Skocz do zawartości

Mz 250 Ts 1980r. wymiana silnika


pawle365
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytasz na poważnie czy żarty robisz? Przecież w przytoczonych jednośladach silniki są zupełnie inaczej mocowane niż w MZ, to chyba kwestia ustawienia łańcucha to najmniejszy problem. Najpierw spróbuj wsadzić silnik, a dopiero potem martw się łańcuchem. Szlak marka MZ już przetarła wypuszczając model 500, więc pewnie jest to wykonalne tylko po co?

A jak szukasz szczegółów to poczytaj http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/mz500/mz500.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że coś jest technicznie możliwe (bo wsadzenie innego silnika w jakąkolwiek ramę jest możliwe) nie oznacza, że ma to sens. Technicznie taki zlepek nie będzie zapewne lepszy od bazy a koszt jego wykonania przekroczy wartość zarówno MZ, motocykla z którego weźmiesz silnik jak i każdego sensownego jednośladu, który zapewni ci komfort jazdy i pewność, że się nie rozłoży za pierwszym zakrętem. Ale oczywiście jak masz kasę i lubisz wywalać ją do kosza to droga wola, w końcu kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama i hamulce powinny wytrzymać jazdę do 150 bez większego szfanku, przecież to nie rower, tarcze z przodu ma a niemieckie spawy nie były takie słabe szczególnie w ts

 

Pomyśl o czym piszesz. Autor posta rozważa wstawienie w otwartą ramę motocykla klasy 250 cc silnik ponad 2 krotnie większy o ponad 3 krotnie większej mocy. Spawy niezależnie od wykonania (czy niemieckie czy japońskie) mają przenieść określone obciążenie. W czasach projektowania MZ zakładano przeważnie współczynnik bezpieczeństwa 2, czyli że mechanizmy, w tym rama, przeniosą 2 razy większe obciążenie niż wynikające z obliczeń projektowych. I tak jak pisałem na początku tematu, technicznie pewnie jest taka zamiana możliwa ( stosując dodatkowe wzmocnienia ramy, zapewne przebudowując ją tak by zmieścił się silnik) niemniej już w takim wypadku całość stanowi loterię, wytrzyma na zakręcie czy nie. Bo, że poleci ponad 150 to pewne. Najlepsze jest to, że użytkownicy MZ narzekali na wiotkość ramy i zawieszeń 250 przy większych prędkościach, a te nawet nie zbliżały się do 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Najlepsze jest to, że użytkownicy MZ narzekali na wiotkość ramy i zawieszeń 250 przy większych prędkościach, a te nawet nie zbliżały się do 150.

Nie w Ts. Co do autora to kup wrak i próbuj. Jakby co to potem chętnie kupię parę części od Mz :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...