatkowy w korpusie silnika. itp...

Odczyty z cisnieniomierzy niskiej jakosci można sobie darowac, bo one potrafią przeklamac czasem o około 5 PSI szczególnie na rozgrzanym - wiec to nie ma sensu najmniejszego sie trudzić i wprowadzać ludzi w bład.

Odczyty z zegara na pulpicie Electry - sterowanego czujnikiem cisnienia VDO serii OEM - tez mozna sobie darowac, on oklamuje na plus na rozgrzanym silniku o jakiś 8 - 12 psi.

Sprawdziłem to przez te pare lat zabawy w HD.

Pulpitowy cisnieniomierz to zabawka - tzn. on pokazuje prawidłowo jak silnik jest rozgrzany, ale jak sie konkretnie polata to sa rozbierznosci i to duże... podobne do tych co napisałem powyzej. A własnie wszystkich powinny interesowac te warosci krytyczne... kiedty silnik potrzebuje oleju, a nie te spacerowe...

Tak wiec odczyty z pulpitu Electry to pułapka wg mnie...

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... :)

 

Model: FLSTC Stage 1 , 70 KM , Tq 87 Nm , pompa oleju S&S , filtr oleju K&N , wskaźnik oleju Auto Meter miejsce mocowania - filtr siatkowy w korpusie silnika.

Rok: 1996

Typ oleju: Midland 20W50 Minerał

Przebieg na oleju: 2000 km

Ciśnienie na rozruchu: 30-40 PSI

Ciśnienie na rozgrzanym przy 2 tyś: 25 PSI ( 90 °C )

Na jałowym na rozgrzanym przy 600 obrotach : 8-10 PSI ( 90 °C )

 

Po wymianie oleju na Mineral Eurol 20W60 odpowiednio zimny 45-50 PSI , rozgrzany 28 PSI ,jałowy 12-13 PSI

Edytowane przez Darek Warmia-Mazury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Może coś skrobnę ale za mało mam jeszcze info. Chciałbym jeszcze aby ktoś podał ciśnienie oleju na minerale.

Dziękuje oczywiście kolegą za wypełnienie danych oczywiście dane mogą być różne ze względu na pasowanie części w silniku użytych modów i wiele innych rzeczy.

Ale co można zauważyć, że na syntetyku ciśnienie oleju jest lepsze niż na minerale.

Co do ciśnienia oleju u kolegi streng9 nie będę się wypisywał bo ma zrobiony duży mod w silnku ;)

Za pozwoleniem kolegi przedstawie później analizę oleju Midland 20W50 po 4 tyś przebiegu ;).

 

Czekam na więcej info dziwi mnie trochę te forum prawie 200 osób odczytało wiadomość a 4 się wypowiedziało :).

 

Dzięki chłopy.

 

Pozdrawiam

Hej Maniek...wrzucisz jakąś analizę , wnioski ? Z góry dzięki :) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest max obrotow HD - 5 tysi ?

Mysle ze odczyt max cisnienia powinien byc brany powyzej 2 tys, raczej z 3 tys w tym wypadku.

Typowy jest rowniez objaw o ktorym pisza Fazik i Fiss, czyli mocne rozgrzanie silnika po szybkiej jezdzie, lub po dlugim staniu w korku w goracy dzien.

Nastepuje wowczas wiekszy spadek cisnienia niz na rozgrzanym silniku o ja np szukalem oleju ktory w takich warunkach da w moim Tridencie 20 psi przy tysiacu obrotow silnika.

Takim okazal sie LoquiMoly SAE 10W60 full synthetic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...