Jump to content
Marek12

Budujemy H-D

Recommended Posts

Planuje zbudować,zmontować H-D od podstaw,taki jaki sobie wymarzyłem-zapewne wielu już to robiło.

Gdzie kupić części,skąd wziac schematy instalacji,service manual i inna potrzebna dokumentacje ?

Jeśli ktoś zechce podzielić się wiedza to zapraszam .Prosze nie pisać w temacie nic odbiegającego od treści-dziękuje.

 

Linki czesci,dodatki;

http://habeta.pl

http://www.black-chopper-shop.pl

https://www.cruiser-customparts.de/Harley-Davidson/

http://shop.custombrothers.de/shop/USER_ARTIKEL_HANDLING_AUFRUF.php

http://www.killerbikeshop.de/PARTS-fuer-Harley-Davidson/?XTCsid=6f6350ac9c7da213cd8dfa237795c835

http://www.gietl-bikes.de/#

https://www.ebay.de/sch/Motorradteile/10063/i.html?_from=R40&_nkw=harley+davidson&_sop=16

 

 

 

Plan mam fajny,ale co z tego wyjdzie zycie pokaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie napisałeś czy już coś masz od HD.

Nie będziemy zgadywać na jakiej bazie chcesz budować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No fakt .....Custom chopper+EVO(chyba?)

Na razie mam checi,duzo czasu,troche kasy i zastanawiam sie od czego zaczac.

Edited by Marek12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinienes zaczać od listy czesci i sprawdzić to potem wszystko czy nie koliduje ze sobą...

Jak tego nie robiłeś nigdy na HD to cięzka przeprawa Cie czeka...


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś miał dużo pieniedzy i mało czasu projekt miał by szansę realizacji.
W Twoim przypadku szanse są marne ale powodzenia :-)
Projekt CiE wyniesie duuuużo drożej niż zakup gotowca jakiego sobie wymarzyłeś.
Czy masz papiery czy nie, czy znasz kłopoty z rejestrowaniem SAM-a czy nie?
Na te i wiele innych pytań powinieneś znać odpowiedź na przykład czy masz mechanika
który jak już dalej nie dasz rady weźmie motocykl do skończenia i!!! nie odda ci go po np. 2 latach.... :banghead:
Radzę: wypij nie jedno piwo z kimś kto zmierzył sie z takim projektem i dobrze sie zastanów,
bo utkniesz w połowie bez pieniędzy i motocykla.
Ale punkt za odwagę już masz jeszcze raz powodzenia. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzę,ze studzicie mój zapal jak tylko się da :blush: Fakt faktem nie pomyślałem o tym wszystkim co piszecie.Jak na razie mam czym jeździć,to i mi sie nie spieszy.

Co do przeróbki-budowy;

Myślałem o budowie z gotowców-z tego co jest na rynku,bez mechanicznej ingerencji w konstrukcje ramy.

Na jesień planuje zakup HD-dawcy.Na początek myślę o zmianie tylnego kapcia na szeroki.''Habeta'' w swojej ofercie ma kity do Softaila EVO i Twin Cam .

Nigdy wcześniej nie zagłębiałem się w konstrukcje ram.Prosze o trochę informacji na ten temat;

1.Czy tylko te dwa modele posiadają pasujące ramy?

2.Czy tylko te dwie są najlepsze pod modyfikacje ?

3.Roznia się miedzy sobą tylko mocowaniem silnika ?

4. Moze pod inne są tez gotowe kity ? a ja nie znalazlem info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Twoim miejscu zrobił bym tak jak napisał VIN , a później jak poznasz trochę konstrukcję moto to weź się za przerabianie. Będziesz już miał papiery i z biegiem czasu trochę pojęcia z czym masz do czynienia. To nie jest tak chop siup wywalić pieniądze .

Edited by lech N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie papiery ?

Myslalem,ze podstawa to odpowiednia rama ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dowód rejestracyjny. Rama to jedno/ a drugie to co chcesz zbudować. Jeśli będziesz musiał ingerować w główkę ramy to odradzam- jeśli nie masz technicznego doświadczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pzeciez

 

Dowód rejestracyjny. Jeśli będziesz musiał ingerować w główkę ramy to odradzam- jeśli nie masz technicznego doświadczenia.

Jesli cos sie kupuje to logiczne,ze z papierami :biggrin:

Pisalem,ze nie chce przerabiac ramy :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest to logiczne z tymi "papierami" - jest dużo ofert bez papierów.

Najlepiej to zapodaj jakiś link do zdjęcia maszyny która Ci się podoba, łatwiej będzie "rozmawiać".

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trochę rozjaśniło mi pogląd co chcesz zbudować. Worek kasy będziesz musiał mieć. Ale i tak będziesz ingerował w konstrukcję ramy i nie tylko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trochę rozjaśniło mi pogląd co chcesz zbudować. Worek kasy będziesz musiał mieć. Ale i tak będziesz ingerował w konstrukcję ramy i nie tylko.

A tak prosiłem w pierwszym poście :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Będę kibicować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obraz się ? :biggrin:

chciałem konkrety-ze kasy duzo trzeba to każdy wie-''Ale i tak będziesz ingerował w konstrukcję ramy i nie tylko''-nic konkretnego nie napisałeś.

Pytałem; o ramę,jaka konkretna sie nadaje pod gotowe zestawy kit na rynku.

 

p.s.

Nie tylko my czytamy temat.Po jakimś czasie naprawdę będzie ciężko znalezdzc konkrety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się nie obrażam zbyt łatwo- chciałem Ci uzmysłowić że ten projekt to nie jest bułka z masłem. Ale dobra,z pierwszego linku.http://habeta.pl/37-ramy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek12 a wiesz, że motocykl z tego Twego linku jeździć nie bedzie?

Wiesz, że nie bedzie tez hamowac...?

Wiesz, ze zachowanie równoległosci napędu w typie RSD moze przysporzyc kłopotów...?

 

Proponuje zaczac od elaboratu do czego ma Ci słuzyć ten motor, a potem dopiero zastanawiac sie nad tym z czego go zbudowac.

Bo jak on ma tylko stac w garażu lub słuzyc do przejazdów raz w tygodniu do knajpy i z powrotem - to świetny wybór..., ale jak do czegoś wiecej - to jest to porażka.

 

Mam za sobą kilka poprawek tego typu projektów, bo ludzie pobudowali coś, co potem nie jeździło... i widze że podazasz w tym samym kierunku.. no chyba, ze to masz na celu. To OK. ;)

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek12 a wiesz, że motocykl z tego Twego linku jeździć nie bedzie?

Wiesz, że nie bedzie tez hamowac...?

Wiesz, ze zachowanie równoległosci napędu w typie RSD moze przysporzyc kłopotów...?

 

 

 

Ostatnio bylem na Harley Day w Niemczech.Widzialem wiele takich maszyn.Jezdzily,hamowaly itp,a co najwazniejsze byly zarejestrowane.T/z przeszly Tuv,a zrobic tuv w niemczech to sprzet naprawde musi byc sprawny technicznie.

 

Ni jak ma sie to do twojej wypowiedzi. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miłej zabawy.

Jak spokorniejesz to sie odezwij. :biggrin:

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokora nie ma tu nic wspolnego z brakiem wiedy-z mojej strony,najwidoczniej :blush:

Ja podalem konkretyny przyklad-i dalej mi sie wydaje,ze jesli sa dopuszczone do ruchu przez odpowiednie do tego organy to wszystko jest z nimi ok.

 

 

 

Proponuje zaczac od elaboratu do czego ma Ci słuzyć ten motor, a potem dopiero zastanawiac sie nad tym z czego go zbudowac.

 

 

 

 

Moje obecne moto poleci i 200km,ale nigdy tego nie sprawdzalem i nie mam zamiaru,pojemnosc 1600cm,(gang fajny-ale to nie to co evo patataj)

 

 

spokojnie wystarcza.Jezdze spacerowo 50-60km.Pozycja wyprostowana jak na cruisera przystalo :cool: W dalsze trasy 120-130km-autostrada.

Brakuje mi dluzszej kiery,szerszego kapcia i tego patataj :sad: Mogl bym obecne moto troche ulepszyc,ale silnika nie zmienie :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek12 - osobiście życzę Ci powodzenia i trzymam za Ciebie kciuki ale jak pobędziesz na tym forum troszkę dłużej, to zrozumiesz że jak Fis mówi, że coś nie będzie działało to ma zawsze rację;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie kazdy custom powiniem przejechać coś takiego.

A jak nie da rady to ch*j nie motor...

 

I to miałem na mysli... piszac to co napisałem powyzej...

Miłej lektury... ;)

http://warsaw.carpediem.cd/events/3980585-race-to-home-2017-edition-pit-stop-warsaw-at-liberator-harley-davidson-warszawa/

 

Bede w tym czasie w Wawie to sie nawet może wybiore... :)

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek12 - chcesz zbudować showbike, czy motocykl do jazdy?

 

Miałem okazję dłubać w 3 egzemplarzach Big Dog - w tym jeden na sztywnym tyle. Nie da się tym jeździć - walec 300 z tyłu to walka na zakrętach, siedzenie naleśnik i sztywny tył (a nawet sztywne amortyzatory niskoskokowego zawieszenia) chcą Ci połamać kręgosłup... Do tego sprzęt nie hamuje... Ale TUV przeszedł...

 

Problem równoległości napędu RSD - w jednym ze sprzętów nie szło dobrze ustawić napędu, skończyło się zgonem skrzyni. Napęd LSD w Harleyu, mimo,że upierdliwy w wymianie ma naprawdę sens.

 

Brakuje Ci podstawowej wiedzy, np. czym różni się rama TC od EVO, nie wspominając o różnicach ram w poszczególnych rocznikach... To nie jest tak, że HD to klocki, które sobie dowolnie dopasowujesz - musisz wiedzieć, czym się różnią części w poszczególnych modelach i rocznikach, inaczej stracisz kupę kasy na gratach, których nie wykorzystasz. No chyba, że Cię na to stać, ale ostrożnie szacując, nie wiem czy 200k PLN Ci wystarczy na zbudowanie motocykla.

 

Ramy nie przerobisz w warunkach garażowych, musisz mieć specjalistyczne przyrządy - możesz oczywiście je sam zbudować, ale jeden warunek - wiedza (wiem coś o tym, bo zbudowałem kopyto do Touringa i do sztywniaka EVO)... A policzenie dystansów na szeroki kapeć z tyłu? Zrównoważenie motocykla z dystansami? Słyszałeś chociaż o tym?

 

Ja wiem, że w American Chopper w TV to wygląda łatwo i szybko, ale w rzeczywistości takie nie jest... Jak już chcesz naprawdę sam budować przeszczepa, to znajdź i zatrudnij do pomocy kogoś, kto zna się na HD - przy Twoich planach przebudowy bez wsparcia kogoś kompetentnego przewiduję porażkę...

 

Piszesz, że podcinamy Ci skrzydła i próbujemy zniechęcić... Tak, żeby oszczędzić Ci wpieprzenia się w kosztowne bagno. Chcesz zacząć z grubej rury nie mając doświadczenia - zacznij powoli: kup jakiegoś HD i zmień kierownicę na wysoką - zobaczysz ile może to przysporzyć kłopotów - a to tylko kierownica...

 

Ale suma summarum - zrobisz jak będziesz chciał : Twój cyrk, Twoje małpy, Twoja kasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wallygatorr,wszystko mi wyjasniles.Temat do zamkniecia,bedzie przestroga dla takich jak ja :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...