Jump to content
kszyh

Nie pali jeden cylinder XL1200S

Recommended Posts

Witam wszystkich Forumowiczów.

Od niedawna jestem posiadaczem Sportstera 1200 Sport z '99 roku. Jest to moje pierwsze moto.

I jest problem z pracą jego silnika. Nie pali jeden cylinder i jest problem z jego odpaleniem jak jest zimny. Sprzedający mówił, że świece są do wymiany. No dobra, pomyślałem sobie.


Znalazłem service manual do tego Sporta. Tam wyczytałem, by najpierw pomierzyć rezystacje na kablach WN i cewce. I tak - rezystacja na niektórych przewodach jest niższa o jakieś 1kOhm od tej podawanej w instrukcji. Pytania - jak to przekłada się na iskrę?

Potem zmierzyłem rezystancję na cewce - i tu gdzie mam mieć 0,4-0,6 Ohm, to zdaje się uzwojenie pierwotne?, nie ma nic, w sensie jakby była przerwa. Na wtórnym jest różnica jakieś 1kOhm. I pytanie - czy to może być uwalona cewka? A jeżeli jest uwalona, to jeden cylinder może pracować normalnie?

Gdzie w Polsce można dostać części do HD? Z tego co zdążyłem się zorientować, to taka cewka to koszt prawie 700zł. Przez chwilę widziałem też ogłoszenie, że była za niecałe 300zł. Skąd taka rozbieżność cenowa?


Świec jeszcze nie sprawdzałem czy jest iskra czy nie.

To jest silnik z dwiema świecami na cylinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Sporsterach i generalnie w HD w jednej obudowie są dwie cewki dla obu cylindrów sterowanych jednego modułu zapłonowego. Oczywiście jest bardzo prawdopodobne, że spalił się obwód pierwotny jednej z cewek, ale równie dobrze może to być brak impulsu z modułu zapłonowego (np. uszkodzona złącze, przewód itp). Oczywiście można iść dalej i np. sprawdzić czy na moduł zapłonowy idzie sygnał z silnika, ale to zostawiłbym na koniec. Na początku wykręć swiecę z cylindra który nie pali i sprawdź czy jest iskra. Potem sprawdź czy na cewkę przychodzi impuls z modułu zapłonowego...

 

Pozdr.

Premol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskre sprawdzasz kladac swiece na glowicy i podlaczajac do kabli WN, w ten sposob swiece sa zmasowane i nie uwala ukladu zaplonowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wskazówki. Jak znajdę trochę więcej czasu, to posprawdzam te świece czy jest na nich iskra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile kabli niskiego idzie do cewki?

2 czy 3?


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej chwili nie jestem pewien, ale chyba 3. Złączka jest na 3 pinach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa dwie podwójne cewki w jednej obudowie.

Wiec powinienaś sprawdzić 2 rezystancje.

Masz 3 piny. Wiesz co sprawdzasz? Który z ktorym?

Wiesz gdzie przychodzi zasilanie, a gdzie sa przewody sterujace?

Troche ten opis Twój z 1 posta jest dla mnie mało szczególowy...

 

 

Zamieniajac piny przewodow sterujacych miejscami i WN tez zamieniajac miejscami mozesz dojsc jednoznacznie co jest uwalone.

 

Jak po zamianie zacznie pracowac ten niepracujacy gar a lenic sie zacznie ten drugi to masz problem z modułem.

Jak bedzie bez zmian o cewka lub kable.

 

Nad swiecami bym nie rozmyslał, a nawet ich nie sprawdzał tylko poprostu wymienił na nowe.

Oczywiscie najpierw na nowych swiecach sprawdził iskre... potem grzebał dalej.

 

To tak na pierwszy rzut oka.. :)


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

\. w moim sporcie 1200 xl 2001 mozna sprawdzic kody bledow ..mialem taki przypadek z niepaleniem na jeden cylinder..cewka padla ..czy u ciebie tez jest mozliwosc sprawdzenia kodow??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wedle manuala (chyba że coś w niewłaściwym miejscu mierzyłem, bo to też możliwe), to mierzyłem wtórne na wyjściach 1-4 oraz 2-3. Tutaj rezystancja się różniła o jakiś 1kOm od tej podawanej w manualu. Co do pierwotnego, to miałem zagwozdkę przez te 3 piny. Bo powinno się mierzyć między wyjściami na świece a właśnie którym pinem? i między masą i którymś pinem. I powinno być coś blisko 0,5Om, a wskazuje jakby była przerwa, i to na którymkolwiek pinie.
Ale na spokojnie pomierzę jeszcze raz.

 

Co do

Masz 3 piny. Wiesz co sprawdzasz? Który z ktorym?

Wiesz gdzie przychodzi zasilanie, a gdzie sa przewody sterujace?

to nie wiem gdzie co jest :)
Tak patrząc na schemat, to środkowy byłby zasilający?


\. w moim sporcie 1200 xl 2001 mozna sprawdzic kody bledow ..mialem taki przypadek z niepaleniem na jeden cylinder..cewka padla ..czy u ciebie tez jest mozliwosc sprawdzenia kodow??

Coś w manualu jest o jakichś kodach, ale to grubsza sprawa, bo nie dość że to po angielsku, to jeszcze technicznie. Ale może z czasem się rozpracuje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrob skan strony to ci przetlumacze.

Chwila nieuwagi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wedle manuala (chyba że coś w niewłaściwym miejscu mierzyłem, bo to też możliwe), to mierzyłem wtórne na wyjściach 1-4 oraz 2-3. Tutaj rezystancja się różniła o jakiś 1kOm od tej podawanej w manualu. Co do pierwotnego, to miałem zagwozdkę przez te 3 piny. Bo powinno się mierzyć między wyjściami na świece a właśnie którym pinem? i między masą i którymś pinem. I powinno być coś blisko 0,5Om, a wskazuje jakby była przerwa, i to na którymkolwiek pinie.
Ale na spokojnie pomierzę jeszcze raz.

 

Co do

to nie wiem gdzie co jest :)
Tak patrząc na schemat, to środkowy byłby zasilający?

 

Coś w manualu jest o jakichś kodach, ale to grubsza sprawa, bo nie dość że to po angielsku, to jeszcze technicznie. Ale może z czasem się rozpracuje ;)

 

moze ten link wyjasni

http://www.hdforums.com/forum/sportster-models/302797-updated-how-to-diagnostic-trouble-codes-dtc-s.html

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie problemem i wskazówki. Roboty trzeba będzie przełożyć na nowy rok, bo jeszcze stary trzeba pożegnać ;)

Wszystkiego dobrego wszystkim w Nowym Roku i udanego Sylwestra! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem nowe świece. Iskra jest, tyle że słaba, moim zdaniem. Tzn. przy jednej świecy na początku ładnie przeskakiwała i była wyraźna, a potem taka cienka. Ale odpaliłem i pracowały oba cylindry. I po przepaleniu sprawdziłem jak wyglądają świece, tyle że tylko te dwie do których łatwiej się dostać :) Jedna jest w porządku, druga z kolei zakopcona.

Wcześniej były założone różne świece, jakaś mieszanina 2xNGK, HD i Champion i generalnie wszystkie były zakopcone.

A jeszcze jedna kwestia. Jedna fajka przy nałożeniu na świecę ledwo co styka ze świecą, albo wcale nie styka. Wygląda to tak, że nie nachodzi na główkę świecy. To może osłabiać iskrę w razie gdyby był podwójny przeskok?

Czy wymienić przewody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem nowe świece. Iskra jest, tyle że słaba, moim zdaniem. Tzn. przy jednej świecy na początku ładnie przeskakiwała i była wyraźna, a potem taka cienka. Ale odpaliłem i pracowały oba cylindry. I po przepaleniu sprawdziłem jak wyglądają świece, tyle że tylko te dwie do których łatwiej się dostać :) Jedna jest w porządku, druga z kolei zakopcona.

Wcześniej były założone różne świece, jakaś mieszanina 2xNGK, HD i Champion i generalnie wszystkie były zakopcone.

A jeszcze jedna kwestia. Jedna fajka przy nałożeniu na świecę ledwo co styka ze świecą, albo wcale nie styka. Wygląda to tak, że nie nachodzi na główkę świecy. To może osłabiać iskrę w razie gdyby był podwójny przeskok?

Czy wymienić przewody?

generalnie tak.nowe przewody swiece...i czy sprawna cewka?? kabel na swiecy musi byc mocno zalozony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...