Skocz do zawartości

Nieseryjny wydech


Rekomendowane odpowiedzi

Jako iż trochę wydechów do Bułek powstało chciałbym zasięgnąć porady jakie wydechy macie u siebie i mniej więcej jakiego dźwięku po której marce można się spodziewać ?

 

Nie ukrywam, że poszukuję czegoś co będzie najbardziej "bulgotać" na wolnych obrotach i ładnie basowo brzmieć podczas jazdy. Po youtubowych filmikach chyba Jardine wypada narazie najlepiej aczkolwiek chętnie poczytam opinie innych marek jak i może ktoś kto ma Jardine'a wypowie się o nim jak to w rzeczywistości jest.

 

Druga sprawa to na allegro jakiś czas temu pojawił się wydech dominatora do Buella, za dość niewielkie pieniądze w porównaniu do innych marek aczkolwiek po wymianie zdań z osobą, która je sprzedaje dowiedziałem się, że nie posiadają żadnego video z tym jak to brzmi i tutaj pojawia się pytanie czy może ktoś taki wydech nabył i podzieliłby się opinią, a może i video ?

 

Pozdrawiam Piekarzy LwG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kur....... Zaluje jak hu..... ze to kupilem

 

Mam jeden z ostatnich buelli ktore zeszly z tasmy produkcyjnej 2010 rok 2 tys przebiegu zaplacilem za to 34tys zl jak jezdze tym strupem to plakac mi siemchce ten Motor jest zaplacony dwa razy nic w nim nie jest warte tej ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kupiłeś motocykl nie jezdząc nim wcześniej??? nie znając specyfiki marki??? dla mnie osobiście, buell skończył się z momentem wsadzenia do niego rotaxa, kocham tę markę, ale wsadzając tam rotaxa buell wskoczył na tę samą półkę co ktm super duke, aprilia tuono czy ducati streetfighter... i niestety bardzo daleko mu do konkurentów. Dopóki siedział tam silnik HD, Buell był pełnym niedoskonałości idywiduum :) silnik cierpiący na zadyszkę, dość mało żwawy i opornie współpracujący z manetką, podwozie ze względu na wysoko umiejscowiony silnik (bardzo ciężki) dość "specyficznie" prowadzące się w zakrętach, stylistykę łączącą high endowe rozwiązania (tarcza,zbiorniki) z arachaicznymi przełącznikami rodem z gpz 500... Ale... ale miał to "COŚ"... coś co sprawiało że jest wspaniałym kompanem... nie jest doskonały, ale to kumpel któremu można wiele wybaczyć :) takie są Buelle :) przynajmniej w moich oczach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kur....... Zaluje jak hu..... ze to kupilem

 

Mam jeden z ostatnich buelli ktore zeszly z tasmy produkcyjnej 2010 rok 2 tys przebiegu zaplacilem za to 34tys zl jak jezdze tym strupem to plakac mi siemchce ten Motor jest zaplacony dwa razy nic w nim nie jest warte tej ceny

 

W takim razie sprzedaj bo raczej nic już z tego nie będzie. Szkoda się męczyć… Buell to sprzęt nie dla każdego i trzeba sobie z tego zdawać sprawę. Kosztuje kupę siana bo płacisz co by nie mówić za legendarną markę, za markę która od samego początku wyróżniała się oryginalnymi rozwiązaniami jak pierwszy widelec upside-down, pierwsze przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Do tego rozwiązania typu zbiornik oleju w wahaczu, paliwa w ramie, tarcza hamulcowa wielkości pizzy + kontrast w postaci silnika HD w zestawieniu z w pełni regulowanym, nastawionym na fun zawieszeniem. W pakiecie z motocyklem dostajesz coś, czego nie znajdziesz w innych sprzętach tylko zadaj sobie pytanie czy to Cię kręci? Ja za swoją bułę 3 lata temu zapłaciłem 21K. Mogłem za to mieć młodszą CB1000R, FZ1 / FZ8, Street Triple’a bo te sprzęty oglądałem ale nie miały tego czegoś co dla mnie ma Lightning. Nie twierdzę że to sprzęt idealny bo silnik jest „archaiczny”, po odpaleniu musisz dać mu się rozgrzać bo jak ruszysz na zimno to prycha i się dławi. Z tej pojemności sprzęty od skośnookich miałyby pewnie 180KM a nie marne 100KM i objechałyby Bułę we wszystkie możliwe strony ale co z tego, skoro za każdym razem gdy otwieram garaż to mam banana na gębie i cieszę że mam coś nietuzinkowego i na swój sposób wyjątkowego. Coś co jest mega rzadkie, wręcz egzotyczne i budzi ciekawość ludzi przechodzących obok, którzy przyglądają się i pytają co to za motocykl, silnik itp.. Dostaniesz to w R1 albo FZ1? Wątpię… Po prostu nie jest to sprzęt dla Ciebie bo kręci Cię co innego więc nie pozostaje nic innego, jak przekazać go w kolejne ręce J

 

Wracając do tematu wydechu, ja mam u siebie Sebring Twister. Z tego co się orientuję to jego konstrukcja jest bliźniacza z również popularnym w bułach Remus Revolution. Bułę kupiłem razem z tym wydechem więc nie mam porównania do seryjnego ale z pewnością do cichych nie należy :) Musiałem dokupić DB killery bo ich nie było i teraz jest nieco ciszej i mniej strzela przy hamowaniu silnikiem. Postaram się wrzucić filmik bo mam gdzieś na dysku.

Edytowane przez lukasz1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Buell juz stoi w salonie i czeka na pasjonata hehee:) nigdy sie tak nie cieszylem ze sprzedaje Motor :) !!! Kupilem Troche pochopnie zaplacilem wsiadlem i pojechalem gdybym zrobil jazde probna nie kupil bym tego kaszalota ;) pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Sebuell - to chyba pora zmienić ksywkę i foto profilowe.
Podpinam się do tematu, który nic nie wyjaśnia jak do tej pory.

Bo mowa miała być o wydechu a nie o prywatnych rozterkach egzystencjalno-motoryzacyjnych.

Mnie martwią i ograniczają dwie rzeczy (pomijając finanse).

1.W seryjnym tłumiku mam EXUP_a w akcesoryjnym już go siłą rzeczy nie bd. Mogę oczywiście zdjąć linki odpiąć a nawet wyjąć silnik sterujący ale co dalej z pracą silnika i ewentualnymi błędami sterownika? Co z pracą na wolnych obrotach gdy normalnie zawór jest zamknięty a ciśnienie spalin duże? Bo na wysokich obrotach gdy exup się otwiera nie powinno być różnicy (poza dźwiękiem).

 

2.Ostatni nawias to wprowadzenie do kolejnej obawy DźwięK oczywiście już wyobrażam sobie mojego buella na tytanowym twobrothers (ta firma robi wydechy o najpiękniejszym brzmieniu - nawet wściekłe R6, które normalnie wali sopranem w puchę na TB ma mocny basowy ryk). Ale w trasie może być to nie do zniesienia nawet dla mnie a co dopiero dla innych w "kolumnie". Może są wydechy ciche ale dające bardzo bardzo BARDZO niski dźwięk? Albo wydechy sportowe o niskim dźwięku jak w HD ale z EXUPem żeby w niskim zakresie obrotów były do zniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie ostatnie pytanie odnośnie wydechu:
Zalerzy mi TYLKO na zmianie dźwięku motocykla, tak aby pracował podobnie do Harleya a nie jak obecnie Ursusa.
Wiem, że tak jest bardziej swojsko ale jednak...

I tu powstaje sytuacja wzbudzająca we mnie konsternacje i niepokój.
Czy jeśli założę sobie wydech typowo przelotowy. Jak np uwielbiany przezemnie tytanowy tłumik two brothers, czy niech bd jakiejkolwiek innej firmy przelot i nie zmienię przy tym filtra na sportowy (nie zależy mi na większych osiągach tylko i wyłącznie na dźwięku) i nie bd stroił motocykla na hamowni ani wgrywał gotowych map racingowych bd to normalnie jeździć?

Mogę założyć oczywiście filtr K&N ale nie chce map wyścigowych bo z tego co czytam na forach drastycznie zwiększają zużycie paliwa (co oczywiste) a ja mam turystycznego buella i nie aspiruje do kategorii "zapi...cych". I spalanie na poziomie 5l oraz obecne osiągi są dla mnie bardziej niż satysfakcjonujące.

Irytuje jedynie dźwięk seryjnego wydechu.
Zakłądam że buell mając sondę lambda i komputer sterujący wtryskiem powinien sobie poradzić z adaptacją tłumika, ale co z wyłączenie exupa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem, u mnie mimo race mapy, spalanie przy prędkościach do 140km/h nie przekracza 5 litrów, a jadąc ekipą w dwie osoby(do 110) wyszło 4 z małym haczykiem... A odnośnie tłumików to nie wypowiem się bo chyba słyszałem tylko jedną bułe, poza moją, i nie miała wydechu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę to martwy dział - ale jest przynajmniej 3 osoby, z którymi można pogadać.
Wszyscy jeździcie na sportowych tłumikach nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.
Ma ktoś z was ES eliminator. Tj po naszemu emulator silnika EXUPa.
Znalazłem na stroni: http://www.steveturnbull.co.uk/ taki wpis:

Replacing the standard exhaust on a 12, will mean that you either leave the redundant exhaust valve inside the airbox, or fit an exhaust valve eliminator to prevent the engine management warning light coming on. An example circuit diagram for an exhaust eliminator is shown below, or buy one from Trojan.

xb12exhausteliminatercircuit.jpg

An alternative option is to run the race ECM which does not expect the exhaust valve.

 

Jest to prosty a wręcz prymitywny schemat emulatora. Ok rozumiem oznaczenia oporników ale nie jest nigdzie napisane nic poza ilością ohm_ów. A na ile A i jaki prąd te rezystory? Czy to w ogóle bd działać i czy jest bezpieczne?

Facet z Krk, kupował odemnie kufry do swojego XB12X miał w nim (dwa wielkie karbonowe wloty powietrza) wydech remusa i po kilku minutach jazdy zaczyna mu migać kontrolka "engine" (i nie chodzi tu o włączającą się pompę paliwa tylko jakiś błąd) a podobno ma mapę racing więc EXUP teoretycznie jest wyłączony w epromie. Oczywiście jest też zdemontowany silnik i wtyczka "się dynda".

Edytowane przez BuchuOEM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...