Skocz do zawartości

Problem z zaworami KX450F 2006


bratomek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich rajderów. Problem który u mnie się pojawił jest następujący. Kupiłem w zeszłym tygodniu kxf 450 z 2006 z przebiegiem około 120mth ale jako wiadomo, że 4t wymaga dużo więcej uwagi tak więć postanowiłem odrazu sprawdzić luzy zaworowe i prezentuje się to tak:

(patrząć od strony filtra powietrza)

lewy ssący jest dobry około 0,13mm, prawy ssący troche ciasny 0.1mm wchodzi ale na granicy optymalny w serwisówce 0.10-0.15mm czy jest sens ruszać ten zawór?

ale problem pojawia się z wydechami a więc prawy wydech ma około 0,35 a w serwisie 0.17-0.22mm to jeszcze nic lewy wydech na luz rzędu 0,63mm. Postanowiłem więc sciągnać wałki aby pomieżyć płytki i co się okazało prawy wydech na widocznie w porównianiu do innych zaworów przyklepany trzonek . Nie wiem co z tym fantem zrobic, czy tylko kupic inne płytki czy sciągnać głowice i zrobić te wydechy. Dodam że kxf ma oryginalne tytany. Drugie moje pytnie to takie przez co mogło tak się stać?

 

Za wszelkie rady bardzo dziękuje i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień zawory póki jeszcze głowicę masz całą. Sprawdź jak wyglądają gniazda zaworowe,bo może się okazać,że są wyklepane. Przy okazji wymień też łańcuszek rozrządu

Trzonek zaworu mógł zostać sklepany przez nadmierny luz.

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy musowo się urwie? chciałby się załagodzić i pojezdzić jeszcze przez zimą bez wkładanie wiekszęj kasy. Wiem że to niebezpieczne ale nie wytrzymie tych 15mtg bo końca sezonu? A jeśli bym jakoś pomieżył ten trzonek i wyszło by, że zawó jest przyklepanty tylko na nim to wystarczyło by tylko wsadzić nowe płytki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Twój motor i to co z nim zrobisz, to Twoja sprawa.

Tylko żeby później nie było płaczu,że 6 tysi musisz włożyć w silnik ,bo chciałeś zaoszczędzić 500 :D

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 tysi w najgorszym wypadku:), żartuje, zdaje sobie sprawe, żę może to się bardzo źle skonczyć, ale wiesz jak to jest, rozkręce głowice, oddam do motor-techu w Katowicach (mam niedaleko) i zejdzie mi w 2-3 tygodnie, a kto wie czy za tyle czasu będzie można wyjechać jeszcze w teren. Nie zależy mi na tych 500zł bo i tak jutro czy za miesiąć trzeba to zrobić, chodzi tylko o ten czas... Tak mi wpadło na myśl, czy gdzieś w okolicy jest urządzenie do sprawdzenia struktury stopu w tym zaworze? Wiem, że coś takiego robią z szynami kolejowymi, tak nawiasem robi się coś takiego w motocyklach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietaj ze to motocykl wyczynowy i do tego Kawasaki....zrob te zawory i nie rzezb w gownie

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślać o tym wpadło mi w głowe jeszcze jedno pytanie a mianowicie tytan ma sporo mniejsza rozszerzalność temperaturowa a więć jak jest z luzem zaworowym gdy wsadze stalowe? serwisówka podaje je przecież dla tytanów. Zmieniająć już zawory na stalowe warto wymienić prowadnice zawora i ten uszczelniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już koniecznie chcesz wymieniać to stalowe proxy ze sprężynami mogę być. A luz w tym modelu często zwiększa się z powodu odkładającego się na gnieździe nagaru. Nie umiem sobie jeszcze tego wytłumaczyć, ale zauważyłem już ten problem. Na dobrą sprawę ustaw właściwy luz i myślę, że jeszcze polatasz, ale głowy ani nawet lewej ręki za to nie dam :P Możesz wymienić wszystko, a i tak się urwie, taki urok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcem cię martwić ale tak zniszczone zawory podważają tezę o 120godzinach tego motocykla. Sugerowałbym ściągnąć głowicę i cylinder i dokonać oględzin. Zawory kategorycznie do wymiany i nie na stalówki tylko oryginały tytanowe. Jeśli olejesz temat to przekonasz się jak fajnie wygląda silnik po urwanym zaworze co w przypadku Kawasaki jest częstym widokiem.

Miałem taką Kawę od nowości, dopiero przy przebiegu 150godz regulowałem pierwszy raz zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem wczoraj głowice, i oddaje ją do roboty. Pojawiło się inne pytanie, jak rozkręciłem głowice to uszczelka pod cylindrem puściła olej bo odkręciłem śruby, czy taka uszczelka gdy to wszystko złoże będzie dobrze uszczelniać czy raczej wymienić ją na nowa? Dodam iż tłok i cylinder wygląda ok, bez żadnych krawędzi i rys. Gdy sciągłem kolanko jest ono od środka białe jakby ze spalin i przepalone na łuku, co mogło być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinder i tłok daj mechanikowi niech pomierzy i porówna z serwisówką.

Uszczelkę pod cylindrem jak i pod głowicą musisz wymienić. Zestaw uszczelek top-end ma wszystkie jakie potrzebujesz.

 

Co znaczy,że kolanko na łuku jest przepalone ?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...