Skocz do zawartości

Sprzęgło suzuki rm 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miesiąc temu zakupiłem crossa i po kilku jazdach zobaczyłem, że po jeździe cross ubrudzony jest olejem. Pomyślałem, że jest to spowodowane zbyt bogatą mieszanką paliwa z olejem bo taką lał poprzedni właściciel po remoncie. Po kilku jazdach zabrałem się za zmianę oleju w przekładni i okazało się, że jest go bardzo mało i tu rozwiązał się problem oleju z tłumika. Olej przedostawał się do komory spalania wiec zabrałem się za wymiane simeringu na wale. Simering został wymieniony lecz po tej operacji mam problem ze sprzęgłem, gdy wbijam 1 bieg cross gaśnie, zawsze trzeba dać gazu żeby nie zgasł i ruszyć. Przed wymianą simeringu aż tak źle nie było, czasem na zimnym silniku trzeba było dac lekko gazu ale na ciepłym już było dobrze. Po zdjęciu kosza sprzęgłowego i obejrzeniu tarcz wszystko wygląda dobrze. Przejrzałem książke serwisową i wszystko robione było zgodnie z instrukcją. Macie jakies pomysły co może być źle ? jak to sprzegło wyregulować ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simmering.

Taki sam wymiar, jak starego?

Montaż.

Taka sama głębokość założenia?

Wygląda, jakby gdzieś wytworzył się dodatkowy opór, który dusi silnik po zapięciu biegu.

Nie pogubiłeś jakichś podkładek dystansowych?

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Edytowane przez żużu77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam właśnie z jazdy, sprzęgło wydaje mi się, że chodzi dobrze, po skończonej jeździe na wolnych obrotach i wbitym biegu motocykl nie gasł. Natomiast dalej mam problem chyba z tym simmeringiem bo po jeździe motor znowu ubrudzony olejem.

Założony simmering to:

Simmeringi wału korbowego PROX
42.3219

raczej nic nie zgubiłem po drodze, simmering równo wciskany i chyba wszedł dobrze.

Olej do przekładni leje motul transoil 10w40

Do paliwa castrol power 1 racing

 

Jeszcze odnośnie sprzęgła, pewien mechanik doradził żeby lać do przekładni olej do 4t, bo tarcze sprzęgła się aż tak bardzo nie kleją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może simmering włożyłeś nie tą stroną? Też tak miałem myślałem ,że cały simmering mi poszedł, kupiłem nowe a okazało się ,że po przedni właściciel włożył simmering nie tą stroną wiec wyjąłem stary simmering i włożyłem nowy tak jak powinien być i oleju nie pije, nie grzeje się i wszystko gra. A co do sprzęgła to też na początku miałem ,że jak wbiłem bieg to od razu gasł jak by nie było sprzęgła wiec rozebrałem go ponownie i doszedłem do wniosku ,że mogłem zgubić taką kuleczkę od popychacza.Znalazłem kuleczkę włożyłem i sprzęgło działa pięknie. Ja mam zalanego motula 10w40 do 4T ,ponieważ w mojej okolicy nie było transoil i powiem ,że motocykl na tym oleju zachowuje się bez zastrzeżeń. A zapomniałem napisać ,że nie w każdym motocyklu jest taka kuleczka.

Edytowane przez RolniC
8a0602965680de3afb609e7f7de6e72e_orig.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z artykułu:

"Podczas jazdy trzeba mieć na uwadze, że sprzęgło i skrzynia działa dobrze, ale dopiero po rozgrzaniu oleju. Dopiero wtedy można komfortowo ruszać i zmieniać biegi. Niekiedy może pojawić się problem podczas próby włączenia pierwszego biegu na postoju. W takim wypadku należy poruszyć motocyklem do przodu lub tyłu albo puścić lekko sprzęgło, co spowoduje ewentualne rozłączenie sklejonych tarcz i załączenie biegu. Czasem, gdy motocykl stoi na centralnym stojaku, mimo wciśniętego sprzęgła i włączonego biegu, tylne koło może się obracać. Nie jest to powód do zmartwienia. Sprzęgło nawet po rozłączeniu przenosi moment, więc nic nie trzeba regulować"

 

Tak więc ze sprzęgłem jest wszystko dobrze raczej. U mnie tej kuleczki nie ma. Pozostaje kwestia simmeringu. Jeżeli zobaczę, że ubywa mi oleju w przekładni to tak jak kolega wyżej pisze możliwe, że ktos poprzednio włozył simmering odwrotnie i ja zrobiłem tak samo.

 

Oby to był niedopalony tłumik i resztki oleju, bo będzie trzeba kolejny raz rozbierać.

 

Pozostanie kwestia wyciągnięcia simmeringu bez jego uszkodzenia, macie jakies propozycje jak to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tym simmeringiem będzie problem. A co do układu wydechowego masz racje wymieniałem simmering 3 dni temu to do tera mam jeszcze resztki oleju lecą z wydechu ale tera nie leci po tłumiku tak jak wcześniej. Jeżeli oleju nie ubywa to wyczyść układ wydechowy albo poczekaj aż sam się wyczyści :biggrin: Ja jak na razie nie czułem potrzeby ściągania całego układu wydechowego tylko po prostu daje mu wysokie obroty po lesie i to tylko kwestia czasu. Jeżeli jednak simmering założyłeś dobrze i znowu się uszkodził to może być przez to ,że za dużo nalałeś oleju do przekładni.

8a0602965680de3afb609e7f7de6e72e_orig.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...