Skocz do zawartości

Yamaha V-Max 1200 dziwny dźwięk z silnika


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

taki opiłki jak na foto nic nie znaczą. Jeśli to by była panewka- zobaczyłbyś w filtrze.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelałem olej przez szmatkę - nic nie ma - jest czysty.

 

Może jeszcze podkręcić miskę - może coś tam leży i nie spłynęło...

 

Zaznaczyłem na zdjęciu czerwoną strzałką gdzie słychać najbardziej.

Raczej wyżej przy kolektorze a nie niżej - tam gdzie pracują panewki.

 

Pozdro

post-1684-0-47686500-1403807935.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez jaj , opiłki panewki pływały by też w zlewkach i były by mocno widoczne . Posprawdzaj łańcuchy i napinacze rozrządu .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja raz byłem świadkiem podobnego dźwięku, i okazało się, że to niedokręcony kolektor wydechowy wydawał taki dziwny odgłos przypominający stukanie.

Sprawdź zatem szczelność kolektorów przy głowicy.

Sprawdziłem to - po odkręceniu kolektora okazało sie, że nie ma metalowej uszczelki. Myślałem, że może od tego właśnie jest tam jakiś luz i dzwoni...

Kupiłem i zamowtowałem uszczelki - dźwięk nadal jest :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy padającej panewce spada ciśnienie smarowania - sprawdź je i porównaj z serwisówką . Jesli bedziesz na warsztacie niech mechanicy zrobia pomiar spręzania .

Przyszła mi też do głowy teoria o obluzowanym korbowodzie - jest za duży luz , wali jak padająca panewka , choc nie mam pojecia jak długo korba z czymś takim by usiedziała na miejscu . Długo tak jeździsz , nagle się to pojawiło ? W od momentu zauwazenia stuków zostawiłeś potfora we względnym spokoju ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem wytrzymać i wykręciłem miskę olejową.

 

Znalazłem w niej dziwne plastikowe kawałki oraz gumowe okrągłe coś o średnicy 5-ciogroszówki.

 

Czy wiecie z czego mogła spaść ta gumowa część ?

 

Załączam zdjęcie.

 

 

Ta gumowa część bardzo mi przypomina tę opisaną pod tym linkiem.

http://www.awol.co.za/LeakingOringOilFilterSupply.htm

 

Jest to związane z olejem ale nie wiem dokładnie o co chodzi.

Zastanowię się jutro...



Po dokładnym przyjrzeniu się widzę, że "puścił jeden O-Ring przy rurce, którą płynie olej.

(załączam zdjęcie)

Pewnie było niskie ciśnienie oleju z tego powodu.

 

Sprawdziłem przy panewkach i wydaje mi się, że nie ma luzów, które by mogły dzwonić.

Czy Jeśli "na biegu" poruszam tylnym kołem (energicznie - przód, tył) to poruszy się wał i wtedy będą stuki na ewentualnym luzie na panewkach ?

 

Kładę się pod silnikiem i przykładam ucho do wnętrza silnika (przy zdjętej misce olejowej)

Moja żonka krótko kręci starterem i nie słychać żadnych "dzwonków" czy innych stuków...

 

 

 

Teraz biorę się za poszukiwanie O-Ringów oraz tej L-Rurki

Mam małą nadzieję, że to pomoże...

 

Pozdrawiam

Seb.

post-1684-0-84470200-1403904365.jpg

post-1684-0-14976100-1403952512.jpg

Edytowane przez SebJaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sytuacje dokladnie opisana w artykule firmy sprzedajacej ta zmodyfikowana rurke doplywowa oleju - oring wysunal sie ze swego miejsca i nie ma wlasciwego cisnienia oleju. Ta gumowa czesc na dnie miski dosciska rurke z oringiem gdy miska jest zalozona.

B.dziwne rozwiazanie, bo guma pod wplywem temperatury i czasu starzeje sie i odksztalca, wiec oring musi po jakims czasie sie wysunac.

Radze kupic zmodyfikowana rurke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec nie, fma z linku ktory podales robi kity z cisnieniomierzem oleju, a zaleca wymiane calego zespolu rurek olejowej w misce z zastosowaniem lepszych oringow niz fabryczne. Na srodkowym zdjeciu masz zespol rurek i oringow ktore trzeba wymienic - wynika z tego ze caly zespol mozna kupic od dealera, a oringi siliconowe wymienic na takie same zrobione np z vitonu ( odpornego na olej i paliwo ).

Przestrzegaja tez przed zastosowaniem starych rurek, jako ze zostaja zgiete podczas wyjmowania.



PS. Tak dzwiek mog powstac z powodu za malej ilosci oleju krazacej w ukladzie, problem z tym ze cos moglo sie zuzyc

bardziej niz nirmalnie i bedzie dalej dzwieczec nawet przy wlasciwej ilosci oleju. No ale rurki musisz zrobic tak czy owak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny olej , zimny sztywny oring = jest ciśnieie . Dostaje temperatury to oring robi sie elastyczny i do tego olej rzadszy łatwej wypływa wiec ciśnienie za małe . Może nie być dramatu jeśli z tym długo nie jeździłeś tym bardziej że panewki sa w jakimś stopniu przystosowane do niezbyt częstego kontaktu z czopem wału korbowego (np, jeśli wbijemy bieg za wysoko i chwile podzwonią ) .

Zrób tą rurkę a jak nie przestanie dzwonić to niestety trza będzie sprawdzić poprzez rozbiórkę stan panewki i czopu . Przypuszczam że tak jak w każdym współczesnym piecu motocyklowym nie obejdzie się bez rozbiórki całego silnika

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana tego oringu nic nie pomoże, nie ma nic wspólengo z tym dzwiękiem.

Zostaw tą rurkę, tylko dobierz ciaśniejszy o-ring.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

W tym całym systemie rurek olejowych znalazłem jeszcze jeden zniszczony O-ring.

Był tak zagięty i rozpłaszczony z jednej strony, że myślę, iż został nieprawidłowo założony w fabryce podczas produkcji silnika.

Jakoś to wszystko wytrzymało 26 lat !

 

Zamówiłem nowe O-ringi.

Wymienię je w przeciągu 3-4 dni i zobaczymy co będzie dalej...

 

Będę informował na forum o efektach.

 

Czy mógły ktoś mi odpowiedzieć jeszcze na takie moje wcześniejsze zapytanie w tym temacie :

Sprawdziłem przy panewkach i wydaje mi się, że nie ma luzów, które by mogły dzwonić.

Czy Jeśli "na biegu" poruszam tylnym kołem (energicznie - przód, tył) to poruszy się wał i wtedy będą stuki na ewentualnym luzie na panewkach i innych miejscach... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, ale praktycznie moze to byc za maly / za wolny ruch, zeby dalo sie cos uslyszec, poza tym zimny silnik.

Mozesz jednak sprobowac i sam to sprawdzic.

Hej.

No właśnie to sprawdzałem w taki sposób jak opisałem i nie słyszę żadnego dzwonienia.

Może to być (tak jak piszesz) zbyt wolny ruch ale mimo to daje mi to małą nadzieję, że po wymianie uszczelek olej będzie rozprowadzany z prawidłowym ciśnieniem a silnik będzie pracował tak jak trzeba (bez dzwonienia).

Wszystko będzie wiadomo za parę dni...

 

Pozdro.

Seb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...