Skocz do zawartości

Wszechstronny motocykl do 10000 zł dla wysokiego gościa z plecaczkiem - jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Jazda na moto nie jest droższa niż autem. Koszty napraw na poziomie podobnym, spalanie mniejsze, niższe opłaty, a ciuchów nie kupuje się co miesiąc. Eh, jeszcze żeby pogoda w Polsce była lepsza :banghead: to mógłbym zrezygnować z auta. Byłoby więcej kasy na moto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niskie spalanie - to raczej dla przeświadczenia, że jeżdrzę pojazdem palącym mniej paliwa niż mój samochód :) wiadomo wlać trzeba i koszty są, ale wcale nie muszą być ogromne, a jeśli już to oby jednorazowe... Wracając do kwestii motocykla, póki co najbardziej się widzę na DL650 (na tą chwilę). Czy to motocykl na wtrysku czy gaźnikowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na moto nie jest droższa niż autem. Koszty napraw na poziomie podobnym, spalanie mniejsze, niższe opłaty, a ciuchów nie kupuje się co miesiąc. Eh, jeszcze żeby pogoda w Polsce była lepsza :banghead: to mógłbym zrezygnować z auta. Byłoby więcej kasy na moto :)

 

No niestety ale jazda motocyklem jest droższa biorąc pod uwagę stosunek przejechanych kilometrów do tego, co trzeba zainwestować w części. Autem 30 000km przejeżdżasz bez jakiejkolwiek inwestycji. W przypadku motocykla przez te kilometry zużyjesz 1 lub 2 komplety opon (komplet dobrych opon do motocykla to koszt kompletu z wyższej półki opon do auta a nawet więcej), jak masz napęd na łańcuch to już czeka wymiana zestawu napędowego, do tego dochodzi 2 krotna regulacja zaworów, częstsza wymiana oleju niż w aucie, klocki i tarcze również szybciej zużyją się w motocyklu. Spalanie i ubezpieczenie to nie wszystko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 192 cm i jeżdżę Varadero. Przy takim wzroście jeździ się nim jak rowerem. Spalanie zależnie od trybu jazdy, od 4,5 do 6,5 litrów.

W długie trasy z pasażerem i tobołami bez problemu. Piaszczysta polna droga nie stanowi przeszkody.

Regulacja zaworów, filtr powietrza i paliwa co 24 tyś km, olej i filtr co 12 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze po przesiadce z kibla na biegowc i to w dodatku dysponujacego 3x taka moca to kazdy bedzie sprawial mi frajde:) wymagania mam spore, bo chce zeby motor byl lekki, mocny i duzy no i fajnie wygladal... Nie wiem czemu ale DL650 bardzo mnie przyciaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mojemu to zapomniał wół, jak cielęciem był. teraz wszystkim jak pojeździli kilka lat "po roku 650-tki mało", ale jak się przewracali na parkingach bo 200kg było za trudno utrzymać, to pozapominali. nie mówię personalnie do nikogo, po prostu zauważam pewne trudności wynikające z konieczności wyrobienia sobie nowych odruchów, nauczenia się nowych rzeczy. tudzież może nieobowiązkowe zxapotrzebowanie na zapierniczanie ile fabryka dała

mnie przez kilka ładnych lat wystarczało 90KM w moim motocyklu, a krótka przejażdżka 105KM dukatem Sihai zrobiła niezapomniane wrażenie obcowania z technicznie niedoszlifowaną wścieklizną. jednocześnie świetnie się bawiłem na 50KM monstera, a małego v-stroma uznałem za naprawdę fajny motocykl (gdyby nie kilka drobnych moim zdaniem niedociągnięć konstrukcyjnych, jak podnóżki wbijające mi się w łydki i za mało skuteczna bo za bardzo oddalona owiewka). pewnie po dociążeniu pasażerem i bagażem byłby mniej żwawy, ale nie każdy potrzebuje rakietowych przyspieszeń, nawet po kilku latach jeżdżenia

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadanie asfaltowca. Sam siebie zwalczam bo coraz bardziej mam ochote zmienic litrowe wiadro na Africe czy np XT660R.

Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam siebie zwalczam bo coraz bardziej mam ochote zmienic litrowe wiadro na Africe czy np XT660R.

Ja przesiadłem się z XTZ 660 na Varadero, na odwrót już bym się nie skusił. AT lżejsza od SD01 "aż" o 7 kg, oba klamoty nadają się max na polna drogę.

Jakbym miał zmienić Varadero to chyba na Tigera 800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie Panów.

- jestem nowy i dopiero zaczynam swoją przygodę z motocyklami.... cóż, chyba nadszedł ten wiek... :) (+30)

 

Chciałem się zapytać jako gość co się nie zna na motorach.

Nurtuje mnie pytanie:

Dlaczego motory typu - Transalp, F 650GS, DL650 itp nadają się na daleką turystykę -( z tego co widze na jutubcu. Goście gównie jeżdżą właśnie czymś takim) lepiej niż dajmy na to CB seven fifty, bądź XJ'ty? Może chodzi o pozycje ?

 

(Pierwszy motor już jest zapalnowany na XJ600 )

Edytowane przez Indoor

LWG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...