Jump to content

Recommended Posts

już zalany syntetyk 10w60 zarówno w motor jak i w sprzęgło 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

10W60?

Mozesz miec klopoty z ciagnieciem sprzegla na zimno, bo to niezwykle lepki olej.

Ja dalej uwazam, odwrotnie niz Fis ze najlepszym olejem do primary jest ATF, jako ze to olej specjalnie zrobiony do mokrych sprzegiel w automatycznych skrzyniach biegow. Jesli padaja na nim simmery HD to jakoe gowno oni tam wkladaja?. Ale oczywiscie warto sie przed tym zabezpieczyc i lac olej silnikowy, albo w czasie remontu zastosowac simmery z vitonu co ja robie w swoich anglikach. Ktore spokojnie ATF wytrzymuja Tyle ze 60 tka to olej wyjatkowo lepki i uzywany glownie w sportowych samochodach BMW z bardzo luznym pasowaniem silnikow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem co było wcześniej ale teraz ciągnie na pewno mniej 😉

czy 10w nie będzie na zimno mniej lepki niż 20w?

Edited by konrad1f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teoretycznie powinno byc, ale ze w swoim Tridencie uzywalem najpierw 20W50, a potem 10W60 to zwrocilem uwage na dosc dramatyczna roznice w lepkosci miedzy tymi olejami. Co by nie mowic i tak wszystko wyjdzie w praniu i mam nadzieje ze zadnych klopotow nie bedzie. W Tridencie mam suche sprzeglo wiec 60 tki uzywam bez problemow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

o olejach dużo już tu zostało napisane, nawet można by powiedzieć, że baardzo dużo. A co z filtrami? gdzieś tam po drodze mignęły ze dwa posty ale temat nigdy się nie rozwinął a wydaje się być nie mniej ważny od olejów jak to FISu nadmienił wcześniej. Proponuję wskrzesić temat, wymienić jakie filtry stosować do jakich modeli i dlaczego właśnie te a jakich kategorycznie nie. Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem. Za to Championy już spisywały się bez zarzutu.

Za chwile zabieram się za wymianę płynów w moim Street Glide CVO 110, 2010r/40k km i proszę o wskazówki co do filtra. Wcześniej wywiązała sie dyskusja co do jakości oryginalnych filtrów HD, ale zdania były podzielone po połowie i jak tu wybrać? Co do olejów to już mam "kwadratowy łeb" ale ostatecznie wybór padł na AMS 20W50 do silnika i primary (niestety, mimo usilnych starań Mobil V-Twin jest nie do dostania, nawet z GB). do skrzyni chyba wleje Mobil Getriebe 80W- 90 idac za wskazaniami FISa, lecz przedtem chciałbym jedną rzecz uściślić . Czy Mobil Getriebe 80W- 90 to to samo co Mobilube S80W-90 bo taki mi wyskakuje po wpisaniu w wyszukiwarce??

pozdrawiam, stempel

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.08.2020 o 01:21, Adam M. napisał:

10W60?

Mozesz miec klopoty z ciagnieciem sprzegla na zimno, bo to niezwykle lepki olej.

po zmianie na razie zrobione ok. 5kkm. na razie wydaje się być ok 😉 zarówno przy temperaturach zewn. powyżej 30st. C jak i poniżej 10st. C

 

Edited by konrad1f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że staję się właśnie posiadaczem tej zacnej marki nieśmiało się wpraszam w temat z chęcią podzielenia sie moimi doświadczeniami w temacie.

Co prawda HD jeszcze nie maiłem pod opieką wcześniej, natomiast przewinąłem kilkadziesiąt przeróżnych pojazdów mechanicznych i od kiedy pamiętam, w temacie olejowym trzymałem i nadal się trzymam zasady (głównie lepkości oleju) jakie zaleca producent. Po za oczywiście ekstremalnymi przypadkami jazd sportowych na torze. I powiem tak. Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów smarowania etc. Uważam też że przecenia się wpływ odpowiedniego oleju na trwałość i niezawodność silnika. Oczywiście pod względem klasyfikacji lepkości, bo ten parametr najczęściej jest języczkiem uwagi użytkowników. Dużo bardziej istotne jest dbanie o prawidłowy poziom oleju oraz regularne. w miarę krótkie interwały jego wymiany. Słowem, ludzie gryzą zęby czy wlać  np.10W40 czy 5W50 a później słyszę tekst: zrobiłem mało km w tym roku to nie będę zmieniał oleju na ten sezon bo jest jeszcze dobry.

9 godzin temu, stempel napisał:

Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem.

Jak stwierdziłeś że nie miałeś smarowania? Filtr oleju pracuje w systemie bocznikowym, więc nawet całkowite jego zatkanie nie ma wpływu na ciśnienie całej magistrali. Nie sądzę że w EVO jest inaczej. Jeśli tak, to zwracam honor.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, będę chciał wymienić w Ironie 883 z 2017r olej w skrzyni biegów i chciałem sie zapytać który wybrać?

1. Amsoil Synthetic V-Twin Transmission Fluid MVT czy

2. Amsoil V-Twin Synthetic Primary Fluid

wydaje mi się, że ten pierwszy chyba będzie właściwy ale wolę się Was dopytać.

Pozdrawiam

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.11.2020 o 08:35, Tommo napisał:

Jak stwierdziłeś że nie miałeś smarowania? Filtr oleju pracuje w systemie bocznikowym, więc nawet całkowite jego zatkanie nie ma wpływu na ciśnienie całej magistrali. Nie sądzę że w EVO jest inaczej. Jeśli tak, to zwracam honor.

Niestety, ale w HD jest inaczej. Olej z sekcji wtórnej pompy idzie przez filtr do zbiornika - zatkany filtr zatrzymuje cały obieg. Dodatkowo, w TC filtr musi mieć zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju do silnika. 

Filtry HiFlo do HD, które miałem w rękach były słabej jakości i sam ich nie stosuję. Stosuję Championa (wg mnie najlepsze), S&Sa i ewentualnie RevTecha, choć ten ostatni miał wpadki jakościowe. Co do oryginału mam mieszane uczucia, głównie z powodu ceny...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Wallygatorr napisał:

Niestety, ale w HD jest inaczej. Olej z sekcji wtórnej pompy idzie przez filtr do zbiornika - zatkany filtr zatrzymuje cały obieg. Dodatkowo, w TC filtr musi mieć zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju do silnika.

Dzięki za wyjaśnienie. Trochę nie techniczne rozwiązanie ale to HD więc trzeba zrozumieć.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee nie... no nie do końca jest tak jak piszecie....

EVO:

Filtr oleju jest na sekcji wtórnej pompy - tak jak Wally napisał.

Zatkanie filtra  powoduje uruchomienie zaworu bocznikowego w tym filtrze, silnik dalej ma smarowanie.

 Jak filtr nie ma zaworu bocznikowego (ja nie wiem nawet które nie maja, bo chyba maja go wszystkie czyli np.: Rev Tech, Champin, K&N) to cisnienie 25 bar powinno rozsadzić wkład filtrujacy i układ powinien pracowac dalej. Zaworu zwrotnego w filtrze oleju EVO nie potrzebuje, bo ma go zamontowany w silniku. Jak zawór zwrotny jest w filtrze to EVOkowi to nie przeszkadza i wszystko działa OK. 25 bar to 

Twin Cam:

filtr oleju jest na sekcji pierwotnej, silnik nie ma zaworu zwrotnego dlatego zawór musi być w filtrze. Poszczególne roczniki TC przed i po 2006 maja jeszcze drobne zmiany w sposobie smarowania, ale to już inna sprawa... 

 


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMS do skrzyni czy Bel-Ray 85W140? ROAD GLIDE 2012

Edited by greg65

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...