Jump to content

Honda CB500 - Motocykl gaśnie w trasie


Recommended Posts

Witam,

Mój motocykl to:

 

Honda

CB500

1997r.

 

Od pewnego czasu podczas dłuższych tras motocykl gaśnie i nie można go odpalić guzikiem. Przy próbie rozruchu zachowuje się jak przy całkiem rozładowanym akumulatorze. Problem występuje po około 40-50km trasy. Przy ostatnim wyjeździe i po nocnym doładowaniu akumulatora trasę 100km pokonałem bez przeszkód ale już podczas powrotu zgasł. Dzieje się to gdy mocniej zwalniam np. przed zakrętem. Można odpalić wtedy "na popych" i po dojechaniu na miejsce odpala ze startera.

Zmierzyłem dziś napięcie na akumulatorze, po krótkiej jeździe wczoraj i nocy w garażu 12,6V. Odpalony bez świateł do 14,5V(4tys), ze światłami nie przekracza 13V(4tys obr).

Proszę o poradę co można jeszcze sprawdzić, co wymienić aby pozbyć się uciążliwego problemu. Pierwsze co przychodzi mi na myśl to zmiana akumulatora, choć fakt że odpala bez problemu po tygodniu wydaje się wykluczać tą możliwość.

 

Link to comment
Share on other sites

13V pod obciążeniem to trochę mało, wg mnie to tutaj trzeba by szukać przyczyny problemów. Albo problem z alternatorem albo z regulatorem napięcia. Przerabiałem podobny problem w RF, jak alternator padł to motocykl jeździł dopóki był prąd w akumulatorze. Gaśnięcie występowało przy słabym akumulatorze właśnie jak wciskałem sprzęgło podczas jazdy z niższymi obrotami.

Link to comment
Share on other sites

Akumulator wygląda w porządku z zewnątrz, nie ma możliwości zajrzeć do środka. Alternator też raczej jakos pracuje bo jak wspomniałem bywa że odpadli po przyjezdzie. Czy mogę sprawdzić w jakiś sposób czy regulator dobrze pracuje, jakie mogą być objawy awarii?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. mam bardzo podobny problem

 

 

z moim:

 

Kawasaki ZZR 600 93r.

 

W czasie jazdy, nagle zgasł. Na początku zero reakcji, po poruszaniu kabelkami kontrolki się zaświeciły, ale rozrusznik martwy, po odpaleniu z popychu dojechałem do domu. Po naładowaniu akumulatora, bez zmian -nie pali. Z kabli po podłączeniu do do samochodowego akumulatora odpala, ale po odłączeniu kabli znowu gaśnie. wygląda na akumulator- ale czy akumulator by tak gwałtownie padł??

 

Dzisiaj włoże inny akumulator i dam znać co pomogło.

Edited by KulekLBN
Link to comment
Share on other sites

ale czy akumulator by tak gwałtownie padł??

 

 

Akumulator może paść w jednej chwili :) Miałem taki przypadek, że nagle zgasł mi motocykl i po przekręceniu kluczyka żadnej reakcji. Po zdjęciu kanapy zobaczyłem akumulator tak spuchnięty, że ledwo go wyjąłem. Żadnego napięcia nie dawał. Była to 10 (!) letnia Yuasa, która siedziała w motocyklu od nowości. Najlepsze jest to, że po montażu nowego akumulatora wszystko działało, ładowanie ok, wina była tylko i wyłącznie akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku, po przekręceniu kluczyka jest jakieś napięcie lampki się świecą ale nie da rady odpalić. Historii akumulatora nie znam, ma przynajmniej 3 sezony ale wygląda na starszy. Mimo wszystko jest w stanie odpalać motocykl nawet po tygodniu bez jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś miałem podobny problem ze swoim motorem... jednak nie gasł podczas jazdy tylko po zgaszeniu na gorącym silniku już nie chciał odpalić, musiałem czekać aż ostygnie. W tym przypadku wymiana aku załatwiła cały problem!!

 

Ty piszesz ze podczas jazy Ci gaśnie... hmmm może za bardzo się grzeje? jaki masz stan oleju i płynu chłodniczego?

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś miałem podobny problem ze swoim motorem... jednak nie gasł podczas jazdy tylko po zgaszeniu na gorącym silniku już nie chciał odpalić, musiałem czekać aż ostygnie. W tym przypadku wymiana aku załatwiła cały problem!!

Miałem to samo. jeżeli możesz, podmień aku na chwilę na jakiś inny, to sprawdzisz. Jak dla mnie aku do wymiany. za 100-120 zeta znajdziesz coś bez problemu.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się dlaczego pod obciążeniem jest ładowanie poniżej 13V, akumulator jest zużyty i daje za mało prądu czy coś innego? Dodam, że na krótkich trasach problem raczej nie występuje i nie ma problemu odpalić motocykla nawet po tygodniu i dłużej od jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...