krzychu-gsxr Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Witam, mam taki dziwny problem z moim sporciakiem. Mianowicie na niskich obrotach dostaje tgz. "czkawki" dzieje sie to jadąc ze stałą predkością na niskich obrotach np. 30 km/h na trzecim biegu i przy dodawaniu lekko gazu. Na wyższych obrotach problemy nie ma. W komputerzę brak błędów, świece zapłonowe zmienione. Czy ktoś z forumowiczów kiedykolwiek zetknął sie z takim problemem? a może nie jest to problem, bo też słyszałem opinie że sportstery tak mają ale wydaje mi sie że silnik na wtrysku to powinie juz tak nie przerywać. Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LanyHD Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 30 na 3. Motor mordujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turecki Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 dokładnie - w moim 883(który ma krótsze przełożenia) trójki nie ma co włączać poniżej 40 km/h - szkoda sprzętu.poza tym, jazda przy takich obrotach to masochizm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy79 Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 (edytowane) Powinni mu tego sporta odebrać :huh: .Sugestie zmień moto na rower.Tam trzeci bieg i więcej się sprawdza przy takiej prędkości.Nawet moja żona na swoim 883 nie czyni takich herezji.Wiesz można dokupić do sporta obrotomierz , przyda ci się na pewno. Edytowane 24 Maja 2015 przez lysy79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Witam, no z tymi 30 to trochę przesadziłem ale mniejsza z tym dzieje się tak na każdym biegu na niskich obrotach np. 30-40 na drugim lub 60 na czwartym itd. tak jak pisałem motor jedzie z pewną stałą prędkością i co jakiś czas tak jak by gubił zapłon, zjawisko to występuje niesystematycznie (tzn. jadzie ok przez kilka sekund i nagle szarpnięcie i znowu jedzie ok). Szkoda że nikt z forumowiczów nie potrafi napisać czegoś konstruktywnego i odnieść się do pytań które zadałem . Sugestia do łysego79 powinni mu zabrać klawiaturę i zmień komputer na liczydło, jeżeli nie masz w temacie nic co może wyjaśnić problem do dodania to daruj sobie tego typu komentarze, po za tym nie używaj słów których nie znasz znaczenia zapraszam do Wikipedii i hasła herezja a obrotomierz faktycznie fajna rzecz i faktycznie przydał by się jak w każdym motocyklu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy79 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 To się musisz zdecydować ile w końcu jedziesz 20,30,40 zanim coś napiszesz .Jak na razie to głupoty wyszły z twojego posta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Krzychu-gsxr, Twój opis nic nie mówi, niestety muszę przyznać rację Łysemu... Jak chcesz konkretów, to zapodaj sobie obrotomierz, zobacz precyzyjnie ile masz obrotów i jaką prędkość a potem popatrz na krzywą mocy i momentu obrotowego dla takiego Sporta jak masz (1200? 883?) i to da Ci odpowiedź. Wtrysk jest trochę dokładniejszym podaniem paliwa do cylindrów, ale nawet wtrysk nie oszuka mechaniki... Ja mogę w EVO zapiąć piąty bieg przy 35 km/h i będzie jechał równo, ale po pierwsze - jest to morderstwo dla wału korbowego, po drugie przy dodaniu gazu zaczyna się kichanie, prychanie itp. bo podanie paliwa to nie wszystko, układ dynamiczny po prostu nie ma zapasu momentu obrotowego żeby się wkręcić i zaczynają się problemy z pracą silnika... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Ok, dzięki wszystki za info, pozdrawiam i zamykam temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Krzychu-gsxr - zamykasz temat?Szkoda - a mi własnie do głowy przyszło co to może byc.Nie jestes przypadkiem troche w goracej wodzie kąpany??? - nie mineły 24 godziny - a Ty już zamykasz. ŁYSY - pisz ortograficznie poprawnie jak już nie masz nic sensownego do napisania - to przynajmniej chociaz tyle... Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 OK Fis jeżeli masz jakieś pomysły to napisz proszę ja już przeszukałem co się dało i nic nie znalazłem tzn. znalazłem wiele ale nic z tego się nie potwierdziło moto ewidentnie przerywa i nie jest to typowe szarpanie silnika V2 jakie występuje dodając gazy na zbyt niskich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy79 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 W 21 wieku to można nagrać kamerką objawy , prościej przejechać się do mechanika .No cóż nie każdy ma takie możliwości, lepiej szukać po omacku .To tak samo jak z wymiana pasa i ciągłych awarii :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) Podobnie jak tu:http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/173690-fat-bob-i-mega-problem/Moj post #16.W tym temacie akurat brakowało oringa, ale na to samo wychodxzi na niskie cisnienie w ukiładzie wtryskowym.Tu też na to stawiam.. krzychu-gsxr - obiecaj lysemu flaszke - bo chłopak stara sie jak może... ;) Edytowane 25 Maja 2015 przez FIS Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Kolego Fis dzięki za posta i za sugestię ale zasilanie paliwa było sprawdzone pompa działa poprawnie i trzyma ciśnienie więc to nie to no i w tamtym przypadku było łatwiej bo błędy były a u mnie nic. Łysy dobrze że taka osba jak Ty jest na forum bo bez Ciebie to połowa ludzie nie wiedziała by jak na motor wsiąść w odpowiedzi na Twoją ostatnią radę i wyprzedzając kolejną złotą myśl napisze tylko, że moto jest od tygodnia jest w serwisie (nie będzę zdradzał w jakim) ale chłopaki jak na razie nie znaleźli przyczyny problemu więc dlatego postanowiłem też na swoją ręke popytać i może coś się dowiedzić no i jak narazie ciężki temat ale zobaczymy jak się skończy, pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy79 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) Jak ci nie pomogą to się odezwij na priv, do Rybnika masz niedaleko.Krzychu-gsxr - zamykasz temat?Szkoda - a mi własnie do głowy przyszło co to może byc.Nie jestes przypadkiem troche w goracej wodzie kąpany??? - nie mineły 24 godziny - a Ty już zamykasz. ŁYSY - pisz ortograficznie poprawnie jak już nie masz nic sensownego do napisania - to przynajmniej chociaz tyle...Fis ja tam cię lubię , pomimo twojej megalomani .Nie ukrywam, że jak się sprzęt zestarzeje to się do ciebie odezwę za 10 lub więcej lat. Edytowane 25 Maja 2015 przez lysy79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Pogadałem sobie z kumplem, który ma spore doświadczenie z układami wtryskowymi, co prawda w samochodach, ale wtrysk to wtrysk... Wszystko rozbija się o użyteczny zakres obrotów - jeśli silnik pracuje pod obciążeniem poniżej dolnej granicy użytecznych obrotów ( a myśle, że w Sporcie 1200 będzie to 1400-1500 RPM) to komputer sterujący zaczyna świrować - czkawka może być objawem, że komputer dostając informacje o pracy z dolnego zakresu lub spoza zakresu nie może ustawić prawidłowo dawki lub momentu wtrysku i stąd co jakiś czas wypadnięcie cyklu pracy... Oczywiście nieregularność tego wypadniętego cyklu wynika z tego, że analizowane jest dużo więcej parametrów i jest wiele czynników mających na to wpływ. Wszystko rozchodzi się o to, przy jakich obrotach zjawisko występuje - ale to mogą bez problemu zmierzyć w warsztacie ( a przynajmniej powinni móc ). Skoro układ zasilania paliwem jest OK, a zjawisko występuje tylko przy obciążonym silniku powyższe zdaje się mieć sens... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.