Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

Pisze do was z ogromną prośbą, pomocy w dobraniu motocykla. Zacznijmy od tego, że nigdy wcześniej nie jeździłem na motorach. Miałem plany robić A1, ale poczekałem do 18 urodzin i w tym momencie mam już 13h przejechanych. Zaczynałem jazdy od 125 potem, 250 i jeżdżę teraz Gladiusem (650 to jest chyba) z wagą 202kg ( tak na a2 jeżdżę pełna mocą, i na egzaminie będzie ten sam motor tylko jakoś tłumik obniża moc tego motoru).Przy 5 godzinie opanowałem cały plac i przykładowo wolny slalom robie równo z motorem. Mogę powiedzieć, że czuje ten motor. No i instruktor powiedział, że jak na osobę ktora nigdy na niczym nie jeździła, to szybko wyczułem o co chodzi i pozbyłem się strachu. Za 2 lata na 20 urodziny planuje oczywiście zrobić pełne A. No, ale dosyć juz pierdzielenia. Chce kupić sobie motor, i od zawsze marzyłem o crossie. Chciałbym kupić coś pod kategorie A2 i zacząć jeździć tym po terenie. Nie chce żeby było to coś za lekkiego, żebym nie musiał wymieniać go za 2 lata bo, co do drugiego motoru to mam inne plany :P Jakie motory mi polecicie w cenie do ok. 5 tyś (możecie podawac drozsze bo ewentualnie dozbieram), żeby dalsza eksploatacja tez nie była za droga. Prosilbym tez o odesłanie do jakiegoś tematu z radami o jezdzie w terenie.

 

Zapomniałem dodać, że mam 175cm wzrostu i 83kg wagi bo wiem, że to ważne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prosilbym tez o odesłanie do jakiegoś tematu z radami o jezdzie w terenie.

 

stary to bardzo trudne , ledwo dałem radę ale jakoś znalazłem......

wchodzisz w ten dział gdzie założyłeś temat masz kilka przyklejonych tematów , w gąszczu aż 6 przypięty 4 od góry nazywa się podstawy jazdy enduro , ja się cały spociłem szukając tego , nawet wyszukiwarki nie użyłem( nie trzeba używać google broń boże nie bój się ) , nie dziękuj..........

 

zalinkuje jeszcze żebyś trafił

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/82269-podstawy-jazdy-enduro/

 

 

dalej 5 temat od góry , również ciężko go znaleźć

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/158645-wybor-pierwszego-motocykla-crossenduro/

 

też nie dziwię się że nie znalazłeś bo jest bardzo ukryty.........

 

ogarnij co to jest cross co to enduro chociaż z tego tematu to pogadamy........

 

jest też temat co kupić co wybrać rozumiem że nie chce się czytać 500 stron tasiemca ale 3-5 ostatnich stron przejrzysz i sporo ci rozjaśni....

 

ludzie myślenie naprawdę nie boli , ja bym ci jeszcze wybaczył jakbyś był babą ale dorosły facet i takie babole że wchodzi w dział i na leniwca pisze temat zamiast poczytać ? więcej czasu kosztowało ciebie opisanie nam swojej histori życia niż przejrzenie tych 2 tematów..............

 

To że kręcisz 8-emki gladiusem nie znaczy że poradzisz sobie w terenie , offroad już niejednego kozaka z asfaltu co twierdzi że erłana ma w 1 palcu sponiewierał , ja niczym nie jeździłeś to dt125 i ci starczy......zrób slalom w piachu do kolan i się nie wyjeb to pogadamy o czymś więcej jak dt 125........

 

moto maksymalnie wykorzystujące legalnie możliwości kat A2 to będzie coś klasy 600 ( jeśli do bólu trzymamy się przepisów to raczej stary dual sport bo legalnie to lc4 i xr600 napewno się nie łapią bo stosunek moc do wagi nieodpowiedni , tak samo klx 650 czy xr650r ) , ja uważam że nawet taka stara xt600 kogoś kto nigdy na niczym nie jeździł może zrobić krzywdę, mimo że jest dosyć ciężka ....

 

dt 125 dobry kask i w pole , uczyć się mechaniki , prostych napraw, dużo youtube i czytać patrzeć jak jeżdżą i naprawdę zanim zechcesz coś więcej minie kupa czasu chyba że nazywasz się Czachor, Dąbrowski albo Błażusiak ale to byś takich tematów nie zakładał :D chyba że ograniczysz się do napitalania na kole przed remizą to wtedy 250 2T cross tak jak chcesz testament i krzyż na drogę ale tanio w eksploatacji nie będzie....

 

no sory ale muszę was chamskim podejściem motywować do myślenia , forum jest skarbincą wiedzy wyszukiwarka i jedziesz, nie trzeba zakładać 35643546765756474567 tematu o tym samym...

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :P Masz rację trochę zjebalem, ale pisze historie życia żeby ktoś dobrał coś dla mnie. I pisze co już potrafię. Wiem, że to 2 inne rzeczy ale ja dopiero w te tematy wchodzę. Wiem jaka jest różnica pomiędzy enduro, a crossem ;)

Biorę wszystko na klatę :P No i dzięki za linki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być tanio w utrzymaniu to dorwij zdrową i odblokowaną DT125. Ma coś koło 30KM, zanim to w pełni ogarniesz w terenie to miną ze 2 sezony.

Jest jeszcze fajna alternatywa w postaci Suzuki DR350 ale jest "ale" - sprzęty już swoje lata mają, dorwanie ładnej sztuki w PL graniczy z cudem. Każdy kto ma zadbaną i wyremontowaną sztukę to trzyma dla siebie bo motocykl świetny i prosty w budowie. Jeździłem tym przez 4 sezony po lasach i górkach, mocy mi nie brakowało, fajnie od dołu szedł, spalanie bardzo niskie. Są problemy z głowicami ale ja miałem ten plus, że w okolicy mam orzełka od DRek i coś mi przerobił w głowicy tak, że przelatałem 4 lata bez problemów.

I nie porywaj się na tanie 250tki 4T bo nie bez powodu są tanie a po zakupie wyjdzie, że musisz dołożyć drugie tyle co dałeś za motocykl.

Z kolei 600tki czy 650tki wg mnie są za ciężkie do przyjemnego latania po lasach. Miałem DR650 (głupi byłem bo sprzedałem 350 żeby kupić 650) i bardzo tego żałowałem bo co z tego, że 15KM więcej jak masa robiła swoje i jeździło się dużo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Teren" a "teren" to jest różnica.

Dla jednego offroad to jest leśna ubita ścieżka, a dla drugiego błoto po wydech. Także trzeba się dobrze zastanowić.

I nie ma czegoś takiego jak "za lekkie", im mniej kilogramów jest do wyszarpania z błota tym lepiej.

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest jeszcze fajna alternatywa w postaci Suzuki DR350 ale jest "ale" - sprzęty już swoje lata mają, dorwanie ładnej sztuki w PL graniczy z cudem. Każdy kto ma zadbaną i wyremontowaną sztukę to trzyma dla siebie bo motocykl świetny i prosty w budowie. Jeździłem tym przez 4 sezony po lasach i górkach, mocy mi nie brakowało, fajnie od dołu szedł, spalanie bardzo niskie. Są problemy z głowicami ale ja miałem ten plus, że w okolicy mam orzełka od DRek i coś mi przerobił w głowicy tak, że przelatałem 4 lata bez problemów.

 

dla mnie ten motocykl to porażka jak kopacz jako pani premier nie wiem co ludzie w nim widzą.......

awarie głowic w tym są normalne , jak alkoholizm w Rosji , wersja S ma zawieszenie do bani i wcale lekka nie jest , plusem jest jedynie bardzo niskie spalanie ale ceny mają z dupy -za zdrową sztukę krzyczą jak za Xr600 , w życiu bym za to nie dał 5 tys jak za 3 można kupić xt350 z o wiele lepszym silnikiem .........

 

no i remont dr 350 to są niestety koszta.........

 

 

Z kolei 600tki czy 650tki wg mnie są za ciężkie do przyjemnego latania po lasach

 

xr 600 waży chyba tyle co dr 350S , wiem że N waży 114kg ale S chyba sporo więcej ?

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...żeby dalsza eksploatacja tez nie była za droga. ...

 

Obojętnie co wybierzesz, upewnij się że masz wypchaną świnkę skarbonkę, bo jazda w terenie to nieustanne dokładanie $. Jak nie sprawy mechaniczne, to co chwilę sprawy eksploatacyjne, opony, coś się urwie, coś pęknie ;) Po prostu moto dostaje po dupie co rusz jest coś do zrobienia ;)

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dla mnie ten motocykl to porażka jak kopacz jako pani premier nie wiem co ludzie w nim widzą.......

awarie głowic w tym są normalne , jak alkoholizm w Rosji , wersja S ma zawieszenie do bani i wcale lekka nie jest , plusem jest jedynie bardzo niskie spalanie ale ceny mają z dupy -za zdrową sztukę krzyczą jak za Xr600 , w życiu bym za to nie dał 5 tys jak za 3 można kupić xt350 z o wiele lepszym silnikiem .........

 

no i remont dr 350 to są niestety koszta.........

 

 

xr 600 waży chyba tyle co dr 350S , wiem że N waży 114kg ale S chyba sporo więcej ?

 

 

Moich dwóch znajomych miało DR-ki. Oboje nie narzekali, jeden wręcz żałował że ją sprzedał i kupił Husqvarne 610. Poza tym gdzie Ty widzisz koszty remontu?

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty ich nie widzisz ? w porównaniu do dt ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wtedy że co 3 z allegro czy olx to zajechany złom........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

poza tym w trupa wkładasz 2-3k i masz sprzęt jak malina ;)

 

to ja ci oddam xr 600 za 3kpln zrobisz mi za 3kpln malinę ok ? ja włożyłem w silnik 3kpln i sporo jest przyoszczędzone , dalej nie mam zawieszenia hamulców i opon ale skoro ty robisz za 3kpln malinę to pakuje moto i zaraz jestem ok :D ?

 

łańcuch+zębatki , klocki , regeneracja zawiasu przód , amor tył to jest 1000 zł , a gdzie opony, olej , filtr powietrza ?

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...