Skocz do zawartości

XL500s 1981 - Renowacja


EnduroMax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry!


Jakoś tak się złożyło, że zachciało mi się wejść w posiadanie klasycznego enduro.
Pojawiło się ogłoszenie, pojechałem, posłuchałem, obejrzałem - kupiłem z myślą że cena niska, trochę podpicuje, zrobię łańcuszek rozrządu, pierścienie, łożyska, załatwię problem wypadającego pierwszego biegu - i przejeżdżę pół Europy.
Niestety, kilka kilometrów po zakupie XL500s - która ostatnie lata spędziła w szopie - głowica postanowiła o sobie znać. Chcę ją zrobić pod siebie, bez żadnego druciarstwa - ma mnie zawieźć na Wyspę Man - będę pisał licencjat bazujący na badaniach prowadzonych tam przez miesiąc - z wyścigiem włącznie.

 

Szybka kontrola okazała się bardzo mało wesoła. Głowicę naprawiał w najlepszym wypadku kowal, czerwony silikon który nieśmiało wystawał na zewnątrz silnika, w jego środku urządzał sobie istne eldorado. Gwinty też mają już swoje najlepsze dni za sobą. Wałek rozrządu na jednej krzywce jest mocno wytarty, druga jak cię mogę. Z jednej strony wałek został stoczony i "łożyskuje się" w tulejce. Dźwigienki zaworowe też wydają mi się dalekie od akceptowalnych.

Co mnie zaskakuje - motocykl zapalał dość ochoczo, po lekkim podniesieniu obrotów jałowych dawał radę je utrzymać, silnik nie był może cichy - ale nie wydawał mi się też rozjechany do granic możliwości.

Pytania właściwe:

- Czy warto robić głowicę wraz z wałkami u Świątka? Oferują wałek seryjny jak i nad wymiarowy w rozsądnej cenie. Moja głowica ze względu na ilość patentów, zużytych gwintów, silikonowych zaślepek i tym podobnych - raczej nie nadaje się do dalszej współpracy więc tak czy siak czeka mnie znalezienie przyzwoitego egzemplarza do zgrania z nowym wałkiem.

- Czy ktoś kojarzy miejsca poza znanymi portalami aukcyjnymi gdzie można poszukiwać części do tego motocykla? A może zna kogoś komu zalega nawet uszkodzona, ale godna ratowania głowica?

 

- Czy ktoś z forum miał styczność z tłokami Cruzinimage_co - z Ebaya? Widzę że produkują sporo części do klasyków, zarówno na forach Angielskich jak i Amerykańskich są chwalone.

- W co ja się wpakowałem?

Na zdjęciu już po długim czyszczeniu i zakupie oryginalnego baku.

1_medium.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak słabo to wygląda jak piszesz to wal na ebaya uk i zapewne wyłowisz jakąś głowicę która będzie OK. Dasz na luz to w cenie tego wałka cały silnik znajdziesz. Znam z doświadczenia :) Angole nabywają sprzęta- wielu z nich jechnie się raz czy dwa- zaliczy glebe- baba mu potem nie pozwoli na jazdę- stoi w garażu czy innej szopie z 10 czy 20 lat- ptaki na to srają i za parę groszy wyrwiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...