Skocz do zawartości

Starsze enduro + opona crossowa HONDA XL 600


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegoś czasu "ujeżdżam" Hondę XL 600 z roku 1985. Sprzęt już leciwy ale daje spokojnie rade w terenie, gorzej jest z oponami. Obecnie mam takie uniwersalne, dakarowe. Pytanie proste: czy jest sens zakładać do tego sprzętu opony typowo crossowe?

Nawet w niewielkim błocie mam problem, ciągle muszę nogami podpierać, kiedy crossy dają pełen gaz i przelatują przez takie niepewne nawierzchnie, typu mokra trawa, lekkie lub gorsze błoto, miałki piasek, liście itp. Chodzi mi tylko o to, czy komfort jazdy się nie pogorszy?

Chcę tego dokonać, ponieważ na razie nie rejestruję Hondy i jedyny asfalt, jaki przejeżdżam to max 5 km podczas wyjazdu 100 km, więc z tym nie będzie problemu.

Będę raczej zakładał używki w dobrym stanie, mogę je kupować co jakiś czas, bo wiem, że na asfalcie się zużywają, za to w terenie mają się dobrze trzymać.

 

PS: Oczywiście zmienię obydwie oponki :)

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez GENAS_PMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, że na asfalcie przejadę kilkaset metrów ostrożnie powoli, a potem tylko teren, błoto, koleiny błotne itp. Mam nadzieję, że jazda będzie dużo stabilniejsza, bo teraz na uniwersalnej jadę z 10 km/h i cały czas manewruję ciałem i dosięgam tylko połową stopy do ziemi przy wzroście 175.

Dziękuję za szybką podpowiedź. Właściwie to jest też wersja XR bardziej sportowa i ma właśnie kostkę, więc u mnie też powinna się nadać.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Typowo crossowymi po asfalcie to zapomnij

 

co ty gadasz fajnie wyją :D c04 na tyle i 90km/h i własnych myśli nie słyszysz :D

 

nie no ogólnie c04 na asfalcie jeździ -ostrożnie z pochylaniem się , na mokrym jest jazda jak po lodzie ale bez przesady że nie da się jeździć......

 

w moim odczuciu mniejsze zło to c04 i ostrożnie na asfalcie niż e09 albo jakieś trailwings w terenie bo to jest dopiero męczarnia....

 

przy tej ilości km co robisz to nawet bym się nie zastanawiał choć na 17 może być chyba kiepski wybór ....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przod szukaj uzywek , sa czesto w bdb stanie za polowe ceny nowej , tyl nowa , bo uzywk iczesto kosztuja 80% nowej a sa w polowe zjechane , a taka opona juz slabo sobie radzi .Ja polecam Michelina Ac10 , Shitas Mitas c-02 - wzglednie trwale i tanie . Nie polecam opon z homologacja F.I.M , szybko znikaja i sa dosc niskie kostki.

 

nie ma poki co opon uniwersalnych

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tutaj już jest problem. Typowo crossowych opon po prostu nigdzie nie widzę. Są jedyne na Allegro, ale mają same kostki, na środku nawet, przez co opona jest okrągła patrząc od tyłu. Pytanie, czy taka się nada, czy lepiej byłoby mieć poprzeczne szerokie grzbiety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...