Skocz do zawartości

Paasat czy Octavia


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Porównując ten stary model ze zdjęcia do passata b6 lub b7 to w zasadzie nie ma porównania. Przy b6 octavia modelowa 2010 to dużo gorsze auto zawieszeniowo, wytłumieniem, jakością wykonania i ogólnym odbiorem. Zrobiłem ok. 1 mln km octą, taką jak na zdjęciu. Pisząc nowy, bezpieczny program do paska za ca 1200 (z hamowaniem), mamy auto odstawiające octavię o całą klasę.

Nowy model 2013 octavii to już inna bajka, ale i tak wg mnie passat to auto o klasę wyżej. Zrobiłem b7 40tys km, jakieś tam porównanie mam.

Podesłałeś link do b7 w comforcie i fotę do starej octy. Zrobisz jak zechcesz, ale tu nie ma czego porównywać.

W starej skodzie jest zawieszenie na belce, nawet w rs, dopiero w nowej po 2013, w wersjach z silnikiem 150+, z tyłu jest wahacz. Paski w standardzie mają b dobre zawieszenie.

 

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bungy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzykowna teza. Krążąc w około omawianych modeli, porównując wypasionego, aktualnego Golfa 7 i Paska starego B7 w standardzie, wybrałbym Golfa. Jeździłem, porównywałem. Natomiast porównując tegoż Golfa z Paskiem B8 w serii, to nie chcę wiedzieć, że Golf istnieje.

 

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bungy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bungry nie masz racji bo każda Octavia II ma z tyły zawieszenie wielowahaczowe, natomiast Octavie III tylko te z silnikami powyżej 150KM.

Powiedz mi Bungry co nadzwyczajnego widzisz w golfie 7 (lub blizniaczym Loenie III)? Jeździłem golfem VI i leonem III na wypasie i jakichkolwiek pozytywnych różnic trudno się doszukać, ba golf miał wielowahacz z tyłu Leon niestety go nie ma.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy mi lepiej powiedzcie, czego wy chcecie od tej tylnej belki? 90% z Was, gdyby nie wiedziało jaki zawias ma z tyłu, nigdy by nie zgadło, że w Octavi III jest z tyłu belka. Swoją tezę opieram na własnym doświadczeniu sprzedażowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belka nie jest złym rozwiązaniem jak się spokojnie jeździ. Natomiast jak się szybko wchodzi w zakręt w samochodzie z belką a na tym zakręcie będą nierówności lub pofalowanie nawierzchni to reakcja takiego zawieszenia jest nieciekawa. Dużo bezpieczniej jedzie się w tych samych warunkach na wielowahaczu - tam podskoczenie koła z jednej strony nie powoduje gwałtownej reakcji koła z drugiej strony. Na belce przy podobnej twardości sprężyn tył bardziej "przestawia się" na nierównościach drogi na zakręcie co jest nie za bardzo bezpieczne.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał do wyboru Golfa VII, Octavie III i Leona III (wszystkie 1.6TDI 105KM). Wybrał Leona bo w najniższej cenie (70tys.zł) miał najlepszy wygląd oraz wyposażenie - miedzy innymi wszystkie światła LED :biggrin: Golf VII w kombi jest fajny, ale zwykły - jakis taki mały, krótki, słabo wyglądający :cool: ? Co fajniejszego jest w Golfie VII niż w Leonie III?

Jechałem golfem VI i Leonem III - wierz mi na wyboistych zakrętach dużo pewniej czułem się w golfie. W Leonie ma się wrażenie "przeskakujacego" w bok tyłu.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belka nie jest złym rozwiązaniem jak się spokojnie jeździ. Natomiast jak się szybko wchodzi w zakręt w samochodzie z belką a na tym zakręcie będą nierówności lub pofalowanie nawierzchni to reakcja takiego zawieszenia jest nieciekawa. Dużo bezpieczniej jedzie się w tych samych warunkach na wielowahaczu - tam podskoczenie koła z jednej strony nie powoduje gwałtownej reakcji koła z drugiej strony. Na belce przy podobnej twardości sprężyn tył bardziej "przestawia się" na nierównościach drogi na zakręcie co jest nie za bardzo bezpieczne.

 

Samolot, jak ja lubię czytać Twoje teoretyczne wypociny :biggrin:

Miałem przyjemność porównać wszystkie wersje Octavi III (oprócz RSa) na szkoleniu produktowym i możesz mi wierzyć, że zawieszeniowo przy bardzo dynamicznej, ulicznej jeździe nie zobaczyłbyś różnicy pomiędzy belką a wielowahaczem. Dopiero skrajne wykorzystanie osiągów samochodu wskazałoby wyższość tego drugiego.

Najbardziej lubiłem słuchać na jazdach próbnych teorii "rasowych kierowców" i obserwować ich wyraz twarzy, kiedy dowiadywali się, że jadą samochodem z belką skrętną :) Mina - bezcenna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, w Octavii II popieprzyłem, jest wielowahacz, w III generacji zróżnicowali a w I była skrętna.

Golf VII jest świetnie wykończony w highlinie. Fotele, deska, materiały, wyciszenie, ogòlne odczucia. Świetnie wybiera nierówności, przejazdy kolejowe. Przez kilka tygodni miałem jako zastępczy, w wersji z dsg. Dla mnie miodzio jak na tę klasę auta.

 

Wracając do meritum, oceniając dwa pojazdy twórcy tematu, bez dwóch zdań wybrałbym Paska VII. Przy nim Octavia II prezentuje się jak chińczyk , rs tego nie zmienia. IÌI generacja jest lepsza, ale też szału nie ma.

 

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...