Jump to content

Triumph Sprint ST 1050 - Błąd ABS i pali żarówki


Recommended Posts

Witam

 

przerobiłem ten temat w moim moto pomyślałem że opisze sytuacje wraz z rozwiązaniem może komuś się przyda

 

dot. Triumph Sprint ST 1050 - 2006 rok po 50-tce przebiegu

 

Kupiłem Moto i wszystko było pięknie ale w drodze do domu (wracałem na kołach) zapaliła mi się kontrolka ABS ale po zatrzymaniu zgasła więc myśle czujnik wariuje - olałem

 

2 dni zabawy jak to przy nowej zabawce i znowu błąd ABS, zgasiłem obszedłem do okoła odpaliłem i okazało się że nie ma świateł mijania - myśle bezpiecznik - sprawdziłem, cały.

 

Mernik w łape ( taki z tych droższych za 25 zł ) sprawdzam ładowanie pokazał ponad 17 Volt doznałem szoku - wymieniłem baterie w mierniku bo czasem oszukiwał jak się mu prąd kończył

 

pomiar 2 i znowu ponad 17,5 v na obrotach około 5000 na wolnych około 15-16 v i skacze

 

z uwagi na to iż dla mnie moto to nowa przygoda - dziadek google i szukam informacji dot. regulatora napięcia ( i tak trafiłem tu )

 

a dokładnie http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/162156-regulator-napiecia-triumph-podlaczenie-zamiennika/

 

swoją drogą świetny temat ALE nie znalazłem informacji o producencie regulatora że nie wspomnę już o tym że nie udało mi się znaleźć tego oznaczenia by to dziadostwo kupić więc du....pa - nie chciałem założyć chinola

 

jedyne co udało się znaleźć to to http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5091043453

 

gdyby linka wygasła informacje o regulatorze:

producent - SHINDENGEN

model - SH579A-12

opis - regulator posiada 7 przewodów-dwie kostki

 

zaznaczam że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o motocykle, ale poczytałem o firmie i zaryzykowałem kupić dedykowany dla mojego sprzętu bo te pod cbr 600rr znalazłem też tej samej firmu a jeszcze trzeba było kable lutować

 

 

mogę powiedzieć tyle - pasuje jak by z tam był zawsze - rozstaw śrub ok - radiator dość duży ( zamówiony około 14:00 na drugi dzień miałem ) jedyne co trzeba było zrobić to odciąć zatrzask kostki 4 pinowej – pojeździmy się zobaczy może tuning w postaci dodatkowego wentyla na nim zrobię ale jestem zwolennikiem nie poprawiania fabryki

 

montaż :

imbus nr 5

śrubokręt Krzyżakowy

2 x pasek zaciskowy plastikowy (zaciśnięcie kostek w celu uniknięcia rozłączenia)

30 minut czasu

browarek by się łapy nie trzęsły ( nie zarysuje się wtedy lakieru )

 

po zamontowaniu pomiar wskazał:

obroty wolne 13.6 v

obroty wszystkie inne 13.9v

 

regulator działa rewelacyjnie - ładowanie bez żarówek było mniejsze o około 0.2 v niż z nimi ( miałem spalone obie 2 x H7 )

 

jazda testowa by sprawdzić ABS - około 10 km w deszczu po 22:00 wykazała błędów brak ;)

 

płęta - zanim wymienisz czujniki ABS sprawdź ładowanie

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Szczerze to 13.9 na wyższych obrotach to trochę za mało. Powinno być 14.4.

Nie do końca, wiele motocykli ma na tym poziomie ładowanie...włącznie z moim.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Link to comment
Share on other sites

Niby tak. VFR-ki też mają z tym problem. Nie mówię że to wina reglera. Raczej są jakieś spadki napięcia po drodze. Montaż przekaźników świateł pomaga.

Why... So... Serious

 

Link to comment
Share on other sites

dzięki za sugestie

 

jak na razie zostawiam jak jest, tylko regularnie po powrocie sprawdzam ładowanie i jest w normie

zastanawiam się nad zamontowaniem takiego ustrojstwa pod czachą http://allegro.pl/woltomierz-motocyklowy-z-alarmem-napiecia-6v5-i5214485325.html

Woltomierz motocyklowy z alarmem napięcia - małe zgrabne a daje pełną kontrole podświetlenie niebieskie zgodnie z zegarami mojego moto

 

testował już ktoś takie ustrojstwo?

Edited by Krzychotron
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Krzychotron dobrze, że nie montowałeś reglera z 600rr. Przeczytaj mój post nr 19 z tego tematu http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/162156-regulator-napiecia-triumph-podlaczenie-zamiennika/

 

Zachwalałem a teraz ku przestrodze piszę.

 

 

Czy to normalne, że regulator SH579A-12 pasuje u tego sprzedawcy do wielu innych motocykli? Sam właśnie jestem na etapie poszukiwania zamiennika regulatora do Daytony 955i `03, Ktoś ma jakieś doświadczenie co wybrać? Shindengen, electrosport, ducatienergia, tourmax....

Edited by gandżo
Link to comment
Share on other sites

dzięki za sugestie

 

jak na razie zostawiam jak jest, tylko regularnie po powrocie sprawdzam ładowanie i jest w normie

zastanawiam się nad zamontowaniem takiego ustrojstwa pod czachą http://allegro.pl/woltomierz-motocyklowy-z-alarmem-napiecia-6v5-i5214485325.html

Woltomierz motocyklowy z alarmem napięcia - małe zgrabne a daje pełną kontrole podświetlenie niebieskie zgodnie z zegarami mojego moto

 

testował już ktoś takie ustrojstwo?

Zamiast takiego kolosa za niebotyczną kasę zamontuj takie maleństwo za grosze.:

http://allegro.pl/woltomierz-cyfrowy-led-4-5v-30v-dc-czerwony-v20d-i5239763523.html

http://allegro.pl/woltomierz-cyfrowy-led-4-5v-30v-dc-zielony-v20d-i5239771991.html

http://allegro.pl/woltomierz-cyfrowy-led-4-5v-30v-dc-niebieski-v20d-i5239787549.html

 

Ja tak to zrobiłem:

null_zps7b1b15a3.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...