Jump to content

Yamaha YZF R1 rn04 nie chce palić na ciepłym, nie jedzie z dołu, dziwnie przerywa


Vargen
 Share

Recommended Posts

Siema,

jestem posiadaczem r1 rn04 od początku tamtego sezonu, sprzęt był kozacki, mocy miał dużo, jechał ładnie prosto, dwójka wszystko ok, troche brał ojelu(16 lat sprzęt). Od jakiegoś czasu zaczęło dziać się coś dziwnego, nie powiem że przez ten czas nie był troszkę katowany na kole i zakrętach.

Od jakiegoś czasu sprzęt nie chce jechać z niskich obrotów, tak jakby nie dostawał paliwa na wszystkie cylindry, na gorącym nie chciał palić z rozrusznika(tylko na pych). Oddałem do mechanika, wyczyścili gaźniki ultradźwiękami, ustawili zawory(3 były skasowane). Kompresja 8-9 na cylindrach na zimnym, próby olejowej nie robili. Świece zmieniane na początku sezonu, na irydowe. Zamówione cewki na podmianę do sprawdzenia.

Pomóżcie :( Sezon się kończy a ja dopiero 2000km zrobiłem

Edited by Vargen
Link to comment
Share on other sites

 

 

Przecież sam sobie odpowiedziałeś:

 

Minimum, to 13,5

standard 14,5

 

Kolego 16 lat temu po wyjeździe z fabryki. 10 do super stan. Obawami są tak jakby silnik nie dostawał paliwa na wszystkie gary, czasami dziwnie traci moc na jakiś czas i nagle odzyskuje..

 

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze że często dzieje się tak, że naciskam przycisk rozrusznika, a tu nic, nawet nie drgnie, nie słychać przekaźnika, nic. Na pych normalnie... Miał ktoś taki problem? Akumulator kupiony i założony w tym sezonie(yasua).

 

PS. Jeszcze jedna rzecz, raczej tak to nie powinno być, ale jak odpiąłem gumowy wąż odmy dochodzący do airboxa(tylko jeden) to leciała z niej jakby mieszanka ze spalinami :O

Edited by Vargen
Link to comment
Share on other sites

Stara instalacja z zasniedzialymi wtyczkami i czujnikami powoduje ze nie ma kontaktu na rozrusznik, mozliwe ze zasniedzialy jest caly srodek przelacznika po prawej stronie kierownicy gdzie masz przycisk Start. Tak stary motocykl wymaga troche obslugi ze strony wlasciciela, zeby w miare dobrze jezdzil.

Trzeba ten przelacznik i wszystkie czujniki ( sprzeglo, boczna stopka ) rozebrac, potraktowac WD40, albo lepszym sprajem zostawiajacym smar po wyschnieciu rozpuszczalnika ( Wurth ) zeby to zaczelo dzialac. To samo powoduje trudnosc z zapalaniem na cieplo - opory elektryczne na zaciskach i laczkach sa tak duze ze rozrusznik nie kreci. Cala instalacje trzeba porozpinac i wszystkie zlaczki potraktowac jak wyzej, szczegolna uwage poswiecajac przewodom laczacym instalacje z rama i silnikiem motocykla. Te koncowki moga byc na tyle utlenione ze na goraco nie ma przejscia na mase.

 

Silnik jak napisal Nabokow jest maksymalnie zuzyty, ale jego naprawa w warunkach polskich jest nieoplacalna.

Ten objaw lecacej z airbox'a mieszanki ze spalinami to olej ze spalinami przedostajacy sie przez pierscienie do komor spalania, potem do wezy przewietrzajacych silnik. Irydowe swiece lepiej spalaja taka "mieszanke" niz normalne NGK, ale tez prawdopodobnie wymagaja wyzszej temperatury wewnatrz komory spalania, zeby zaczely pracowac, stad wrazenie ze nie ma mocy na nizszych obrotach i nie wszystkie cylindry pracuja.

Mozesz dac zdjecie swiec zrobione tak zeby bylo widac elektrody i wnetrze swiecy ( porcelanke ), ale mam wrazenie ze wiem jak wygladaja.

R1 nie nadaje sie do jazdy na kole, przy zuzytym silniku dalsze zuzycie idzie blyskawicznie, tak ze tym dokonczyles silnik.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej! Kilka dni temu wróciłem do polski, dzięki za tak obszerną odpowiedź. Zrobiłem to wszystko co napisałeś, teraz kręci jak szalony! Więc wina zaśniedziałej instalacji. Wszystkie problemy magicznie ustały po tym zabiegu. Nie przerywa już itd, ale nadal jest słaby z dołu.

 

@Adam M.

Napisałeś że naprawa w polskich warunkach nieopłacalna. Chcąc mieć sprzęt na lata uważasz że generalny remont nie jest opłacalny? Jeździ mi się nim super porównując go do innych sprzętów. Zauważyłem że się tym zajmujesz, ile orientacyjnie wyniósłby remont generalny zakładany że do zrobienia jest: dwójka, pewnie uszczelniacze, pierścienie, zawory ponadpalane, może panewki kończące się i co trzeba by było zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Szukaj silnika ktory cisnienie bedzie mial co najmniej 12 atm.

Remont oczywiscie mozna zrobic, ale bedzie kosztowal krocie w samych czesciach, a zrobic go dobrze to tez bedzie sztuka.

Dla mnie to hobby nie zawod, to np moja obecna zabawka ;

 

Trident_engine_parts.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...