Piotr161 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Witam wszystkich.Mam pewien problem... jakiś tydzień temu zakupiłem nowego Rometa zxt 125. Wszystko by było dobrze gdyby nie to że dzisiaj podczas jazdy silnik zaczął się muli i szarpać w trakcie jazdy już gdy był ciepły.W pewnym momencie doszło do tego że gdy jechałem na piątym biegu przy prędkości około 70km zaczął się mulić tak jakby mu brakowało paliwa (w zbiorniku słychać że jest dużo na dodatku pokazuje że jest ponad pół zbiornika paliwa) skutkowało to tym że po przekręceniu manetki czyli dodaniu gazu nic nie reagował!Myślałem że może go zamuliłem więc zredukowałem ale to nie pomogło po czym silnik zgasł.I co jeszcze od razu nie odpalił po zgaśnięciu.Dopiero gdy wyłączyłem zapłon i poczekałem chwilę to odpalił.Mało tego! Gdy podczas jazdy wcisnąłem sprzęgło to silnik tez gasł.I to wszystko zaczęło się od tego mulenia, szarpania... potem to sprzęgło. Już myślałem że do domu nie dojadę ale wtedy coś mnie tknęło i włączyłem ssanie a co dziwne że to pomogło.Miałem do pokonania 10 kilometrów i na ssaniu przejechałem jakieś 9km i nic mu się nie działo jakby ręką odjął... nawet po wciśnięciu sprzęgła nie zgasł a ostatni kilometr pokonałem już normalnie bez ssanie i było wszystko ok.Dodam że motocykl jest na dodatrciu.Kupiłem z salonu i obecnie przejechałem 300km. Wiem, trochę niejasno piszę ale nie bardzo potrafię wytłumaczyć co to się z nim dzieje.Mam nadzieję że Wy będziecie coś wiedzieli na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Targaj złoma na serwis i tyle, chyba nie zamierzasz sam grzebac w nowym moto? Chyba ma gwarancje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Ach te najlepsze i niezawodne romety 125... :biggrin: Pedałuj do serwisanta i niech wykonuje naprawę gwarancyjną...pierwszą z wielu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr161 Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Kontynuując... możliwe że to wszystko przez brak paliwa?Miernik pokazuje że jest ponad połowa zbiornika lecz właśnie może pływak się zawiesił i nie pokazuje mi stanu faktycznego paliwa?Gadałem dzisiaj z kolegą i on mówił że u niego w kładzie jest tak że kranik paliw normalnie otwarty jest w pozycji pionowej do dołu natomiast po przekręceniu w pozycję pionową zwróconą ku górze załącza się rezerwa. Tak samo polecił mi zrobić i rzeczywiście do stacji paliw dojechał bez żadnych problemów. Bez mulenie i gaśnięcia podczas wciskanie sprzęgła.Możliwe jest też to że gdy wczoraj jechałem i włączałem sprzęgło to silnik gasł nie dlatego że akurat załączyłem sprzęgło a dlatego że puściłem gaz? Za mało dostarczyło paliwa i silnik się wyłączył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Haha, mogłeś zatankować przed założeniem tematu ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr161 Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Teoretycznie tak, praktycznie nie bardzo. Czemu?Powiem tak, jakieś 10 dni temu (Obecnie mam 21 lat, wiem w porę się za to wziąłem) wsiadłem po raz pierwszy na motocykl którym był/a wsk 125... jedna przejażdżka i po trzech dniach kupiłem rometa. Czyli dopiero co zaczynam przygodę z jednośladami :) A jeszcze mam pytanie, czemu nie powinienem lać paliwa pb98 do mojego rometa 125? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Bo Ci się chłopie paliwo skończyło :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Zacznij używanie od przeczytania instrukcji użytkownika. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr161 Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Monter, za przeproszeniem ta instrukcja wygląda tak jakby napisał ją gościo który nie bardzo się zna na motocyklach albo jakby nie potrafił tłumaczyć.Jestem napisane jedynie ogólnikowo czego trzeba się trzymać.Niestety albo i stety ja bym wolał wiedzieć co się może stać gdy do pewnych zasad się nie będę stosował. Tak samo tyczy się paliwa jest w instrukcji napisane "liczba oktanowa paliwa powinna wynosić 95 pb" i tyle... jak dla mnie to za mało.W samochodach podobno lepiej by było lać 98 bo ma wiecej oktanów wiec dlaczego by rometa 98 nie zalać? Jakie są ku temu przeciw wskazania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrGlub Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) Mozesz lać 98 ale może to nie mieć sensu, drożej wyjdzie... A na pewno gdy bedziesz lal 98 zwykle (nie premium czyli bez verv ultimate czy nitro vpower). Wiecej oktanów oznacza mniej kalorii ale większą tez odporność na spalanie stukowe.Paliwa 98 premium maja dodatki kaloryczne by wyrównać braki w kalorycznosci. Moze bedzie ci palil mniej ale może nie rekompensuje to zwiekszonej ceny paliwa. Teotetycznie paliwa premium sa lepszej jakości od zwykłych, może czystsze ale nie jestem przekonany. Prędzej że zwykłe 95 jest gorszej czystosci i jakości wzgledem podobnych paliw na zachodzie Edytowane 16 Marca 2017 przez MrGlub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr161 Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 No i dziękuję za odpowiedz.O takie wytłumaczenie mi chodziło. Teraz przynajmniej mniej wiecej wiem o co chodzi. :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 To zatankowałeś już, cyz nadal żyjesz w niewiedzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr161 Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Ogólnie motocykl jest zatankowany.500km zrobione wiec jutro na serwis wymienić olej :lalag:Co prawda mógłbym to sam zrobić ale szkoda gwarancji...A co tej niewiedzy.W częściowej "niewiedzy" będę całe życie żył.Niestety taka natura.Człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr161 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Witam ponownie wszystkich.Przychodzę z kolejnym pytaniem.A mianowicie mój romet zxt 125 ma już przejechane ponad 1100km wiec teoretycznie jest już dotarty.A ja jako iż jestem ciekawski więc postanowiłem sprawdzić ile pójdzie tak na maxa.I tu moje zdziwienie ponieważ motocykl nie poleci wiecej jak 95km/h czyli tyle ile jest napisane przy opisie tego motocykla. Jak to jest mozliwe?Dodam ze maksymalne obroty przy piatym biegu wynoszą około 9tyś moze lekko ponad.Czemu nie da sie go do 13tys przekrecic?Dopiero był jeden raz serwisowany tj. po przejechaniu 500km (wymiana oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quanti86 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Przy 125cc wszystko zależy od ukształtowania terenu, wiatru i ciężaru kierownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.