Skocz do zawartości

Ograniczenie mocy w Kawasaki ZX-10R


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Pod koniec listopada dosyć spontanicznie stałem się szczęśliwym posiadaczem Kawy ZX10-R z 2005 roku zarejestrowanej na kategorie A2 (w jaki sposób nie wnikajmy :P ). Od paru miesięcy wstecz poszukiwałem sporta 600cm zarejestrowanego na A2,jednak pewnego dnia znajomy zadzwonił do mnie czy nie chciałbym odkupić jego motocykla,ponieważ musi pilnie wyjechać za granice na dłuższy czas a transport motocykla jest nie opłacalny. Bez namysłu zacząłem skakać po różnych portalach aukcyjnych i po tym co tam ujrzałem zrozumiałem,że mam okazję nabyć sprawdzony pewny motocykl w bardzo okazyjnej cenie.

Następnego dnia z samego rana motocykl był już w moim garażu,nie wnikałem nawet w jaki sposób poruszał się tym na kat.A2,po prostu rzuciłem pieniądze na stół,dostałem kluczyki,kwestie prawne załatwialiśmy w późniejszym okresie.

Podczas podróży do domu i pierwszym śmielszym odkręceniu manety (zakończonym nie zbyt bardzo kontrolowanym wheelie i pełnych gaciach :P ) dotarło do mnie co kupiłem i moja pierwsza myśl związana z tym motocyklem to zamiana na jakąś sześćsetkę.

Jednak podczas następnych podróży głównie po mieście motocykl sprawiał wrażenie bardzo wygodnego jak na sporta i głównie z tego powodu zakładam ten temat.Wszystkie motocykle klasy 600 na których jeździłem (przynajmniej sportowe) sprawiały wrażenie małych ciasnych i nie wygodnych,tutaj było co innego.Głównie to spowodowało myśl zblokowania kawy w celu szybszego oswojenia motocykla i większej pewności podczas jazdy na nim.

 

I teraz pytania związane z blokowaniem:

-Jaki mniej więcej byłby koszt ograniczenia mocy w takim sprzęcie,

-Czy blokowanie jest zdrowe dla samego silnika,

-Czy jest możliwość regulacji mocy po zablokowaniu w prosty sposób (bez wizyty u mechanika).

To by było raczej na tyle..

 

Możliwe,że pytania,które zadaje są banalne,ale nigdy nie bawiłem się w takie rzeczy i po prostu nie jestem w temacie więc dziękuje za wyrozumiałość :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy jeden szaman po wypowiedzeniu kilku zaklec i kilkukrotnym opluciu Kawy zdlawi Ci go do kat A1 wiec zaden problem

 

Koszt bedziesz musial obgadac z szamanem przelot z Afryki jest troche kosztowny

 

JAk chcesz mniec taniej wykrec dwie swiece - bedzie kat A2, jak wykrecisz 3 swiece bedzie kat A1 i obejdzie sie bez przylotu szamana

 

Dziecko

 

tym potworkiem bedziesz mial prawo poruszania sie za dwa lata o ile wczesniej zdasz kategorie " A "

 

I niegra roli czy ja zdlawisz czy tez nie !

 

P.S. Niema czegos takiego jak rejestrowanie na kategorie, kategorie sie ma lub nie

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy jeden szaman po wypowiedzeniu kilku zaklec i kilkukrotnym opluciu Kawy zdlawi Ci go do kat A1 wiec zaden problem

 

Koszt bedziesz musial obgadac z szamanem przelot z Afryki jest troche kosztowny

 

JAk chcesz mniec taniej wykrec dwie swiece - bedzie kat A2, jak wykrecisz 3 swiece bedzie kat A1 i obejdzie sie bez przylotu szamana

 

Dziecko

 

tym potworkiem bedziesz mial prawo poruszania sie za dwa lata o ile wczesniej zdasz kategorie " A "

 

I nie gra roli czy ja zdlawisz czy tez nie !

 

P.S. Niema czegos takiego jak rejestrowanie na kategorie, kategorie sie ma lub nie

 

:crossy:

Po pierwsze nie chodziło mi o to co sądzisz ani czy mam prawo do "prawo poruszania się tym potworkiem" to już moja indywidualna kwestia na czym jeżdżę na jakiej kategorii itp.

Po drugie jakbyś dokładnie doczytał chodziło mi o blokowanie mocy tylko dlatego że mi się tak podoba nie żeby zarejestrować go na jakąś kategorie.

Po trzecie jakbyś był chociaż trochę w temacie wiedziałbyś że niektóre kraje mają wprowadzone ograniczenia mocy przez co już z fabryki wychodzą np ze zmienionymi mapami zapłonu bo nie mogą przekraczać pewnego limitu.

A po czwarte głupie żarciki zachowaj dla siebie kolego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz w przeciwienstwie do Ciebie nie toleruje gowniazeri ktora sra w pantalony podczas prowadzenia pojazdu i nie jest to absolutnie Twoja kwestia, bo nie poruszasz sie wokol swojej obory czy piaskwnicy.

 

Cos zle zrozumialem ? Nie sadze, mysle, ze to jednak Ty nie wiesz czym piszesz

 

Kawy ZX10-R z 2005 roku zarejestrowanej na kategorie A2

 

Od paru miesięcy wstecz poszukiwałem sporta 600cm zarejestrowanego na A2

 

nie wnikałem nawet w jaki sposób poruszał się tym na kat.A2

 

Misiu, akurat ten temat jest tym czym na zycie zarabiam, bo na codzien uzeram sie wlasnie z takimi jak Ty :icon_mrgreen:

 

I nie pisz prosze o inych krajach, bo nie masz o tym bladego pojecia Zfabryki jednoslady wychodza niedlawione, dlawia je o ile nie generalni dealerzy to Sub dealerzy. I napewno nie zestaw mappingu decyduja o tym, ze mozna sie nimi pruszac majac niepelna Kategorie, bo to wlasnie prawodawca wyelimonowal.

 

Gdybys o tym wiedzial, to nie zadawal bys tu pytan rodem z pierwszej klasy szkoly podstawowej.

 

Kolegow to wybieram sobie sam, Ty do tego kregu nigdy nie bedziesz nalezal.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I nie pisz prosze o inych krajach, bo nie masz o tym bladego pojecia Zfabryki jednoslady wychodza niedlawione, dlawia je o ile nie generalni dealerzy to Sub dealerzy. I napewno nie zestaw mappingu decyduja o tym, ze mozna sie nimi pruszac majac niepelna Kategorie, bo to wlasnie prawodawca wyelimonowal.

 

 

Jesteś w błędzie, Kawa na np. Framcuski rynek szła już z Akashi z innym kompem. Inna mapa, i nie da się go przeprogramować, trzeba zmienić komputerek.

 

 

wysłane ze smyczy

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie, Kawa na np. Framcuski rynek szła już z Akashi z innym kompem. Inna mapa, i nie da się go przeprogramować, trzeba zmienić komputerek.

 

To moze podziel sie z nami jaka moca dysponuja motocykle na rynek Francuski :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz w przeciwienstwie do Ciebie nie toleruje gowniazeri ktora sra w pantalony podczas prowadzenia pojazdu i nie jest to absolutnie Twoja kwestia, bo nie poruszasz sie wokol swojej obory czy piaskwnicy.

 

Misiu, akurat ten temat jest tym czym na zycie zarabiam, bo na codzien uzeram sie wlasnie z takimi jak Ty :icon_mrgreen:

Panu wszechwiedzącemu już dziękuję.Tak wiem wiem upierdliwość to cecha wrodzona Polaków więc życzę wszystkim żeby nie spotkali takiego pana Januszka na drodze jak ten poprawny obywatel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To moze podziel sie z nami jaka moca dysponuja motocykle na rynek Francuski :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

OK, w poniedziałek, tylko dla jasności to był przykład i ja mówię o ZZR1400 - nie mam pojęcia jak jest w przypadku dychy, ale tez sprawdzę w poniedziałek.

 

Natomiast co do pełnych gaci - trzeba mieć poukładane pod kopułą a nie kastrować potwora. Nikt nie obetnie połowy mocy żeby to po ludzku chodziło.

Edytowane przez Herdi

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast co do pełnych gaci - trzeba mieć poukładane pod kopułą a nie kastrować potwora. Nikt nie obetnie połowy mocy żeby to po ludzku chodziło.

Rozumiem o co Ci chodzi.Na co dzień jestem raczej spokojnym człowiekiem i nie mam z tym problemów.Mój umysł po tamtej nazwijmy to wpadce zakodował że to jest wieelka moc i jedyna rzecz o jakiej myślę podczas jazdy to ostrożnie z gazem.Nie chcę go od razu kastrować o połowę mocy chodzi mi o to żeby złagodzić ten przyrost mocy bo jak narazie to nie jestem w stanie z niej korzystać w 20% nawet wtedy kiedy można.Nie zamierzam też się do niczego zmuszać boo wiadomo jak to się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OK, w poniedziałek, tylko dla jasności to był przykład i ja mówię o ZZR1400 - nie mam pojęcia jak jest w przypadku dychy, ale tez sprawdzę w poniedziałek.

 

Natomiast co do pełnych gaci - trzeba mieć poukładane pod kopułą a nie kastrować potwora. Nikt nie obetnie połowy mocy żeby to po ludzku chodziło.

 

 

Nie musisz

 

nie pamietam, czy jest to 107 czy 109 KM ( z tego co pamietam ). tipp'uje ze 109. Przynajmniej tak bylo, bo ADAC podaje obecnie 100 KM Sam wiec dedukuj, czy mapping, czy komputer a prawo do prowadzenia z kategoria A"

 

I tu jestes w bledzie, Alpha Technik to robi, motocykl nie wkreca sie na wyzsze obroty co blokuje jego moc i nie szkodzi silnikowi.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego wystarczy zablokować manetkę :D

 

Ale nie jest zgodne z prawem.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...