klkw Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Witam, Miałem kłopoty z akumulatorem, wydawało mi się że już padł jednak po naładowaniu prostownikiem trzyma nawet tydzień wiec jest ok. Wczoraj po trasie zauważyłem, że aku. jakby osłab, po sprawdzeniu ładowania na klemach mam 12,25V przy włączonym oświetleniu. Na wyższych obrotach 12,50V. Miałem nadzieję, że to wtyczka regulatora ale przeczyściłem i dalej to samo. Podmieniłem regulator napięcia i jest bez zmian. Może sprawdzić coś jeszcze co może powodować brak ładowania. Obawiam się, że może być problem z alternatorem, czy zna Ktoś sposób na jego sprawdzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Odepnij wtyczkę przed regulatorem i pomierz woltomierzem ( nastaw na prąd Przemienny) jaki masz prąd. Oczywiście na pracującym silniku. Napisz co Ci wychodzi. Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez lech N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Jest to opisane w jednym temacie na forum - Brak ładowania itd, a jakie wartości powinno pisać w manualu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Szukałem na forum o braku ładowania ale miałem "brak wyników" dlatego założyłem temat. Posprawdzam dzisiaj miernikiem i zobaczymy co wyjdzie.Słabo mi się sezon zaczyna bo z alternatorem to grubsza robota :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Odepnij wtyczkę przed regulatorem i pomierz woltomierzem ( nastaw na prąd Przemienny) jaki masz prąd. Oczywiście na pracującym silniku. Napisz co Ci wychodzi.Zrobiłem pomiar i na chłodnym silniku (chodził na ssaniu) miernik pokazał 18V po mocnej przy gazówce 60-70V. Jednak w miarę rozgrzewania się wartości te spadały i na rozgrzanym silniku były około 10-13V na wolnych na wyższych obrotach 30-40V. Na mocno rozgrzanym silniku wartość te były już 0,5-1V. Jak trochę ostygł na wolnych było 8-10V na wyższych obrotach 25-30V. Trochę to pochrzanione i pewnie alternator do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Według mnie stator do wymiany , ew. przezwojenia. Ja miałem 23-24v i okazało się że jest " książkowo" spalony.Mam jeszcze istotne pytanie - jaki masz olej w sprzęgle? Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez lech N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Olej mam RevTech do sprzęgła. Też obstawiam stator i szykuje się do zakupu i wymiany, serwisówka opisuje, że do wymiany demontuje się też sprzęgło czy jest to konieczne? Nie chciałbym za dużo rozbierać. Pytanie też czy kupić nowy stator czy może spróbować regeneracji uzwojenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Tak ,sprzęgło musisz zdemontować , bo prądnica jest pod zębatką zdawczą na wale korbowym. Obejrzyj ten film https://www.youtube.com/watch?v=Y7_TATp7wLY -jest tam pokazane co i jak. Jeśli masz dobrego elektromechanika to możesz przewinąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Dzięki za informację. Liczyłem, że zdejmę zębatkę zdawczą bez ingerencji w sprzęgło. Szkoda tylko, że czasu na robotę nie ma i muszę odłożyć to do przyszłego weekendu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 To około 15 min. więcej roboty. Chyba że łańcuch jest wyciągnięty to zdejmiesz bez ściągania kosza sprzęgłowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1340 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Pamiętaj, nakrętka na zębatce silnika ma prawy gwint ale na sprzęgle - lewy. Primary inside cover ( dekiel sprzęgła od strony silnika ) też musisz zdemontować. Aha, uszczelki i simmeringi nowe, a śrubki obowiązkowo na Loctite 243. :-)Uzwojenie nowe, no chyba, że masz fachowca, który przysięgnie na krzyż , że zrobi i będzie działaćpzdr Piotrek Mam jeszcze istotne pytanie - jaki masz olej w sprzęgle?Eee, olej to chyba nie ma tu istotnego znaczenia ?pzdr Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Rozebrałem co trzeba i mam stator wyjęty. Jest on przepalony jeden z kabli od wtyczki jest całkowicie upalony. Oddaję go do przezowojenia i mam pytanko czy można gdzieś dokupić tą gumową wtyczkę bo kondycja mojej jest kiepska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Z tego co ja się orientuję to występuje razem ze statorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Fachowiec krzyknął za przezwojenie prawie ty samo co wartość nowego statora u MałegoHD więc jestem zmuszony kupić nówkę.Będzie w czwartek więc na weekend maszyna będzie gotowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.