Skocz do zawartości

Dziwne wibracje w motorowerze


kraweznik987
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sory za tak częste posty, ale mam mały kłopot. Ostatnio zauważyłem w moim romecie z 50 dziwne wibracje. zawszę zaczynają po wejściu na wyższe obroty po zmianie biegu natychmiast ucichają i po wejściu na wyższe znów to samo. Patrzyłem nawet od jakich obrotów tak drga i zauważyłem że na 1 biegu od jakichś 3, 3,5 tys, na 2 od 4 na 3 gdzieś przed 5 a na 4 tak nie wiele po 5. Tego dnia co się to zaczęło wszystko było dobrze aż w którymś momencie zaczęło tak drgać i odrazu to zauważyłem. od tamtej pory cały czas drży i nie wygląda na to jak by miało przestać. Dodam też że motorower jest dopiero na dotarciu ma przejechane 255km. Co prawda nie docieram go według instrukcji tylko raczej według tego co znalazłem w internecie, ale też nie jeżdżę cały czas na maksa odkręconej manetcę. Staram się jeździć na 80% mocy przy zmiennych obrotach. Biegi do tej pory zmieniałem tak od 6 do nawet 7 tys obrotów, ale znajomi powiedzieli mi żebym to robił zdecydowanie wcześniej i tak nie przeciągał tych zmian. Dodam też że przy ok. 6 tys obrotów jedzie 60 km/h/ i spokojnie z lekkiej górki na 80% manetki rozpędza się do ok.80 km/h.Jak ktoś inny wsiada i jedzie to raczej nie zauważa tych drgań jak ja. Pierw myślałem że to może jakiś plastik ociera albo jakaś nie dokręcona śrubka, ale ktoś mi powiedział że może się zatrzeć i to mnie właśnie skłoniło do napisania tego postu. Czy to możliwe że praktycznie nowy silnik mógł się zatrzeć? Słyszałem że jak się zaciera to traci moc. Mój mocy napewno nie stracił, jest cały czas bardzo żwawy, odpala zawsze na zawołanie. Wystarczy dotknąć rozrusznika i już odpalowy. Czy to możliwe że się zaciera i będzie słabł dopiero potem? Proszę o pomoc ponieważ nie wiem za bardzo czy coś z tym robić czy jeździć dalej do 1 serwisu (500km) proszę o wmiarę wyczerpującą odpowiedź.

Edytowane przez kraweznik987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 120ccm to mógłbyś się martwić ale skoro to romet z 50 to raczej amsz tam tylko 50ccm więc to normalne. Ja takich zabaw nie miałem bo dopiero po pierwszym tysiącu odblokowałem moto, a i tak wcześniej nie jeździłem na pełnym gazie. Sorry memory ale musisz przeboleć to jeżdzenie tempem ślimaka przynajmniej do 500km potem możesz czasem dodać gazu tak do 55/60km/h co do wibracji.. Hmm, poszukam czegoś, bo było kiedyś na internetach, ale pamiętam że świeżo po ściągnięciu blokad też miał takie wibracje że "czuło się dobrze" jak się dobrze siadło. ;)



Ok, w necie już nie znalazłem ale to w 2010 lub 2011r było więc pewnie usunęli jak robili porządki na necie. Ale z tego co pamiętam to było tak. Jakaś nastolatka pisała sobie na jakimś forum (coś jak ASK teraz) że tata ostatnio kupił sobie zetkę niedawno kupił, ściągnął blokady i wziął ją na przejażdżkę. Tak ją przewiózł że w trakcie jazdy "doszła". A pamiętam to dlatego że jej tata też był obeznany w internetach bo skomentował tą jej wypowiedź ;) A więc do wibracji przywyknij, oglądaj co jakiś czas czy coś się nie wykręca, potem wibracje znikną i ani nie zauważysz kiedy. Mi trochę powróciły ale w małym stopniu po ustawieniu zaworów. Z mojego doświadczenia co może się odkręcac to śruba trzymająca wydech w połowie (za podnóżkiem) i tylne śruby do ustawiania tylnej opony aby była w linii. Tyle chyba ;)

Edytowane przez Adikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...