Skocz do zawartości

Silnik V2 kolejność zapłonu, Suzuki Marauder VZ800 K4 2004


crook
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pytanie do Was odnośnie przebiegu kolejności zapłonu w silniku Suzuki Marauder VZ800 K4 2004r.

Z czystej ciekawości interesuje mnie w jakiej kolejności odpalają poszczególne cylindry.

W serwisówce znalazłem rysunek wału, wyglądak jak by tłoki osiągały GMP w tym samym momencie.

 

1. Czy iskra pojawia się w obu cylindrach jednocześnie?

 

2. Czy faza pracy występuje w obu garach też w tym samym momencie?

 

3. Czy może suw pracy występuje naprzemiennie?

 

Spytacie, a poco mi to wiedzieć jeśli silnik gada dobrze to lać wache i jeździć.

 

A no po to, zastanawiam się skąd bierze się ta charakterystyczna praca na wolnych obrotach.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby Vka równo miała zapłony, czopy wału muszą być przesunięte względem siebie o kąt równy kątowi rozchylenia cylindrów.

 

http://www.ebay.com/itm/97-04-SUZUKI-VZ800-VZ-800-MARAUDER-CRANKSHAFT-CRANK-SHAFT-ENGINE-MOTOR-NICE-USED-/121948585101?hash=item1c64b3bc8d:g:ZVIAAOSw8RJXBqOI&vxp=mtr

 

Widać że czopy są przestawione ale o niewielki kąt, więc mało prawdopodobne, że mają wspólne zapłony.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) BTW filmik od kolegi nazirro to tylko poglądówka.

Zgadza się.

Silnik VZ 800 ma cylindry rozchylone pod kątem 45 stopni, a czopy korbowodowe przestawione również o 45 stopni. Zapłon jednak występuje naprzemiennie.

Edytowane przez nazirro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No super, już więcej potwierdzonych informacji.

Więc teraz wiem że słusznie zakładałem osiąganie przez tłoki GMP w tym samym czasie.

 

Teraz jest jeszcze kwestia fazy pracy w obu cylindrach.

Czy występuje naprzemiennie czy w tym samym czasie.

 

No i jeśli fazy pracy są naprzemienne to jak jest realizowany zapłon.

Bo czujnik na wale jest jeden i to on steruje zapłonem więc jeśli iskra jest tylko tam gdzie ma być praca to chyba muszą być jeszcze czujniki na wałkach rozrządu aby układ zapłonowy odpalił właściwy cylinder.

 

A w serwisówce nie mogę znaleźć czujników połorzenia wałka rozrządu, może słabo szukam.

Więc wychodzi na to że iskra jest na obu cylindrach jednocześnie co 360 stopni obrotu wału korbowego.

 

Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za potwierdzenie moich domysłów teraz już wszystko jasne.

 

Choć dalej ciekawi mnie jak się uzyskuje ten specyficzny "gang" pracy silnika na wolnych obrotach.

 

Z tego co zaobserwowałem na filmach YT i z powyższego moge się domyślać że duży wpływ na ten "przerywany gulgot" mają tłumiki, a w zasadzie ich brak.

 

U mnie po zakupie były tłumiki przelotowe które w środku miały tylko strumienice.

Przerobiłem je wkładając do środka zamiast strumienic silencery z allegro owinięte wełną stalową i to wszystko zaspawałem z rurę o większej średnicy.

Udało się zmniejszyć poziom hałasu na tyle że po lekkim dodaniu gazu już nie zabija dźwiękiem i po godzinnej jeździe nie ma efektu dzwonienia w uszach, ludzie też już nerwowo nie rozglądają się w promieniu dwustu metrów w koło mnie.

Choć na przeglądzie pewnie i tak przekroczy normę, ale to już inna bajka.

 

Ehhh rozpisuje się.

 

Reasumując chodzi oto że po wyciszeniu wydechów zmieniła się praca na wolnych obrotach, teraz jest taka "równa".

 

Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam pytanie do Was odnośnie przebiegu kolejności zapłonu w silniku Suzuki Marauder VZ800 K4 2004r.

Z czystej ciekawości interesuje mnie w jakiej kolejności odpalają poszczególne cylindry.

W serwisówce znalazłem rysunek wału, wyglądak jak by tłoki osiągały GMP w tym samym momencie.

 

1. Czy iskra pojawia się w obu cylindrach jednocześnie?

 

2. Czy faza pracy występuje w obu garach też w tym samym momencie?

 

3. Czy może suw pracy występuje naprzemiennie?

 

Spytacie, a poco mi to wiedzieć jeśli silnik gada dobrze to lać wache i jeździć.

 

A no po to, zastanawiam się skąd bierze się ta charakterystyczna praca na wolnych obrotach.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

 

Ciekawostką w silnikach V2 jest to,że możemy tak zsynchronizować rozrząd,aby suwy pracy były w odstępach kąta rozwarcia .

Fabrycznie zapłony masz tak :łup,obrót,łup,obrót a można ustawić je na łup,łup obrót,łup,łup,obrót-to tak łopatologicznie :biggrin:

Gdzieś na YT jest film jak gość Transalpa tak ustawił -dźwięk z kominów robił wrażenie

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...