Skocz do zawartości

Kawasaki KX250F 06


pucio92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem jakieś 2 miesiące temu motorek krosowy, kawasaki kx250f z 2006 roku. 50mth od remontu
Wszystko było pięknie ładnie az 2 tygodnie temu podczas przeprawy w lesie kiedy czekałem na swoja kolej by zrobić podjazd, zaczeło mu coś dolegać. Najpierw zgasł na wolnych obrotach i musiałem chwile go pokopać.
Gdy juz odpalił aby dojechac do domu musiałem trzymać go na obrotach aby nie zgasł. Przy puszczeniu manetki strzelał strasznie z tłumnika. Dałęm mu troche odpoczac, jednak nie chciał odpalić tak łatwo, wcześniej palił od strzała. Ponadto zmierał sie na obroty ale tylko do 75% wyzej go już odcinało, Nie było to zwykłe odciecie tylko takie dławieine. Wcześniej zdażyło mi sie takie coś ale tylko pare razy podczas jazdy i przestawało. Ponadto pojawił sie po rozgrzaniu delikatny pogłos dzwonienia w gaźniku.
Świeca wymieniona, luzy na zaworach sprawdzone są ok 0,10 i 0,20. czyli miesci się w normie zgodnie z serwisówka(0,10 ~0,15 i 0,17 ~0,22). Po prześledzeniu kilku forów doszedłem do wniosku ze sprawa obrotów może być spowodowana watą w tłumniku.
po demontarzu wydechu obroty w normie jest zwykłą odcina nie wiem jak z metalicznym pogłosem bo było zbyt głośno, tłumnik poszedł do spawania.
I tu nasówa sie moje pytanie,
szukam juz kilka dni ale nie moge znaleźć czysto technicznej informacji jak wyregulować gaźnik w motorze, gdzie znajde śróbe regulujacą skład mieszanki, tzn w serwisówce znalazłem ze jest jakaś śróba pod gaźnikiem ale nie jestem pewny czy to akurat ona.

Pewnie zaraz pojawia sie informacje ze słabo szukałeś, wyszukiwarka nie boli itp.
Ale chciałbym tą sprawe załątwić jak najszybciej zeby wyeliminować ewentualne usterki.

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale chciałbym tą sprawe załątwić jak najszybciej zeby wyeliminować ewentualne usterki.

 

 

 

 

Skoro chcesz jak najszybciej to oddaj do serwisu. Bo żeby zająć się regulacją gaźnika, nie mając o tym bladego pojęcia to najpierw trzeba poczytać trochę teorii, powoli i skrupulatnie rozebrać, wyczyścić, złożyć tak żeby było dobrze i metodą prób i błędów szukać właściwego ustawienia, a im więcej ma się doświadczenia tym mniej prób będzie potrzebne:)

 

Zerknąłbym też na ustawiania rozrządu, a nuż przeskoczył

 

Co to jest śróba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój błąd nie zwróciłem uwagi jak to napisałem ;) chodziło mi o to, że chcie sie jak naszybciej dowiedzieć jak to zrobić. Regulowałem gaźniki juz w quadach i starych motorach. Po prostu nie spotkałem sie jeszcze z tym typem. Od spodu gaźmika jest dziurka a tam prawdopodobnie śrubka do regulacji z rowkiem na płaski śrubokręt. Ale wkłądajac tam go, śruba nie chce sie przekrecić jakby była zapieczona. Nie próbowałem krecic z całych sił bo nie chciałem nic zchrzanić, powinno to przecież iść delikatnie w palcach alby dokrecic do oporu i potem te 2 pełne obroty zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co Ty chcesz osiągnąć kręcąc śrubkami na pałę? Skoro Ci sprzęt przestał chodzić to co myślisz, że się ustawienie śruby składu mieszanki przestawiło? Myślenie to podstawa mechaniki. Jeżeli czujesz się na siłach to po pierwsze gaźnik należy wyciągnąć i dokładnie wyczyścić, jeżeli nie masz sprężarki to w ogóle nie podchodź do roboty. Jakakolwiek regulacja bez wyjęcia wyczyszczenia i weryfikacji stanu jest bez sensu.

 

Skoro masz czapkę ściągniętą to sprawdź ustawienie rozrządu, bo to może mniej prawdopodobne niż problem z gaźnikiem, ale dużo bardziej kosztowne gdyby okazało się faktem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego tak agresywnie?
gaźnik jest przygotowany do czyszczenia, jutro sie za to zabiore.
rozrzad jest okej sprawdzałem. Chciałęm tylko wiedzieć czy jest to to miejsce, bo na filmikach i fotografiach jest załozony pilot który daje możliwośc obrotu w palcach
maxresdefault.jpg



dodam ze motor działa bez tłumnika ale wydaje sie mi ze dostaje za duzą dawke paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja agresywnie, w życiu potulny jak baranek jestem:)

Po prostu chcę Ci oszczędzić roboty, ale widzę, że chyba wszyscy tak muszą zaczynać (nie byłem dużo lepszy), żeby na pałę wszystkim kręcić, a dopiero potem się zastanawiać co do czego służy. Jak masz Keihin FCR to pierwsze co ściągnij sobie instrukcję do tego gaźnika, na kilku stronach masz wyjaśnione co za co jest odpowiedzialne. Chociaż najprawdopodobniej przy czyszczeniu odkryjesz że coś wymaga wymiany, albo złożysz na poprzednich ustawieniach i będzie dobrze. A śruba regulacji składu mieszanki wolnych obrotów nie powinna Cię na razie martwić. FCR to bardzo skomplikowany gaźnik, więc jeszcze 2x się zastanów czy nie lepiej poprosić o pomoc kogoś z doświadczeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;)
może wystarczy tylko przeczyścic, niby moto był w remoncie u poprzedniego właściciela ale nie wiadomo czy wszystko było dobrze zrobione, bo np. śruby od pokrywy były w słabym stanie a w jednej był juz wyrobiony gwint i podczas jednej mocniejszej jazdy, prawie cały olej mi wypruło aż musiałem cholowac do domu i temu jakos zaradzić.



łańcuch i żebatki tez nie były w najlepszym stanie, głównie przez łancuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sprawa wygląda tak.
Za gaźnik sie narazie nie brałem, włożyłęm go ponownie.
pospawałem tłumnik i włożyłem nową wate, na szybko zamontowany jeszcze nie uszczelniony dał efekt taki jak na poczatku. Dodam ze bez tłumnika normalnie sie wkrecał.
tu filmik jak to teraz wyglada



jakieś rady co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźnik przeczyszczony ale nic on nie dał bo w sumie syfu zadnego w nim nie było.
moto ciezko palił ale jak juz zapalił było ciut lepiej z obrotami.
Jednak coś dalej nie grało metaliczny dzwiek był jak wcześniej, wyszło natomiast co go powodowało, bo w pewnym momencie przy zwiekszaniu obrotów manetką silnik stanął.
Sciągnąłem głowice i okazało sie ze zawór ssacy obijał sie o tłoka az do tego stopnia że zawór strzelił.
I tu moje pytanie dlaczego tylko jeden a nie oba.
Jaka moze byc przyczyna tego właśnie oprócz przeskoczonego rozrządu?



tjorqn3je8ky.jpg

Zdjęcie tłoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...