Jaro01 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Witam Ponieważ jest sezon na serwisowanie sprzętu postanowiłem i ja pogrzebać coś przy swoim moto.Zabrałem się za zmianę płynu hamulcowego. Po zlaniu ich do butelki okazało się, że stary płyn z przedniego hamulca nie zmieszał się z płynem z tylnego układu, tzn.opadł na dno. Przypuszczam zatem, że przód był zalany innym płynem niż DOT5. Przy użytkowaniu nie było żadnych niepokojących objawów tzn. poprawnie hamował, nie było wycieków. Jedyne co mnie zastanawiało, to że opór na przedniej klamce rósł od samego początku proporcjonalnie do nacisku, podczas kiedy w tyle na początku opór na dźwigni jest niewielki a potem dosyć szybko rośnie przy niewielkim skoku dźwigni.W związku z tym mam dylemat:- czy kupić zestaw naprawczy do przedniej pompy i wymienić uszczelki przed zalaniem świeżego płynu- czy nie przejmować się tym co było wcześniej i zalać układ nowym płynem?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 ja bym zalał DOT5 ...bez zbędnych zabiegów... Jeżeli nie ma wycieków na pompie i na zacisku, tzn że raczej nic się nie stało. Płyny różnią się tym, że są silikonowe lub nie (różne działanie na uszczelki). Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARAS Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 (edytowane) A jeszcze z jakiego roku masz haraska :icon_question: , bo to istotne jest a z twojego nicku wiadomo ze to dynka FXDWG i nic wieciej a jak sie nie myle to od 2004/5 rok szedł płyn dot 4 w mojej dynce z 2006r. dot 4 leje nawet masz to napisane na dekielkach pomp hamulcowych (mowa o fabrycznych) na after marketowych nic nie pisze ;) Edytowane 14 Grudnia 2014 przez HARAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro01 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 A jeszcze z jakiego roku masz haraska :icon_question: , bo to istotne jest a z twojego nicku wiadomo ze to dynka FXDWG i nic wieciej a jak sie nie myle to od 2004/5 rok szedł płyn dot 4 w mojej dynce z 2006r. dot 4 leje nawet masz to napisane na dekielkach pomp hamulcowych (mowa o fabrycznych) na after marketowych nic nie pisze ;)Dynkę mam z 2003r. W instrukcji, serwisówce i na dekielku piszą żeby używać tylko DOT5. Jakoś nie mam ochoty rozbierać czegokolwiek, zastanawiam się tylko dlaczego klamka jest "gąbczasta" , mimo że hamulec był odpowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARAS Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 może zle odpowietrzyłeś czasem w przewodzie zostanie bombelek powietrza i robi złą robotę wiec do twojego modelu dot 5 a jeszcze jedno pytanie jaki przewód hamulcowy masz w oplocie czy gumiak :icon_question:Dynkę mam z 2003r. W instrukcji, serwisówce i na dekielku piszą żeby używać tylko DOT5. Jakoś nie mam ochoty rozbierać czegokolwiek, zastanawiam się tylko dlaczego klamka jest "gąbczasta" , mimo że hamulec był odpowietrzony.Jak byś potrzebował prze serwisowania swojego HD na wiosne to sie polecam, :rolleyes: jak by co to pisz na PW ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.