Jump to content
guit

Road King EVO, 1997, parę pytań.

Recommended Posts

Cześć,

mam pytania, które nasunęły się po paru miesiącach ujeżdżania RK.

I. Bieg jałowy.

1. Czy to rzeczywiście częsta przypadłość w tym modelu, że ciężko na pracującym silniku wyłapać "N"? Jak troszkę przygazuję, uda mi się wrzucić luz. Ale nie jest to nic łatwego ;)

II. Zawieszenie przód.

1. Przy uskoku "w dół" (koło luźno opada w dół), słyszę metaliczne stuknięcie - czy tak wygląda konstrukcja zawieszenia z przodu, czy czegoś mi brakuje/coś się posypało?

Dzięki za ewentualne podpowiedzi,

Zbyszek

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do luzu to ciągnie ci lekko sprzęgło ustaw luz na klamce , jeśli to nie pomorze to może być już końcówka sprzęgła

Share this post


Link to post
Share on other sites

I. Bieg jałowy.

1. Czy to rzeczywiście częsta przypadłość w tym modelu, że ciężko na pracującym silniku wyłapać "N"? Jak troszkę przygazuję, uda mi się wrzucić luz. Ale nie jest to nic łatwego ;)

Warto sprawdzić czy sprzęgło jest dobrze wyregulowane, ale problem ze znalezieniem luzu na wolnych obrotach jest tak powszechny, że możesz przyjąć, że ten typ tak ma.

 

II. Zawieszenie przód.

1. Przy uskoku "w dół" (koło luźno opada w dół), słyszę metaliczne stuknięcie - czy tak wygląda konstrukcja zawieszenia z przodu, czy czegoś mi brakuje/coś się posypało?

 

To tak nie powinno działać - coś się posypało.

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Jaki olej w sprzęgle? Jaki poziom oleju w sprzęgle? Na pewno sprzęgło do regulacji, jeśli było źle ustawione to sprzęgło do roboty. Regulacja sprzęgła to nie tylko linka/klamka! Bardzo częsta przyczyna problemów z luzem - uszkodzone sprzęgło wskutek niewłaściwej regulacji...

W HD luz można znaleźć z przegazówką (tak do 1500 RPM) i jest to łatwe, musisz wyczuć w którym miejscu ten luz jest, ALE układ sprzęgło skrzynia musi być sprawny/normalnie zużyty, mieć odpowiedni olej i odpowiedni jego poziom. Odradzam Formula od HD i wynalazki typu ATF.

Oczywiście jest możliwość, żeby skrzynia HD chodziła bez stuków i luz wskakiwał zawsze be wysiłku, ale tu potrzeba troszkę więcej wysiłku...

2. Chodzi o motocykl na podnośniku i koło w powietrzu? Czy w normalnym użytkowaniu - np. odbicie po wpadnięciu w dziurę?

Sprawdź, czy przewód hamulcowy nie uderza o błotnik... Jeśli nie, to przednie zawieszenie do przeglądu...

 

Motocykl miał przygody? Ktoś w nim dłubał? Dlaczego sprzedał? To może dać wskazówki czego jeszcze się w nim spodziewać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1. Jaki olej w sprzęgle? Jaki poziom oleju w sprzęgle? Na pewno sprzęgło do regulacji, jeśli było źle ustawione to sprzęgło do roboty. Regulacja sprzęgła to nie tylko linka/klamka! Bardzo częsta przyczyna problemów z luzem - uszkodzone sprzęgło wskutek niewłaściwej regulacji...

W HD luz można znaleźć z przegazówką (tak do 1500 RPM) i jest to łatwe, musisz wyczuć w którym miejscu ten luz jest, ALE układ sprzęgło skrzynia musi być sprawny/normalnie zużyty, mieć odpowiedni olej i odpowiedni jego poziom. Odradzam Formula od HD i wynalazki typu ATF.

Oczywiście jest możliwość, żeby skrzynia HD chodziła bez stuków i luz wskakiwał zawsze be wysiłku, ale tu potrzeba troszkę więcej wysiłku...

 

Tych wszystkich szczegółów nie poznałem niestety. Ale dowiem się wkrótce. Motocykl niebawem trafi na posezonowy przegląd. Dobrze, że mam kierunek, popróbujemy. Do tej pory słyszałem tylko, że ten typ tak ma. :)

 

2. Chodzi o motocykl na podnośniku i koło w powietrzu? Czy w normalnym użytkowaniu - np. odbicie po wpadnięciu w dziurę?

Sprawdź, czy przewód hamulcowy nie uderza o błotnik... Jeśli nie, to przednie zawieszenie do przeglądu...

 

Przewód hamulcowy podwiązałem do ramy. Chodzi o wpadnięcie w dziurę.

 

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, będę działał. Sam mechanikiem nie jestem i słabo się na tym znam, ale może się poznam.

 

Pozdrawiam,

Zbyszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błotnika takiego na pewno nie miał, wgniotka na tych chromach mówi jedno - coś się działo. Ale znajdź teraz nie bitego z USA...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, szklanka jest wgnieciona. Ale to nie znaczy, że rama krzywa. Zawsze możesz poprosić o wykonanie ekspertyzy (z tego co pamiętam to koszt ok. 150 zł).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błotnik taki miałem w suzuki marauderze ,tego co go do harasa wcisnął to bym końmi kazał włóczyć :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek jak kupisz TC i bedziesz go normalnie uzytkowal, czyli jezdzil a nie patrzyl jak na mebel, to kup sobie od razu zestaw narzedzi calowych i service manual :)


-PAXP-deijE.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie miałem pisać, że EVO, to EVO ;) Chociaż przesiadłem się na TC i nie narzekam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze trochę mi brakuje. Ale wspominam EVO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...