blazkowicz Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Jakie moto z przeznaczeniem głównie na miasto, oraz niewielkie wakacyjne podróże uwzględniające delikatny offroad byście polecili za ~10 000zł? Jak to w mieście, zależy mi przede wszystkim na zwrotności i odejściu maszyny przy stosunkowo ekonomicznym spalaniu oraz bezawaryjności.Jeśli chodzi o sylwetkę to podobają mi się Supermoto/Enduro/Turystyki (i jestem dosyć mocno wyczulony na rurę wydechową maszyny - powinna być ładnie wkomponowana w całość, nie wystająca na zewnątrz obłeśna rura ciągnąca się przez cały bok motoru).Ponadto mam 184cm wzrostu i lubię raczej wysokie maszyny.Jestem otwarty na propozycje, być może jakieś modele umknęły mojej uwadze, aczkolwiek dotychczas zawiesiłem oko na :1. Yamaha XT660 X/R (wizualnie X bardziej mi się podoba, ale przypuszczam, że R bardziej uniwersalny?)2. BMW F650GS (Dakar)3. KTM LC4 Duke4. Suzuki DL 650 V-Strom5. Honda XL650 Transalp (zdecydowanie najmniej)6. Honda FMX Ogólnie z ww. najbardziej skłaniam się ku 1 lub 4. Co do 4 obawiam sie że DL650 może być nieco toporny, ciężki do manewrowania w miejskiej dżungli, poza tym wygląd, wygoda, moc i ekonomia miodzio. Natomiast co do 1 tj. XT660X obawiam się, że nie jest zbyt wygodny w trasę? Kolejna rzecz, nie wiem jak wygląda jego spalanie, oraz obawiam się, że jego moc (53KM) będzie dla mnie za mało - aktualnie jeżdżę na starym NX650 48KM i brakuje odejścia, chciałem coś zrywniejszego.Co do 2 - F650GS to jest to raczej wybór-pewniak, wiem że jest to moto solidny, zwrotny do miasta i wygodny na trasę, niestety j.w moc ~50KM może być dla mnie za mało... W kwestii 3 tj. LC4 Duke 620/640 mało wiem oprócz tego, że wizualnie jest ładny, zgaduję że na trasę to sie nie nadaje, nie wiem jak z ekonomicznościa, no i moc też niewielka.Z mocy z ww. jedynie DL650 - 74KM mnie w pełni zadowala.Jakieś uwagi/opinie odnośnie ww. motocykli? Lub propozycje innych maszyn, które mogłyby spełnić moje oczekiwania?Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 14 Listopada 2014 przez blazkowicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mostasz Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) JEżeli praca singla ci nie przeszkadza to F650 śmiga podobnie jak vstrom - porównaj masę i momenty obrotowe... VSTROM do 2012 roku ma 68 KMAha i vstroma za 10 000 w polsce trudno kupić Edytowane 14 Listopada 2014 przez mostasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Duke i FMX to takie typowe sprzęty do pojeżdżenia po mieście, turystyka nimi to raczej nie będzie przyjemność. Transalp i V-Strom to z kolei dość duże sprzęty typowo do turystyki. Osobiście bym się skłaniał ku XT660R, szkoda tylko, że ma mokrą miskę olejową zamiast suchej. BMW również będzie ciekawym wyborem (oczywiście mówimy o tym z silnikiem 2 cylindrowym?) i jako sprzęt zarówno do turystyki jak i na miasto sprawdzi się idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sumadax Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Quadrat, od kiedy XT ma mokrą miskę olejową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Faktycznie, mój błąd bo zasugerowałem się tymi danymi: http://www.scigacz.pl/Yamaha,XT,660,R,model,2007,dane,techniczne,13727,im.html Jednak tam jest błąd. Wobec tego jeśli chodzi o te 6 motocykli wymienionych przez pytającego to bez wahania bym wybierał XT660R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazkowicz Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Wręcz przeciwnie, preferuję chyba nawet jednogarowce - co prawda nie miałem okazji pojeżdzić na dwugarowcu, ale sam dźwięk singla już mnie przekonuje, że nie wiem czy chciałbym próbować. Co prawda przy 130km/h+ trzęsie jak atak padaczki, naprawdę niebezpieczne uczucie że kierownica wyrywa się z rąk, ale nie wiem czy to głównie wina singla, czy też po prostu starej maszyny - NX650 Dominatora z 96r...Moto raczej sprowadzać będę z Niemiec z dosyć okazyjnego źródła, więc myślę że takiego V-Stroma 650 dałbym radę za dyszke z tego co się orientowałem. Niemniej j.w. pomimo że wszystko pięknie, jego gabaryty do miasta mnie lekko przerażają niestety.FMX tak trochę na siłę, placebo jest na tej liście, niczym się nie wyróżnia, z tych dwóch już bym raczej zdecydowanie wybrał LC4 (ale wersję 620cc z 97-99r z równoległymi światłami, nowszy model-przód wygląda tak trochę hm "retarded"?), chociaż podobno KTM'y są dosyć awaryjnymi sprzętami?Mowa o BMW z jednogarowym Rotax'em - F650GS Dakar z 02-04r.Najbardziej się skłaniam własnie F650GS vs XT660 (chociaż XT660X wizualniej bardziej mi się podoba, duże różnice w użytkowaniu będą między wersją X, a R? Zapewne wersja R ciut lepiej "sie prowadzi" i offroaduje, a jakie zalety miałaby wersja X?)Zastanawia mnie tylko czy dynamika tych motorów będzie mnie satysfakcjonowała, czy będą zwinniejsze od NX650 48KM? Bo jak pisałem chciabym coś agresywniejszego... Ponadto jak XT660 wypada z ekonomia/awaryjnością w stosunku do F650GS.A pomijając wymienione 6 przeze mnie, coś jeszcze znalazłoby się godnego polecenia? Edytowane 14 Listopada 2014 przez blazkowicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 O jednogarowym Rotaxie 650 mogę sporo napisać bo sam takim jeżdżę :) Prędkość max w granicach 160km/h, silnik bardzo elastyczny, nie trzeba go wysoko kręcić żeby jechał. Prosta budowa, solidnie wykonany. Spalanie na poziomie 5l w mieście, na trasie do 4l schodziłem. Części dostępne i to w bardzo dobrych cenach, ceny oryginalnych części też na normalnym poziomie (tańsze niż w przypadku japońców). Osiągi będą niemal identyczne jak w przypadku Dominatora. Awarii jak dotąd nie miałem, oleju nie spala (od wymiany do wymiany zero dolewek). Trochę gorzej w przypadku wjazdu na autostradę bo trzeba sobie grzecznie jechać te 130 - 140km/h prawym pasem. Zamiana Dominatora na F650 GS wg mnie trochę mija się z celem bo to prawie to samo.Może jeszcze Yamaha TDM850? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazkowicz Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Raczej większych prędkości niż 140km/h nie planuję rozwijać, raczej grzecznie jeżdżę, jedynie co mnie kręci to odejście : )Właśnie to jest moja duża obawa, że F650GS/XT660 po przesiadce z Dominatora będzie mnie "nudził". Gdybym miał pewność, że będą lepiej odchodził to nie miałbym dylematu.Mysłałem o TDM850, ale ciekawi mnie jak wygląda w kwestii spalania? Ponadto jak się sprawuje w jeździe miejskiej, bo jest chyba cięższe i większych gabarytów od typowego enduro? Ponadto po szutrach, na małym offroadzie to chyba niezbyt da radę nim pojeździć?Myślałem tez może o najnowszej Aprilli Pegaso Trail, wygląda pięknie, ale zapewne jest droga w utrzymaniu - części - i moc racej nie powala, to samo co Dominator? Edytowane 15 Listopada 2014 przez blazkowicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.