Jump to content

Recommended Posts

ja w temacie .. dzis przy zmianie pulleya urwalem srube pulleya..jak odkrecalem. :banghead: . i tu dylemat czu zrobic na orginal calowe , czy juz zrobic naprawe w metrycznym wymiarze.. sruby jakie?? kipic komplet czy szukac jednej? kurcze pioro. felga pelna os sporciaka ... moze te sruby sa na raz?? i przy zmianie trza nowe?/

nie smiac sie ......he moze ktos cos podpowie ,,,jak naprawe wykonac by bylo oki...??

 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jaki jest rozmiar śruby od pulleya w Sporcie, ale ASO, będzie wiedzieć, i od nich wziąłbym śrubę.

 

Podejrzewam, że śruba ukręciła się równo z otworem w feldze... Jeśli nie, to trzeba ją obciąć do równego...

 

Potrzebujesz do tego dobrego i cierpliwego ślusarza z inteligencją w palcach... I z dobrym wyposażeniem warsztatu...

 

Śrubę w feldze trzeba nawiercić centralnie (bardzo ważne, tu trzeba cierpliwości...) małym wiertłem (np. 3 mm), żeby mieć prowadzenie. Potem musisz sprawdzić, jaka jest średnica rdzenia śruby i takim wiertłem ją rozwiercić - powinien zostać sam gwint śruby w gwincie otworu. Centralne nawiercenie pozwoli uniknąć uszkodzenia gwintu w otworze. Pozostały gwint śruby można wydłubać z otworu, sam otwór lekko przekalibrować gwintownikiem wykańczającym.

 

Jeśli uszkodzisz gwint pozostaje wkładka typu Helicoil (re-coil) i z powrotem oryginalna śruba.

 

Rozwiercanie i przegwintowanie na większą śrubę (czy calową, czy metryczną) nazwałbym...hmmm...nieprofesjonalnym... Pomijam tutaj fakt, że będzie miało wpływ na wyważenie koła, a przede wszystkim na wygląd....

 

Jest tym trochę zabawy, ale robiłem sporo takich śrub w kołach, ramach itp. i tylko raz musiałem użyć Helicoila - w tym przypadku felga trafiła do mnie z krzywo nawierconym otworem.

Link to comment
Share on other sites

kolego zerwałeś bo śruby pulley-a jak i wiele innych są wkręcane na klej i należy podgrzać by wykręcić , zawieź koło do dobrego tokarza to ci zrobi - śrubę zerwaną wykręci - a ty kup sobie nową taka samą - nie kombinuje sam bo pogorszysz sprawę

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jaki jest rozmiar śruby od pulleya w Sporcie, ale ASO, będzie wiedzieć, i od nich wziąłbym śrubę.

 

Podejrzewam, że śruba ukręciła się równo z otworem w feldze... Jeśli nie, to trzeba ją obciąć do równego...

 

Potrzebujesz do tego dobrego i cierpliwego ślusarza z inteligencją w palcach... I z dobrym wyposażeniem warsztatu...

 

Śrubę w feldze trzeba nawiercić centralnie (bardzo ważne, tu trzeba cierpliwości...) małym wiertłem (np. 3 mm), żeby mieć prowadzenie. Potem musisz sprawdzić, jaka jest średnica rdzenia śruby i takim wiertłem ją rozwiercić - powinien zostać sam gwint śruby w gwincie otworu. Centralne nawiercenie pozwoli uniknąć uszkodzenia gwintu w otworze. Pozostały gwint śruby można wydłubać z otworu, sam otwór lekko przekalibrować gwintownikiem wykańczającym.

 

Jeśli uszkodzisz gwint pozostaje wkładka typu Helicoil (re-coil) i z powrotem oryginalna śruba.

 

Rozwiercanie i przegwintowanie na większą śrubę (czy calową, czy metryczną) nazwałbym...hmmm...nieprofesjonalnym... Pomijam tutaj fakt, że będzie miało wpływ na wyważenie koła, a przede wszystkim na wygląd....

 

Jest tym trochę zabawy, ale robiłem sporo takich śrub w kołach, ramach itp. i tylko raz musiałem użyć Helicoila - w tym przypadku felga trafiła do mnie z krzywo nawierconym otworem.

tak sruba ukrecona rowno z otworem...nawiercilem centralnie do 8mm wiertlem. wykretak nie dal rady. wiec zostawilem by nie pogaraszac sprawy....jest zapas na ruchy w miesie . jest prosto wiercilem na stolowej wiertarce.. ten HELLICOIL wystepuje jako calowy?? takie metryczne to mam do 10mm . oryginalny wymiar to 1,11 cm czyli 7/16 cala.. wiec gwintownik. calowy??

 

kolego zerwałeś bo śruby pulley-a jak i wiele innych są wkręcane na klej i należy podgrzać by wykręcić , zawieź koło do dobrego tokarza to ci zrobi - śrubę zerwaną wykręci - a ty kup sobie nową taka samą - nie kombinuje sam bo pogorszysz sprawę

nie myslalem ze trza podgrzac.....hm .... :ohmy: .wkrecone byle na pewno na loctitie ale zostal z niego juz pyl...

 

A pisalem, oddac moto do serwisu ;)

 

A tak na powaznie, to zalezy co sie stalo, czy sruba zostala w feldze i trzeba wiercic ? Nie da rady jej wykrecic ?

wykretak nie dal rady ..

Link to comment
Share on other sites

 

 

wykretak nie dal rady ..

 

Może najpierw podgrzej tą urwaną srubę opalarka , pożadnie , a potem spróbuj wykrętakiem . Ostatnio u siebie odkęcałem pulley i też ostro grzałem i wszystkie dało radę odkręcić . Potem skręć wszystko na jakiś klej - niebieski . Powodzenia ! :)

Link to comment
Share on other sites

Ale ch**nia...

Za mało myslenia, za duzo siłówki...

 

Szkoda ze wyrabałes tam juz ten otwór fi 8.

Teraz to może weź śrube M8 zafazuj ja i wsadz do srodka na równo i obspawaj, potem przyłóż nakretką M8 i tez obspawaj przez jej otwór do tej śruby.

Przy okazji loctite pusci - jak ostygnie - wykrecisz palcami...

 

Gwint to 7/16 UNC - takiej sruby szukaj.

 

P.S.

Wymiary w mechanice podajemy w milimetrach lub calach. Centymetry są w stolarce.

Powodzenia.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/           https://silentgrayfellow.pl/  

Link to comment
Share on other sites

Ale ch**nia...

Za mało myslenia, za duzo siłówki...

 

Szkoda ze wyrabałes tam juz ten otwór fi 8.

Teraz to może weź śrube M8 zafazuj ja i wsadz do srodka na równo i obspawaj, potem przyłóż nakretką M8 i tez obspawaj przez jej otwór do tej śruby.

Przy okazji loctite pusci - jak ostygnie - wykrecisz palcami...

 

Gwint to 7/16 UNC - takiej sruby szukaj.

 

P.S.

Wymiary w mechanice podajemy w milimetrach lub calach. Centymetry są w stolarce.

Powodzenia.

no coz mam takie mozliwosci ...... teraz raz wiem ze sruby z loctite polaczane z aluminium moga dac taki efekt.. swoja droga nie powinna sie urwac moim zdaniem... teraz to juz musze sie zadac z jakims warsztatem tak czy owak.....spawarki brak..dzieki za porady i dobre serce..

http://www.werbus.pl/pl/p/Sruba-716-UNCx63mm-DIN-931-Nierdzewna-A2/246,,,,,

jeszcze jedno jaka wytrzymalosc ma miec ta sruba lub sruby???

pzdr

Edited by marek hd
Link to comment
Share on other sites

Marku ale po co kombinujesz z śrubami, podjedz do dilera lub innego sprzedawcy cześci do Harego i kup śruby do puleya , a nie kombinuj.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Poniewaz jestesmy w trakcie reorganizacji i usprawnienia forum, przy okzazji tego tematu chcialem zwrocic uwage na kwestie dotyczaca zakladania tematow i zwiazanej z tym pewnej konsekwencji.

 

Marku, nie jest to krytyka skierowana konkretnie do Ciebie, Twoj temat jest po prostu dobrym przykladem aby wskazac iz powinnismy zakoczyc zalozony temat w taki sposob,aby byl on w przyszlosci rowniez pomocny dla innych (takie jest miedzy innymi zalozenie dzialania forum) Dodatkowo pewne wyjasnienie dotyczace rozwiazania problemu nalezy sie mysle wszystkim ktorzy probowali pomoc.

 

Wiec prosimy zawsze w miare mozliwosci zakonczyc temat pewnym podsumowaniem, opisujac chociazby po krotce w jaki sposob udalo nam sie rozwiazac problem, a wiec w tym konkretnym przypadku, czy wykorzystalismy ktoras z rad napisanych w temacie, jezeli nie to jak inaczej rozwiazalismy nasz problem.

Link to comment
Share on other sites

W jaki sposób usunąłeś urwana śrubę?

otoz dowiercilem sie do wymiaru 9,3 mm .. wiercilem na duzej wiertarce stolowej bez demontazu opony i tarczy.. poniewaz jest to wymiar na gwint 7/16 cala unc przypasowalem gwintownik takowy.. przed tym jeszcze lekko podgrzalem recznym palnikiem takim jubilerskim czyli maly plomien .udalo sie pare razu uderzyc srube..nastepnie wkrecalem gwintowniik ..podczas gwintowania ruszyly sie pozostalosci i wykrecilem resztki :) .. nastepnie gwint poprawilem... wkrecilem sube . i po zawodach.....a moment dokrecania nieznany ot na wyczucie .. wazne. trzpien gwintownika musi byc wezszy od czesci skrawajacej ......ja zastosowalem maszynowy ........

pzdfr

 

Poniewaz jestesmy w trakcie reorganizacji i usprawnienia forum, przy okzazji tego tematu chcialem zwrocic uwage na kwestie dotyczaca zakladania tematow i zwiazanej z tym pewnej konsekwencji.

 

Marku, nie jest to krytyka skierowana konkretnie do Ciebie, Twoj temat jest po prostu dobrym przykladem aby wskazac iz powinnismy zakoczyc zalozony temat w taki sposob,aby byl on w przyszlosci rowniez pomocny dla innych (takie jest miedzy innymi zalozenie dzialania forum) Dodatkowo pewne wyjasnienie dotyczace rozwiazania problemu nalezy sie mysle wszystkim ktorzy probowali pomoc.

 

Wiec prosimy zawsze w miare mozliwosci zakonczyc temat pewnym podsumowaniem, opisujac chociazby po krotce w jaki sposob udalo nam sie rozwiazac problem, a wiec w tym konkretnym przypadku, czy wykorzystalismy ktoras z rad napisanych w temacie, jezeli nie to jak inaczej rozwiazalismy nasz problem.

oby tak bylo za kazdym razem... pytanie odpowiedz ....pzdr

Edited by marek hd
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...