Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze pierwszego - Chopper czy Naked?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zakupić motocykl - pojemność w przypadku nakeda - ok. 600cm3, w przypadku choppera coś analogicznego do mocy 600tki.
doświadczenie - Kat A. mam ponad 4 lata, jednak doświadczenie o wiele mniejsze, tzn uczyłem się na Yamaha TW125, następnie po roku czasu za granicą kupiłem Suzuki GZ250 Marauder i nim śmigałem przez rok czasu. Aktualnie od ok. 2l nie "tykałem" się żadnych moto.

wiek - 28l,
wzrost - 188cm
waga - 100kg

cel - 75,80 % jazda po mieście, 20% trasy

gotówka - chciałbym się zmieścić w przedziale 4500 - 7500 zł (czy jest to możliwe w ogóle aby znaleźć w tych pieniądzach coś bezpiecznego?)

Podobają mi się w zasadzie 2 typy moto.

Zawsze marzyłem aby mieć choppera ale custom'a, przerobić go sobie, wstawić fajną kierownicę, dużą oponę z tyłu itd, ale domyślam się, że jest to dość kosztowna zabawa.

Z drugiej strony z nakedów cholernie podoba mi się Hornet 600, Bandit 600 czy Monster.
Raz w życiu wsiadłem na ścigacza, to pewnie będzie siara, ale nie umiałem na nim jechać w takiej zgiętej pozycji, bo miałem wrażenie, że zaraz wypadnę do przodu icon_wink.gif

Uprzejmie proszę Was o pomoc, bo może niepotrzebnie napalam się na chopperka, którego nie będę w stanie utrzymać etc.

pozdrawiam icon_smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o dwa różne typy motocykli - tutaj jedynie Ty możesz zadecydować, w którą stronę pójść ;)

 

W tym budżecie co masz to Bandita znajdziesz bez problemu w ładnym stanie, Horneta również. Chopperowate trzymają trochę wyższe ceny i tu zostaje albo coś, co ma prawie 30 lat albo jakaś Virago.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, stary motocykl = spore koszty, zapewne jak przy starych samochodach

 

Zależy jak był eksploatowany. Jeśli wszystko robione zgodnie z książką to taki sprzęt będzie nadal jeździł. Ale to już wymaga dokładnego obejrzenia przed zakupem.

 

Ja jestem niższy od Ciebie o raptem 5 cm i na Bandicie nie odczuwałem dyskomfortu. Przede wszystkim jest w nim prosta kierownica, nie tak jak w sportowym motocyklu. Jest jeszcze GSX 750, Zephyr 550 / 750 czy CB 750 Seven Fifty. Nie jeździłem żadnych z Zephyrów więc na ich temat się nie wypowiem. Ale z pozostałych to bym bez wątpienia wybrał CB za wygląd oraz świetny silnik. Oczywiście nie będzie ona takim "zapierdalaczem" jak Hornet ale chyba nie o to tutaj chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepiękny klasyczny naked z bardzo dobrym momentem obr, bezawaryjnym silnikiem i dobrymi właściwościami turystycznymi. Jednak sporo waży i jest dość długi, co d mieście może trochę przeszkadzać.

Popatrz jeszcze na wersję nighthawk.

Edytowane przez tadeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ma hydrauliczne ustawianie zaworów. :)

 

CB750 to pancerna konstrukcja, dopracowana, i naprawdę mało awaryjna.

 

 

Generalnie w takim zakresie cenowym to mniej patrz na wiek moto, a bardziej na stan/przebieg. Jak znajdziesz w dobrym stanie to XJ600 też fajen moto (starszy model, nowszy ofkors będzie droższy).

 

A co do tego który typ lepszy, to zasadniczo są dwie drogi. Idziesz do dealera używanych moto (z kasą w garści na ewentualny zastaw) wsiadasz na powiedzmy Virago (choć na małej Virażce będziesz wyglądał jak na psie, lepsza 750), i jedziesz kółko z 15 km. Potem wracasz, wsiadasz na Bandita i robisz to samo.

Jak żona wybierała moto to przejechała się tak 3 czy 4 i wybrała co chciała.

 

Druga metoda to kupujesz albo nakeda albo czopka i jeździsz sezon, i po sezonie patrzysz krytyczne czy się podobało czy nie. Sprzedajesz, i bierzesz następny. I tak po 3-4 sezonach wiesz bardzo dobrze o jaki moto ostatecznie Ci chodzi.

 

Moja żonka tak wyewoluowała z Virago 535 poprzez XJ600 do Fazera 1000 i Speed Tripla.

 

Próbuj, testuj, jakby co to sprzedaj i bierz następny. Moto to niezbyt "ekonomiczne" hobby, ale daje radochę :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się za bardzo pierwszym moto, bo i tak za 2-3 sezony go sprzedasz jak będziesz wiedział więcej o swoich preferencjach. Bardziej istotny od marki jest typ sprzęta, a najbardziej jego stan.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że CB 750 sevenfifty jest o niebo wyżej w stosunku do Bandita. Bandit, to prosty, wierny i zwyczajny motocykl, który właśnie za te cechy jest lubiany. Cebula, to już taki trochę klasyk ze świetnym silnikiem i przepięknymi wydechami. Poza tym ma świetny przebieg momentu obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda ma plusa bo to Honda :P :D

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrej cenie można kupić też fzs600.

 

Jeśli porównywać do bandita to fzs jest agresywniejsza, lżejsza, zachęca do ostrzejszej jazdy, zawory co 40000 km.

Bandit jest spokojniejszy, bardziej czuje dziury, ciężej wchodzi w zakręty, wyzwala spokój aczkolwiek jak odwinąć z manety jakiś tam pazurek ma.

 

Oba to świetne motocykle jednak jak słuchasz bluesa to Bandit a jak hard rocka to fazerka, a jeśli heavy metalu to vt600.

 

Prosta konstrukcja- tam praktycznie nie ma co się zepsuć, jest tylko to co jest potrzebne, duża możliwość do indywidualizacji. Do tego gang silnika połączony z tzw good vibrations luzujący plomby w zębach i nisko położony środek ciężkości.

 

Po kilku dniach jazdy naprawdę można zrozumieć za co czoperowcy kochają czopery.

Z czysto użytkowej strony ciutkę za szeroka kierownica skutecznie spowalnia w korkach, ze względu na wysuniętevdaleko koło przy niskich prędkościach uczucie walenia się na boki, jednak w szybszym winklu przeciwskręt, walnięcie w manetę i nisko położony środek ciężkości pięknie wyprowadza z zakrętu, mały zbiornik paliwa, choć też mało pali, prędkość użytkowa na trasie 90-110 km/h powyżej trzeba mieć stalowe uda bo opór wiatru chce ci zrobić szpagat.

Ogólnie czopery to raczej styl życia niż moto na miasto.

Trzy motocykle, trzy charaktery, tak po przemyśleniu ciekawe jak jeździ vx800. Silnik czopera, podwozie nakeda, wydaje się ciekawą propozycją na pierwszy.

Edytowane przez spiwor

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...