Skocz do zawartości

Zestawienie, wybór motocykla typu chopper/cruiser


LuckyLuke1st
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na sam początek chciałbym się przywitać. Cześć Wam.
Na wiosnę planuję kupić motocykl typu chopper/cruiser.
Mam kilka swoich typów, które chciałbym w jakiś sposób zestawić poniżej.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mc-honda-94-vt1100c-shadow-rodsvart.gif
Honda VT 1100.
Do osiągnięcia maksymalnej mocy 60 KM wystarczy tylko 3500 obr/min.
Prędkość maksymalna 160 km/h,
Przyspieszenie od 0 do 100 - 6s,
zużycie paliwa 5.6l- 9.5 na 100 km.
Długość 2440mm,wysokość siodła 705mm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1100lowBoy1.jpg
Yamaha Drag Star 1100
Moc maksymalna: 45 kW (62 KM) przy 5750 obr/min.
Prędkość maksymalna: 168 km/h
Zużycie paliwa: 5,6 dm3/100 km
Przyspieszenia: 0-100 km/h 5,3 s
Długość całkowita2,460 mm, Wysokość siodła710 mm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
svartbla-sida-hub.gif
Kawasaki Vulcan VN800
55.00 KM (40.1 kW)) przy 7000 RPM
OSIĄGI: Prędkość maksymalna 168 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, średnie zużycie paliwa 5,5 litra na 100 km.
Długość całkowita 2380 mm.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ljusbla-sida.gif
Suzuki Intruder 800
OSIĄGI: Prędkość maksymalna 154 km/h,
przy 4000 obr/min moc maksymalna to 50 KM
Przyspieszenie od 0 do 100 - 6.8s, zużycie paliwa 5.5l na 100 km.
Dług/szer/wys 2,250 /885 /700
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
rodgra-sida-hub.gif
Suzuki Intruder 1400
Moc maksymalna 67 KM przy 5 000 obr/min.
Prędkość maksymalna 160 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h
Długość całkowita 2335 mm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Planuje kupić motocykl za 10- max 15 tys. (chociaż bardziej realne będzie ok. 12 tys).
Zakochałem się ostatnio w Kawasaki Vulcanie 800- Piękny dźwięk, kształt silnika.
Co ciekawe z porównania osiągów wychodzi na to że z 800cm3, można wyciągnąć podobne osiągi co w motocyklach lekko powyżej 1000cm3 (tak jak np. w hondzie vt 1100). Chodzi mi głównie o vmax, przyspieszenie, spalanie.
Jestem dość postawnym facetem tj. 191 cm wzrostu i ok 90 kg wagi. Z kilku opinii wiem, że motocykl typu classic bardziej pasuje dla wysokich. Przedstawiony vulcan jest też dość długi.
Zastanawia mnie dlaczego motocykl tego typu jest dość tani. Czy kryją się pod tym jakieś wady.
Czytałem gdzieś, że silniki kawasaki typu vt nie są zbyt udane.
Słyszałem również ostatnio, że ranking wśród motocykli typu chopper/cruiser kreuje się w sposób:
Honda
Suzuki
Yamaha
Kawasaki (że Kawasaki przoduje ale w ścigaczach).
Jestem ciekawy ile w tym prawdy. Jeśli ktoś śmiga vulcanem 800 proszę o podzielenie się wrażeniami. Który z tych przedstawionych motocykli wypada najlepiej? Jakie są wady, zalety, jak wygląda dostępność części?
Vulcan ostatnio zrobił na mnie duże wrażenie, dodatkowo jest dostępny cenowo. (Dragstar 1100, vt1100, intruder 1400- odbiegają lekko zasięgiem). A może polecicie jeszcze jakiś inny typ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. oprócz mocy (wszystkie sprzety mają około 60KM) kluczowym parametrem silnika jest moment obrotowy, tutaj zasada jest prosta- duża pojemność duużo momentu.

2. jak jesteś wysoki to na crusierach wcale Ci nie bedzie tak wygodnie, kolana wystają nad zbiornik, kierownica jest za blisko brzucha itd - jak chcesz wygodny motocykl to kup sobie turystyczne enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem wielbicielem tego typu motocykli. Inne raczej nie wchodzą w rachubę. Chociaż to chyba trochę dziwne bo mam 25 lat, a ludzie w moim wieku raczej wolą szybsze, sportowe, szosowe motocykle. Mój wzrost trochę moim przekleństwem w przypadku wyboru wymarzonej maszyny.

Chciałbym się skupić na tym Vulcanie VN800. Czy ktoś obfitych rozmiarów wygląda na nim w miarę?

Jak się sprawuje ten sprzęt? Jak motocykl Kawasaki tego typu wypada podług innych mark (Honda, Suzuki, Yamaha)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy brałeś pod uwagę suzuki VL800 Volusia?

W pieniądzach, którymi dysponujesz, znajdziesz dobrą sztukę. Moto zasługuje przede wszystkim na uwagę, bo ma bezobsługowy kardan i jest największe w klasie motocykli 800ccm. Klasyczny design, połączony z prostotą silnika. Spalanie oscyluje w okolicach 5l, a dynamiką nie będziesz zawiedziony.

Jeżeli gustujesz w tego typu maszynach - to ja na Twoim miejscu brałbym tylko ją pod uwagę.

Zobacz sam:

https://www.google.pl/search?q=suzuki+vl+800+volusia&espv=2&biw=1600&bih=775&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kdunVMKtNo3YPLuEgIAP&ved=0CB8QsAQ

Edytowane przez Marecki_

<<=== BORN TO RIDE ===>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny temat byl tydzien temu:) Suzuki vl 800/ wersja amerykanćka C-50 .Bedzie tanio i będziesz zadawolny, bo motocykl wizualnie tak samo duzy jak vl 1500 a jakością i bez awaryjnością masakruje kawasaki wiadomo co honda to honda sczególnie w maszynkach uzywanych ale za marke czasem trzeba dopłacić.

 

Generalnie wykreśl z tego zestwienia, wszystkie moto napędzne łancuchem.

Edytowane przez damikss

Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny temat byl tydzien temu:) Suzuki vl 800/ wersja amerykanćka C-50 .Bedzie tanio i będziesz zadawolny, bo motocykl wizualnie tak samo duzy jak vl 1500 a jakością i bez awaryjnością masakruje kawasaki wiadomo co honda to honda sczególnie w maszynkach uzywanych ale za marke czasem trzeba dopłacić.

 

Generalnie wykreśl z tego zestwienia, wszystkie moto napędzne łancuchem.

 

na potwierdzenie

http://www.motorcycle.com/top10/top-10-best-cruisers-for-tall-people.html/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na drugim miejscu jest natępca VN800 - VN900 i wydaje się być w Twoim zasięgu .

 

A czy brałeś pod uwagę suzuki VL800 Volusia?

W pieniądzach, którymi dysponujesz, znajdziesz dobrą sztukę. Moto zasługuje przede wszystkim na uwagę, bo ma bezobsługowy kardan i jest największe w klasie motocykli 800ccm. Klasyczny design, połączony z prostotą silnika. Spalanie oscyluje w okolicach 5l, a dynamiką nie będziesz zawiedziony.

Jeżeli gustujesz w tego typu maszynach - to ja na Twoim miejscu brałbym tylko ją pod uwagę.

Zobacz sam:

https://www.google.pl/search?q=suzuki+vl+800+volusia&espv=2&biw=1600&bih=775&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kdunVMKtNo3YPLuEgIAP&ved=0CB8QsAQ

 

Miałem podobny problem . Nie stać mnie było na zakup sensownego sportstera , więc szukałem czegoś wsród japończyków . Jako że sporo kolegów jeździ różnej maści crusierami miałem dużo łatwiejsze zadanie . Porównałem sobie bezpośrenio vl800 i vn800 i nie widze w jakości różnicy , chyba że ta różnica wychodzi po 20-tu latach . Spasowanie elementów wzorowe , lakier wzorowy , chromy to chromy - nie "palstikowe" . No vn ma takie na kierunkowskazach chyba że innych nie zauważyłem ? Elektyka japońska więc nie ma co się psuć . Pozycja za kierownicą podobna . Osiągi podobne , nie testowałem ich razem zbyt długo , prowadzenie subiektywnie dla vn800 ale to kwestia dyskusyjna . Optycznie plus dla vL za szerszy laczek z tyłu .

 

 

Awaryjność ? Co się w tych Kawach dzieje ? Silniki pękają ? Elektryka się pali ? W prawidłowo serwisowanym moto zużywa się to i tamto w jednym szybciej w innym wonlniej . Jeśli ktoś coś zaniedba albo katuje moto wtedy mogą wystąpic duże problemy .

 

Z tych moto które przedstawiłeś ujeżdżałem jeszcze draga 1100 i intruza 1400 .

 

Mimo że kupiłem VN800 to gdybym miał z 2-3 tyś więcej bez wachania brałbym Drag Stara 1100 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakiery i chromy to akurat kawasaki miało niezłe ,gorzej było z jakością użytych materiałów w silniku i jego kulturze pracy.

VL ma kardan, kawa ma łańcuch , to mocny argument . Mialaem 2 motocykle kawasaki en 500 i el 250 potem 2 hondy (dużo bardziej leciwe i większymi przebiegami)piece w hondach to bez porównania inna kultura pracy i niezawodnśc.Suzuki tez było niczego sobie .Nie piszemy o nowkach z salonu tylko o kilkuletnich motocyklach.

Moja skala co do japońcow jest następująca

 

Honda

Suzuki = yamaha

długo długo nic i

Kawasaki

Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie mam podobny dylemat. Kwota do 15 tyś, moimi faworytami są

- yamaha drag star 1100 custom

- honda VT 1100

- intruder 1400

- ostatnio vulcan 800

 

Który z tych moto wyrwię w miarę najlepszym stanie do 15 tyś i które bedzie najmniej bezawaryjne? Moim nr 1 jest drag star ale im bardziej zagłębiam się w temat to okazuje się ze ty problemy ze sprzegiełkiem rozrusznika, tu z kardanem a nie są to małe wydatki. Kwoty 15 tyś nie przekroczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LuckyLuck -nie wiem dlaczego zasłaniasz twarz na fotach?

trzeba było do samojebki jeszcze dziubek zrobić :P

niby dorosły facet a podstawową kwestią jest widzę "jak ja będę na tym motocyklu wyglądał" - gorzej niż baba w sklepie obuwniczym

do 15kzł w kategorii "armatura" nie widzę innej opcji niż sportster

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jezdzilem praktycznie kazdym z wymienionych a do drag stara 1100 i VL800 sie przymierzalem.

Co do VN800 - mialem go 3 lata i moto na pewno zapiernicza - wciaga do nosa inne 800, ale nie o to chodzi w tych motocyklach.

Jego glowna wada jest lancuch - tylne kolo ciagle uwalone, a czyszczenie szprychowanego kola nie nalezy do przyjemnych czynnosci.

Technicznie nie bylo z nim zadnych problemow chociaz w razie "w" budowa silnika na pewno bardziej skomplikowana niz innych Vek (ot kawasaki).

Odradzam Ci VS800 - po prostu to za maly motocykl dla Ciebie. Technicznie dobry ale gabarytowo maly.

Jesli chcesz cos wiekszego to albo VS1400 albo VT1100. Technicznie jedne z najlepszych konstrukcji - jesli ktos dbal to lac paliwo i jezdzic.

Wspomniane VL800 bedzie na pewno gabarytowo najlepsze. Drag Star 1100 tez jest ok ale to akurat nie moja bajka. ;)

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Moto Guzzi California.

California w wersji 1100 ccm wszystkie pozostałe "japońce" wyprzedza pod względem trakcyjnym. Japońskie pojazdy mają swoich wyznawców, także swoje walory, ale MotoGuzzi nikogo nie udaje, startuje, zakręca i hamuje. Poza tym jest prostym w obsłudze, nieawaryjnym i ma swój wyłączny styl. Nowsze modele Kali klasy 1400 już to oddzielny temat.

Przynajmniej nie udaje HD. Bo nie ma takiego zamiaru. Produkuje je fabryka od niemal 100 lat i utrzymuje swój wyłączny poziom i styl. Motocykl ma tylko jedną wadę, że trzeba na niektóre części czekać 2-3 tygodnie bo "Włosi mają czas na kawę". Na niektóre części, które jeździec sam spatroli bo motocykl się nie psuje. A serwis? Ludzie, w tym motocyklu wszystko jest na wierzchu.

 

A w większych pieniądzach to Honda X-4. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...