Skocz do zawartości

Rozrząd w TC, zamiana łańcucha na koła, warto ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

U znajomego w Dynie TC 88 z 2002r z przebiegiem ok 90 tys km żywot zakończyły ślizgi napinaczy łańcuchów rozrządu. Oglądając to ustrojstwo wpadł mi do głowy pewien pomysł

http://www.sscycle.com/product/1999-06-Twin-Cam-88-95-103-/Valve-Train/Camshafts/Easy-Start-Cams/Chain-Drive/Cam-Gear-Drive-Kit-p20330.html

Czy ktoś z forumowiczów używa , montował taki kit ? Jeżeli chodzi o zalety nie trzeba tłumaczyć, ale czy zestaw ma wady, bo na pewno ma, ciekawe jakie ?

W sprzedaży są zestawy z wałkami

http://www.ebay.com/itm/S-S-509-Gear-Drive-Touring-Cam-Kit-Harley-FXSTS-Springer-Softail-1999-2006-/391033966218?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5b0b70ce8a&vxp=mtr

Tylko tu miałbym poważny problem z doborem wałków

 

pzdr Piotrek

Edytowane przez buba1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajer niezły jednak sprawa nie wygląda tak prosto jak by się wydawało. Z tego co ja wyczytałem na ten temat to czy można taki zestaw zamontować decyduje stan łozysk głównych. Trzeba to zmierzyć. Jest pare filmów na YT kiedy po takiej zamianie koła "wyją" Jest sporo w tym temacie na zagranicznych forach.

Warto przy takiej robocie zainwestować we wszystkie nowe łożyska wałków oraz regulowane popychacze. Dzięki takim popychaczą nie będzie trzeba ściągać dźwigni zaworowych.

Wałki z linku ebaya niezła sprawa. Model 509 znaczny wzrost momentu obrotowego zaczynający sie już od prawie biegu jałowego

Edytowane przez pyzdra1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega grzesieksiek ma w swojej Eli na TC takie ustrojstwo.I faktycznie wałki trochę wyją.Zresztą pewnie sam się tu odezwie.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U znajomego w Dynie TC 88 z przebiegiem ok 90 tys km żywot zakończyły ślizgi napinaczy łańcuchów rozrządu. Oglądając to ustrojstwo wpadł mi do głowy pewien pomysł

http://www.sscycle.com/product/1999-06-Twin-Cam-88-95-103-/Valve-Train/Camshafts/Easy-Start-Cams/Chain-Drive/Cam-Gear-Drive-Kit-p20330.html

Czy ktoś z forumowiczów używa , montował taki kit ? Jeżeli chodzi o zalety nie trzeba tłumaczyć, ale czy zestaw ma wady, bo na pewno ma, ciekawe jakie ?

W sprzedaży są zestawy z wałkami

http://www.ebay.com/itm/S-S-509-Gear-Drive-Touring-Cam-Kit-Harley-FXSTS-Springer-Softail-1999-2006-/391033966218?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5b0b70ce8a&vxp=mtr

Tylko tu miałbym poważny problem z doborem wałków

 

pzdr Piotrek

 

 

 

ja moge jedynie polecic czujnik polozenia wałka jaki kupiłem ostatnio....:

https://www.moto-shark.pl/moto/9194716/czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-harley-flt-dyn/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem. Chłopak potem zbudował sobie bloga o tej przebudowie, a raczej o swoim motocyklu.

Masz tu link, moze to Ci coś pomoże:

 

http://harleydavidson2006.blog.pl

Generalnie praca nad tym silnikiem jeszcze nie jest zakończona, w lutym robimy jeszcze górę i wzmacniamy skrzynię...

Wally- przy okazji... pod powyższym linkiem znajdziesz też odrobine mej merytorycznej mysli w temat wad TC. Chciałeś- masz... ;) Choc to jeszcze nie wszystko- napisałem o samym wale i jego ułozyskowaniu dopiero. Jakoś ostatnio nie mam weny.... ani czasu... ani tez wiekszej checi do wypowiadania sie na temat HD TC.

 

Wracając do tematu- wygląda to wg mnie nastepująco.

Sam montaz wałków na koła zebate nie ma sensu.

Jak już, to powinno się przebudowac cały silnik aby wyeliminowac wszystkie słabe punkty tej jednostki.

Bo co z tego, ze pozbedziesz się napinaczy, jak reszta jest licha. Po za tym, montaz samych wałków bedzie trudny. Zrobienie tego aby nie wyły to loteria i to do tego dość pracochłonna.

Niewłasciwie zamontowane wałki zebate faktycznie mogą wyć, najczęstsza przyczyna to niewłasciwy dobór czesci do tego montarzu... myslę tu o czesciach jako całokształcie czyli wszystkich użytych cześciach do przebudowy. Tego typu wiedzy nie ma na zagranicznych forach... Amiki wala kase w te silniki bez pomyślunku.

Jak to się zrobi prawidłowo- to brzmi to podobnie jak w EVO... ale napewno nie można tego nazwac wyciem wałków.

 

pyzdra1- łozyska to za mało...

 

Generalnie ja odradzam tego typu półśrodki. Aby to dokładnie wytłumaczyć dlaczego, to trzeba by walnąć niezły elaborat.

Jak nie dłubiesz silnika od poczatku do końca to zostaw to tak jak jest (wymień tylko te chore napinacze i co tam jeszcze trzeba)- niech się dalej keci jak się kręcił, az się rozpadnie...

Przy okazji zmierzcie sobie bicie wału... jak już macie porozbierane to ustrojstwo. Wartość podaj, to Ci podpowiem gdzie jestescie...

 

No i podaj rocznik tej Dynki. Dlaczego Wy ludziska nie podajecie dokładnych danych motoru o jaki pytacie. Przeca czasem nie wiadomo jak odpowiedzieć.. !!!!

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieją jakieś zamienniki, lepsze jakości oczywiście. Wiem , że napinacze hydrauliczne wytrzymują więcej mil niż sprężynowe. Dla kogoś kto jeździ mało to chyba nie warto przepłacać i zamontować może lepsze okładziny, o ile takie istnieją. Oryginalne wytrzymują z tego co wyczytałem od 20 do 40 tys mil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...