Skocz do zawartości

Drgania motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli jest to tzw. mrowienie na kierownicy i podnóżkach, to zapewne przy pewnym zakresie obrotów ta V-ka będzie je generować.

Natormiast jeżeli są to drgania o większej amplitudzie, to sprawdź przede wszystkim przednią oponę.

Natomiast najważniejsze, żeby ten motocykl obejrzał ktoś z więszym doświadczeniem.

M.

I tak brzmi słuszna podpowiedź :lalag: . Szkoda, że tak szybko padła, czekałem na rozwój wątku o uderzeniach wału... :rolleyes:

RIDE HARD!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam zapytanie odnośnie drgań mojego moto. Nie wiem, czy wcześniej to nie występował czy poprostu nie zwracałem na to uwagi.

Chodzi o to, że przy obrotach przekraczających 2,5 tys. występują drgania kierownicy, które czuć po rękach i widać po lusterkach bo obraz w nich skacze i jest zamazany. Czuć te drgania taķże na podnóżkach. Gdy puści się jedną manetkę to widać jak drży nawet przy niższych obrotach.

Niestety niemogę porównać tego zjawiska z drganiami na innym h-d. Pytałem znajomych o opinię którzy mieli doczynienia z h-d i mechanika, który sprawdził moto. Twierdzą, że te V-ki tak mają.

Jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza, ale wolę zapytać o opinię szersze grono.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Co niektórzy nie doczytali twojego zapytania chyba :laugh: pisza ci o cisnieniu w oponach, uderzeniach wału? takie wibracje co opisujesz to jest norma w tych motocyklach a w szczegulności w HD, nawet duże V-ki japonskie potrafią wibrować takie jak vs 1400 czy xv 1600 lub 1700, tak na marginesie sprawdz sobie dwie rzeczy co są odpowiedzialne za takie efekty drżenia kiery co za tym idzie zamazanego widoku w lusterkach pierwsza to tulejki gumowe w pułkach do których jest przykręcone mocowanie kierownicy (risery) czy nie sa juz wyrobione, druga żecz jesli posiada twój motocykl mocowanie silnikach na poduchach to też bym na to zwrócił uwagę chyba ze w twoim roczniku jest na sztywno mocowany do ramy to jeden problem mozesz wykluczy, ale nawet po wymianie tych lelmentów to wibra zawsze bedzie taki urok harley,a :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś sprawdziłem wszystkie podpowiedzi.

1. Przednie koło jest ok. Z łożyskiem nic się nie dzieje. Opona też nie ma wad. Szprychy - ok. Ciśnienie w oponie 2,2.

2. Łożysko główki ramy nie wykazuje zużycia czy uszkodzenia. Wszysko gładko i sztywno się kręci.

3. Tulejki gumowe kierownicy w półkach chyba są ok. Co prawda nic nie rozkręcałem ale nie mam luzu pomiędzy kierownicą a półką, kierownica mi się nie buja, jest stabilnie i sztywno przykręcona.

4. Silnik jest na sztywno przkręcony do ramy.

5. Śruby przy silniku i kierownicy sprawdziłem. Wszystkie są i dobrze dokręcone.

6. Drgania mojego moto po odpaleniu są takie same jak na załączonym filmiku.

7. Wału kardana nie mam - mam pas.

Wygląda na to, że z moto wszystko ok. Te drgania to chyba taka jego natura. Dla pewności w wolnej chwili wszystko sprawdze jeszcze raz.

Dziekuje wszystkim za zainterowanie tematem. Jak komuś nasunie się jeszcze jakaś podpowiedź to chętnie ją sprawdzę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego Drogi,

Nic się nie stresuj!

Przyczyna Twoich dylematów omówiona jest w punkcie 4. Twojego ostatniego posta "4. Silnik jest na sztywno przkręcony do ramy."

Harley po prostu tak ma. Kobiety mówią, że to największy wibrator świata, jaki miały okazję mieć między nogami ;)

Miałem kiedyś Harleya z 110 calowym silnikiem przykręconym na sztywno do ramy - faktycznie przy większych prędkościach obrotowych silnika nie było widać nic w lusterkach.

Z Twoim H-D wszystko w porządku. Pamiętaj, tylko, żeby każdą śrubkę, którą odkręcisz przykręcić potem z niewielką kroplą kleju do gwintów Loctite (czerwonego). Harley lubi się rozkręcać, a jeśli masz silnik przykręcony na sztywno do ramy - lubi podwójnie.

Nie słuchaj bzdur opowiadanych przez teoretyków jazdy na H-D o wale uderzającym o coś, luzach w główce ramy generujących wibracje, itp.

Lej paliwo i jeździj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem trzęsącej się kierownicy może tkwić w pkt. 3 kierownica nie może być za mocno dokręcona (gumowe tuleje są po to by niwelować drgania). W moim i znanych mi kilkunastu hd kierownica ma lekkie luzy (pracuje przy mocnym pchaniu ). Ja gdy kiedys skręcilem na maksa to co jakis czas wymmienialem żarówki w kierunkowskazach. Po wymianietulejek gumowych i właściwym dokręceniu kiery jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

HEj mam podobny problem sporciak 1200 2008 rok, drgania są oczywiście na całym moto na luzie, nie za mocne ale moją uwagę zwróciło coś innego, kierownica dostaje dziwnych wibracji .  Kiedy po rozpędzeniu się dość ostrym powiedzmy 70-100 km/h - puszczę kierownicę i spadają obroty dostaje ona dziwnych wibracji w momencie spadania obrotów silnika. Moto jedzie prosto a kierownica się telepie  jak przy rowerze kiedy jedziemy szybko 🙂  jak obroty spadną nie ma problemu Moto leci prosto nic nie ściąga delikatnie nawet jak  jedną ręką manetkę gazu trzymam to nie ma problemu.. obstawiam problem z  felgą lub oponą. może coś podpowiecie jeszcze czy mogą to być tzw. lekkie shimmy. ?

Edytowane przez przemosmial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wykluczysz oponę, ciśnienie, łożyska piasty i główki ramy to pójdziesz do tokarza i zrobi ci większe ciężarki do kierownicy.
Nie muszą być widocznie większe, ale więcej wpuszczone do kierownicy=cięższe.
Twój problem zniknie.
Ale najpierw sprawdź to, co na początku napisałem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...