Jump to content
Sign in to follow this  
used11

Nowy silnik H-D?

Recommended Posts

W necie pojawiają się informacje, że Harley szykuje nowy silnik Big Twin na 2017r. - "107 Milwaukee Eight", czyli ok. 1753cm3. Niestety jeszcze nie ma oficjalnego info...

 

Screen-Shot-2016-08-05-at-2.12.56-PM.png

 

Screen-Shot-2016-08-05-at-2.12.19-PM.png

 

Screen-Shot-2016-08-05-at-2.12.29-PM.png

 

Źródło, więcej info:

 

http://www.hdforums.com/articles/information-harley-davidson-107-milwaukee-eight-engine/

 

http://www.hdforums.com/articles/new-harley-107-milwaukee-eight-engine-leaked/

Edited by used11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda trochę jak Yamaha... i amorek skrętu ma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jakby ktos natknał sie na przekroje ( w sensie rendering 3D) w niedalekiej przyszłosci to byłoby miło za info.

Moznaby wtedy coś powiedziec - w którym kierunku zmierza ta amerykańska motoryzacja i jak sie to ma do starszych braci.

 

Hm - czyzby Touring dostał wałki? :)

No i wyglada na jeden wałek rozrządu... :)

 

Tak sie zastanawiam - jakby nowy silnik poszedł w prostote i trwałość EVO to TC poleci na cenie na tyle, ze moga go zaczac dodawać do zakupów w Biedronce..

Chociaz tak po prawdzie - na to bym nie liczył... :)

 

P.s.

A pisałem niedawno (jakis miech czy dwa temu), że już czas... :rolleyes:

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

I 4 zawory na cylek... że ponoc... :cool:


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co umiem po angielskiemu z artykułu w pierwszym linku wynika że rozrząd ma być napędzany kołami zębatymi.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boziu, pamiętam, jak powstawał TC ... też szukałem schematów, szkiców, przekroi :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden wałek, cztery zawory na cylinder, chlodzone głowice i obroty do 6000rpm. Ciekawe jak to będzie gadać bo jezdzic na pewno bedzie szybciej tylko po co, bo jak kto chce szybciej to kupuje co innego. Przynajmniej wg mnie.

Wiecej rzeczy do popsucia i serwisowania. Rozumiem że muszą iść do przodu bo już dawno zostali daleko z tyłu, ale czy to właśnie nie było magią w HD?

Chyba kupię EVO zanim znowu podrożeją.

 

W sprzedaży od 2017 w touringach i od 2018 we pozostałych big twinach. 120cali w Cvo. Toz to 2 litry!

 

ps. Ale ja zrzędzę :-P

Edited by cxpeky63

There Are No Rules
XLH883 - XL883R - XL1200R - FXDL - KTM RC8 - XL1200X - FLHRSI&FXDBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego zaraz zrzędzisz...?

Wcale nie.

4 zawory i obroty do 6000 - toż to czysta fizyka.

Przy 4 zaworach na cyl. przewietrzanie komory jest na tyle dobre, że się gubi dół w jednostce.

Stad te 6k obrotów. Do tego silnik jest mniej odporny na zły sklad, zawory wyd. maja gorsze chłodzenie, powierzchnie odbierajace ciepło są wieksze - a co za tym idzie silnik gorętszy... stąd kombinują z chłodzeniem głowic...

Takie czasy nastały - motor ma być szybki, wygodny, nie drżeć, nie ma wiać przy wiekszej predkości i mało kosztować.

Czekamy na klimatyzację i rozkładane wodne łóżko... w kufrach.

Po za tym wydaje mi sie, że design silników im troche siada.

 

 

Coś mi sie wydaje ze TC może tez podrożeć... :)

Ale cierpliwosci - wkrótce wszystko sie wyjaśni. :rolleyes:

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam że to że wrócili do jednego wałka to dla mnie duże zaskoczenie.
Jeżeli miałbym filozofować o następnym silniku H-D to albo stwierdził bym że wrzucą REVO z V-Rodów albo że dołożą dwa kolejne wałki, chłodzenia się spodziewałem chociaż nie wiedziałem w jakiej postaci.

Fisu jeżeli ten silnik będzie jeszcze gorętszy to ja podziękuję.



There Are No Rules
XLH883 - XL883R - XL1200R - FXDL - KTM RC8 - XL1200X - FLHRSI&FXDBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.motorcyclecruiser.com/harley-davidsons-new-engine?src=SOC&dom=fb

Po przeczytaniu mam wrażenie że niewiele się zmieniło.

Chyba największy zawód to wałek wyrównoważajacy. Dla mnie kwintesencją jest telepanie się mojego RK na jałowym biegu i jedwabista jazda na wyższych obrotach, a moco wykastrowało silnik z najlepszego.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edited by Rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...