Grzesiek125 Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 Witam, chciałem zapytać jak wpłynie zmiana samego wtrysku, bądź odcięcie jednego z czterech wtrysków w przepustnicą od fz6 i założenie do yamahy ybr 125, fazerka przy rozdzieleniu na jednym tłoku ma 150, więc teoretycznie jeśli założę ten wtrysk powinno dawać troszkę więcej paliwa, dodam że miałem już jedną YBR 125, która chyba była zblokowana przez serwis, osiągała maksymalnie 80km/h i to z wiatrem, druga którą teraz kupiłem, jedzie przyzwoicie i osiąga 90 bez wysiłku, jednak chciałbym coś więcej bez kolejnej zmiany motocykla, stąd pytanie czy taka przeróbka jest możliwa bez ingerencji w moduł zapłonowy?Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzechuk Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 (edited) To nie wyjdzie, sterownik i tak będzie regulował tak czasy wtrysku odpowiednio do ilości zasysanego powietrza, wtrysk będzie wrzucał więcej paliwa do cylindra przez co mieszanka będzie za bogata i sonda lambda da informację do sterownika co dalej się przełoży na jeszcze krótsze czasy wtrysku tak żeby mieszanka miała prawidłowy skład paliwo powietrze... i takie tam.. na koniec wyjdzie, że będzie ci się dusił, szarpał i tyle... lepiej sprzedaj YBR i kup YFZ R125 i będziesz miał szybszą maszynę która wyciągnie te 120km/h z wiatrem, a przelotową spokojnie utrzyma 90-100km/h. Edited October 13, 2016 by Grzechuk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek125 Posted October 13, 2016 Author Share Posted October 13, 2016 Dziękuję za odpowiedź ale chyba przy daniu przepustnicy i wtrysku od fz6 proporcje mieszanki będą ok, ew zmienić sam wtrysk i założyć stożek i nie wiem czy ybr ma sondę, ona powinna być na kolektorze wydechowym(chyba) ja mam cały wydech Leo Vince a nawet w oryginale jest tylko dopalacz spalin, więc chyba sonda tego nie bada i powinno to zadziałać w tej konfiguracji, nie wiem dlatego tak dopytuje bo nie chce zmieniać ybr że względu na możliwości jazdy w różnym terenie i normalnemu miejscu dla pasażera a chciałbym poprawić trochę osiągi, może da się jakoś inaczej to zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spaliniarz Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 (edited) Zamień se wtrysk na gaźnik i załóż kit zwiększający pojemność do 150 przy takich bajerach będzie to silniejsze i łatwiejsze od podkręcenia. Jeżeli to ma być moto użytkowe to w ogóle ci sie nie opłaca takie grzebanie , a jak masz zapał to zacznij od czytania jak się podkręca czterosuwy . Edited October 13, 2016 by Spaliniarz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek125 Posted October 14, 2016 Author Share Posted October 14, 2016 Dziękuję za podpowiedź, chyba jeszcze przed tymi przeróbkami i kombinowaniem spróbuje założyć moduł od yzf 125 ona może mieć trochę inne ustawienia, może coś się poprawi, jeśli nie chyba spróbuje zmienić wtrysk, napisze jak tam efekty. Jeszcze poszukam jakiś speców od grzebania w module zapłonowym, gdzieś czytałem że jeśli pogada się w serwisie yamahy mogą zwiększyć dawkę paliwa jakoś i to poprawia osiągi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spaliniarz Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Jest jakiś ciptuning poszukaj w necie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzechuk Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Zwiększenie dawki paliwa nic nie da, silnik będzie się tylko dławił.. nie będzie dopalać paliwa.. zwiększając dawkę paliwa silnik musi również odpowiednio więcej dostawać powietrza, żeby proces spalania był taki jak trzeba. Stosunek powietrza do paliwa powinien wynosić 14,7:1, a ponieważ jest to silnik wolnossący to zasysa on tyle powietrza ile wynosi jego pojemność i do tego musi być dobrana odpowiednia ilość paliwa tak żeby proces spalania przebiegał prawidłowo. Żeby zwiększyć ilość powietrza dostającego się do cylindra to albo musisz zamontować turbosprężarkę :) albo kombinować z dolotem, filtrem powietrza.. przy tej pojemności wątpię żeby uzyskać przy tym jakikolwiek efekt. Tak jak kolega wcześniej pisał, można dołożyć większy cylinder i np. gaźnik - przy gaźniku łatwiej jest sterować mieszanką paliwo / powietrze i uzyskać zamierzony efekt, ewentualnie razem z cylindrem mieć moduł sterujący dedykowany do tego silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.