konrad1f 57 Posted August 23, 2020 już zalany syntetyk 10w60 zarówno w motor jak i w sprzęgło Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adam M. 0 Posted August 23, 2020 10W60? Mozesz miec klopoty z ciagnieciem sprzegla na zimno, bo to niezwykle lepki olej. Ja dalej uwazam, odwrotnie niz Fis ze najlepszym olejem do primary jest ATF, jako ze to olej specjalnie zrobiony do mokrych sprzegiel w automatycznych skrzyniach biegow. Jesli padaja na nim simmery HD to jakoe gowno oni tam wkladaja?. Ale oczywiscie warto sie przed tym zabezpieczyc i lac olej silnikowy, albo w czasie remontu zastosowac simmery z vitonu co ja robie w swoich anglikach. Ktore spokojnie ATF wytrzymuja Tyle ze 60 tka to olej wyjatkowo lepki i uzywany glownie w sportowych samochodach BMW z bardzo luznym pasowaniem silnikow. Quote Share this post Link to post Share on other sites
konrad1f 57 Posted August 24, 2020 (edited) nie wiem co było wcześniej ale teraz ciągnie na pewno mniej czy 10w nie będzie na zimno mniej lepki niż 20w? Edited August 24, 2020 by konrad1f Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adam M. 0 Posted August 24, 2020 Tak teoretycznie powinno byc, ale ze w swoim Tridencie uzywalem najpierw 20W50, a potem 10W60 to zwrocilem uwage na dosc dramatyczna roznice w lepkosci miedzy tymi olejami. Co by nie mowic i tak wszystko wyjdzie w praniu i mam nadzieje ze zadnych klopotow nie bedzie. W Tridencie mam suche sprzeglo wiec 60 tki uzywam bez problemow. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stempel 0 Posted November 16, 2020 Witam, o olejach dużo już tu zostało napisane, nawet można by powiedzieć, że baardzo dużo. A co z filtrami? gdzieś tam po drodze mignęły ze dwa posty ale temat nigdy się nie rozwinął a wydaje się być nie mniej ważny od olejów jak to FISu nadmienił wcześniej. Proponuję wskrzesić temat, wymienić jakie filtry stosować do jakich modeli i dlaczego właśnie te a jakich kategorycznie nie. Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem. Za to Championy już spisywały się bez zarzutu. Za chwile zabieram się za wymianę płynów w moim Street Glide CVO 110, 2010r/40k km i proszę o wskazówki co do filtra. Wcześniej wywiązała sie dyskusja co do jakości oryginalnych filtrów HD, ale zdania były podzielone po połowie i jak tu wybrać? Co do olejów to już mam "kwadratowy łeb" ale ostatecznie wybór padł na AMS 20W50 do silnika i primary (niestety, mimo usilnych starań Mobil V-Twin jest nie do dostania, nawet z GB). do skrzyni chyba wleje Mobil Getriebe 80W- 90 idac za wskazaniami FISa, lecz przedtem chciałbym jedną rzecz uściślić . Czy Mobil Getriebe 80W- 90 to to samo co Mobilube S80W-90 bo taki mi wyskakuje po wpisaniu w wyszukiwarce?? pozdrawiam, stempel Quote Share this post Link to post Share on other sites
konrad1f 57 Posted November 16, 2020 (edited) W dniu 24.08.2020 o 01:21, Adam M. napisał: 10W60? Mozesz miec klopoty z ciagnieciem sprzegla na zimno, bo to niezwykle lepki olej. po zmianie na razie zrobione ok. 5kkm. na razie wydaje się być ok zarówno przy temperaturach zewn. powyżej 30st. C jak i poniżej 10st. C Edited November 16, 2020 by konrad1f Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommo 34 Posted November 17, 2020 Jako że staję się właśnie posiadaczem tej zacnej marki nieśmiało się wpraszam w temat z chęcią podzielenia sie moimi doświadczeniami w temacie. Co prawda HD jeszcze nie maiłem pod opieką wcześniej, natomiast przewinąłem kilkadziesiąt przeróżnych pojazdów mechanicznych i od kiedy pamiętam, w temacie olejowym trzymałem i nadal się trzymam zasady (głównie lepkości oleju) jakie zaleca producent. Po za oczywiście ekstremalnymi przypadkami jazd sportowych na torze. I powiem tak. Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów smarowania etc. Uważam też że przecenia się wpływ odpowiedniego oleju na trwałość i niezawodność silnika. Oczywiście pod względem klasyfikacji lepkości, bo ten parametr najczęściej jest języczkiem uwagi użytkowników. Dużo bardziej istotne jest dbanie o prawidłowy poziom oleju oraz regularne. w miarę krótkie interwały jego wymiany. Słowem, ludzie gryzą zęby czy wlać np.10W40 czy 5W50 a później słyszę tekst: zrobiłem mało km w tym roku to nie będę zmieniał oleju na ten sezon bo jest jeszcze dobry. 9 godzin temu, stempel napisał: Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem. Jak stwierdziłeś że nie miałeś smarowania? Filtr oleju pracuje w systemie bocznikowym, więc nawet całkowite jego zatkanie nie ma wpływu na ciśnienie całej magistrali. Nie sądzę że w EVO jest inaczej. Jeśli tak, to zwracam honor. Quote Audi Sport Share this post Link to post Share on other sites
Herik74 0 Posted November 25, 2020 Cześć, będę chciał wymienić w Ironie 883 z 2017r olej w skrzyni biegów i chciałem sie zapytać który wybrać? 1. Amsoil Synthetic V-Twin Transmission Fluid MVT czy 2. Amsoil V-Twin Synthetic Primary Fluid wydaje mi się, że ten pierwszy chyba będzie właściwy ale wolę się Was dopytać. Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wallygatorr 0 Posted December 21, 2020 W dniu 17.11.2020 o 08:35, Tommo napisał: Jak stwierdziłeś że nie miałeś smarowania? Filtr oleju pracuje w systemie bocznikowym, więc nawet całkowite jego zatkanie nie ma wpływu na ciśnienie całej magistrali. Nie sądzę że w EVO jest inaczej. Jeśli tak, to zwracam honor. Niestety, ale w HD jest inaczej. Olej z sekcji wtórnej pompy idzie przez filtr do zbiornika - zatkany filtr zatrzymuje cały obieg. Dodatkowo, w TC filtr musi mieć zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju do silnika. Filtry HiFlo do HD, które miałem w rękach były słabej jakości i sam ich nie stosuję. Stosuję Championa (wg mnie najlepsze), S&Sa i ewentualnie RevTecha, choć ten ostatni miał wpadki jakościowe. Co do oryginału mam mieszane uczucia, głównie z powodu ceny... Quote http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Share this post Link to post Share on other sites
Tommo 34 Posted December 21, 2020 5 godzin temu, Wallygatorr napisał: Niestety, ale w HD jest inaczej. Olej z sekcji wtórnej pompy idzie przez filtr do zbiornika - zatkany filtr zatrzymuje cały obieg. Dodatkowo, w TC filtr musi mieć zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju do silnika. Dzięki za wyjaśnienie. Trochę nie techniczne rozwiązanie ale to HD więc trzeba zrozumieć. Quote Audi Sport Share this post Link to post Share on other sites
FIS 8 Posted December 21, 2020 Eeee nie... no nie do końca jest tak jak piszecie.... EVO: Filtr oleju jest na sekcji wtórnej pompy - tak jak Wally napisał. Zatkanie filtra powoduje uruchomienie zaworu bocznikowego w tym filtrze, silnik dalej ma smarowanie. Jak filtr nie ma zaworu bocznikowego (ja nie wiem nawet które nie maja, bo chyba maja go wszystkie czyli np.: Rev Tech, Champin, K&N) to cisnienie 25 bar powinno rozsadzić wkład filtrujacy i układ powinien pracowac dalej. Zaworu zwrotnego w filtrze oleju EVO nie potrzebuje, bo ma go zamontowany w silniku. Jak zawór zwrotny jest w filtrze to EVOkowi to nie przeszkadza i wszystko działa OK. 25 bar to Twin Cam: filtr oleju jest na sekcji pierwotnej, silnik nie ma zaworu zwrotnego dlatego zawór musi być w filtrze. Poszczególne roczniki TC przed i po 2006 maja jeszcze drobne zmiany w sposobie smarowania, ale to już inna sprawa... Quote "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle Share this post Link to post Share on other sites
greg65 0 Posted February 19 (edited) AMS do skrzyni czy Bel-Ray 85W140? ROAD GLIDE 2012 Edited February 19 by greg65 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sajmon89 0 Posted Tuesday at 08:34 AM Olej do EVO 1340 który z poniższych najlepszy?? A co sądzicie oleju EUROL HARLEY TWINLUBE-FS 20W50 4L - 100% SYNTETYK https://allegro.pl/oferta/eurol-harley-twinlube-fs-20w50-4l-100-syntetyk-8846082215?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=M2ViODdjODMtMzdkMC00OTM5LWE2YWUtMWY1NzQ2MTgzMDdiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c4668d54-7139-46b4-bfe8-a10999279ab9 AMSOIL 20W50 SYNTHETIC V-TWIN MOTORCYCLE OIL https://allegro.pl/oferta/amsoil-20w50-synthetic-v-twin-motorcycle-oil-10478273935 OLEJ MOTOCYKLOWY MIDLAND MOTORCYCLE 20W50 1L SWISS https://allegro.pl/oferta/olej-motocyklowy-midland-motorcycle-20w50-1l-swiss-7443599638?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NDQxYjcxYjctOGYyMi00MDhiLTk0NTEtMTA4ZGEzNWFmZDQ0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=a0cc56cc-7efa-4fd5-a120-ab7597d1dc39 OLEJ PMO 4T 20w50 Extreme 1L https://allegro.pl/oferta/olej-pmo-4t-20w50-extreme-1l-promocja-9525825594 Quote Share this post Link to post Share on other sites