Jump to content
Killswitch

Suzuki dr 125 sm dziwne odgłosy z silnika

Recommended Posts

Witam
Mam suzuki dr 125 sm 2008
Mam problem na wyższych obrotach ,słychach takie klekotanie, stukanie, bardziej to brzmi jakby tryby rzęziły, nie wiem jak to nazwać...
Sprawdziłem luzy zaworowe i sa ok, sprawdziłem również napinacz i sie okazuje ze łańcuszek sie kończy bo napinacz wchodzi prawie do końca.
Co ciekawe , sprawdziłem tez ustawienie rozrządu i dziwnie to wyglada... Jeśli ustawie kolo magnesowe idealnie na znaki w pozycja gmp (czy jak to sie tam nazywa), to w głowicy na zębatce znaki nie pasują idealnie, wyglada to tak ze o pół zęba jest rozrząd przestawiony, nawet przerzuciłem łańcuch o jeden ząb i dale nie da sie tego ustawić idealnie. Czy znaki musza sie pokrywać idealnie i przyczyna tego jest wyciągnięty łańcuch i czy te klekotanie moze powodować ten łańcuch?
DR-ka ma przebieg 17tys czy to normalne ze po takim przebiegu się kończy łańcuch?

Dzwoniłem rownież do suzuki zapytać o nowy łańcuch i tam mi powiedzie ze slizgi tez musze wymienić z łańcuchem czy mają racje?
I czy gdzieś mozna dostac taki łancuch dobrej jakości bo w suzuki 260zł?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

260 zł to wcale nie jest dużo, a ślizgi to w zależności w jakim stanie są. Generalnie motocykle to nie jest tania zabawa i nikt nie obiecywał że będzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie napisałem ze 260zł za org łańcuch to dużo, bo cena jest na prawde dobra za oryginalny łańcuch.
Nie jedno moto i quad przeszedł przez mój garaż i wiem ile co kosztuje i nie musisz mnie pouczać ze to nie jest tania zabawka i moze najlepiej daruj sobie takie komentarze...
Łańcuch juz zamówiony, ale w suzuki czas oczekiwania 3-4 dni+ czas wysłania do mnie.
chociaż łańcuch jest do wymiany to jestem pewny na 99% ze stuki to nie wina łańcucha.

Nie jest to mój moto ,tylko naprawiam dla znajomego, wczoraj zrobiłem na nim kilka km i stuki wyraźnie słychać dopiero po rozgrzaniu oleju, wyglada to tak:

Na biegu jałowym, można gazować do odcięcia i absolutnie nic w silniku nie stuka.
Dopiero podczas przyspieszania na 1/3 manetki zaczynają sie stuki na każdym biegu, ale rownież jeśli wrzucę wysoki bieg przy niskiej prędkości i dodam gazu to wtedy mocniej zaklepie w silniku.
Stukanie brzmi tak jakby coś pukało po obudowie silnika, ale przykładałem rękę w rożnych miejscach podczas jazdy i probowałem wyczuć jakieś wibracje i absolutnie nic.
Ale podczas przyspieszania jak juz przytrzymałem go na 2-3 biegu do odcięcia na wysokich obrotach dało sie wyczuć te stuki na stopkach, albo mi sie wydaje i te typy tak mają bo pierwszy raz jeździłem na takim małym piździku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stawiałbym jednak na ten łańcuch . No chyba ,że napęd za luźny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jedno moto i quad przeszedł przez mój garaż i wiem ile co kosztuje i nie musisz mnie pouczać ze to nie jest tania zabawka i moze najlepiej daruj sobie takie komentarze...

 

Skoro nie jedno moto przejechało przez Twój garaż,to dlaczego masz takie problemy z ustaleniem problemu ???

Nikt z Nas nie zamierza Cię pouczać a jedynie nakierować na źródło problemu.


Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Skoro nie jedno moto przejechało przez Twój garaż,to dlaczego masz takie problemy z ustaleniem problemu ???

Nikt z Nas nie zamierza Cię pouczać a jedynie nakierować na źródło problemu.

Ponieważ nie jestem jasnowidzem.

Gdyby to był mój motor to juz dawno silnik byłby na stole ale właściciel mi nie pozwolił narazie go rozkopywać bo on go używa na codzień jako transport do pracy, dlatego tez dopiero wczoraj miałem okazje przejechać i sprawdzić co sie dzieje dokładniej , nie miałem wcześniej styczności z taki małym moto a może ktoś na forum miał podobny problem z dr 125 i właśnie dlatego pytam...

 

Napęd jest ok, w dobrym stanie i odpowiednio napiety.

Pozostaje czekać na nowy łańcuch i zobaczyć jaki będzie efekt po wymianie.

Niestety w serwisowce nie ma nic na temat pomiaru zurzycia rozrządu i nie mam żadnego punktu odniesienia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,
Mam dokładnie taką samą sytuację w dr125sm z 2012roku. Czy zmiana rozrządu pomogła, czy problem tkwił w czymś innym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...