Skocz do zawartości

Sprawdzanie poziomu oleju EVO


Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiscie po za jednym waznym faktem... rodzaj jazdy vs. dystans vs. temperatura powietrza vs. ilość oleju w zbiorniku

 

Chyba nie chcesz nam powiedzieć, że spuszczasz/dolewasz olej w zależności od planowanej trasy i pogody? :blink: Oczywiście jak olej na minimum a planujemy długi wyjazd to należy uzupełnić ale normalnie wystarczy że jest między min a max. Ważniejsze chyba żeby zachować właściwe interwały między wymianami (kolejny topic można o tym zrobić :biggrin: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tak nie szaleje. :)

Na dłuzszy wyjazd - wiadomo... tak jak piszesz...

Czasem da sie to uwzglednic... na przykład nie dolewając gdy chłodno, tylko później.

Np. Soft jest na poziom oleju baaardzo elastyczny...

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak jest z innymi modelami i rocznikami. U mnie (softail 2006, 88 ) w manualu (2005) jest ze motocykl w pozycji pionowej, natomiast na bagnecie jest informacja ze moto ma byc na nozce ?

 

Zatem słuchamy bagnetu.

Podobnie w tym przypadku - tez słuchamy bagnetu. Skoro nie jest napisane "jiffry stand" to w pionie...

 

P.S.

Zakładamy że bagnet jest oryginalny... :biggrin:

 

W sofcie 2006 na bagnecie sa oba sposoby i mozna sobie wybrac.

Generalnie pomiar poziomu oleju na stopce jest o kant dupy potłuc w modelu Soft - bo znając ilosci możliwych modyfikacji to po zmianie zawiechy położenie motocykla na stopce bocznej napewno sie zmieni.

 

Odnosnie Touringów - pomiar poziomu w touringu odbywa sie blisko osi zbiornika zatem różnica w pomiarze wynosi około 1- 1,5 cm. Chyba nie jest to aż tak drastyczną róznica - bo w sofcie pomiar odbywa sie z boku i tam róznica poziomu dochodzi do 4 -5 cm... z tego co pamietam.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam Brać Motocyklową!

 

Wtedy, kiedy nie mogę pojeździć to sobie przynajmniej poczytam to forum. A piszecie tu ciekawe rzeczy. Nie miałem pojęcia, że w różnych modelach różnie można/trzeba sprawdzać poziom oleju.

 

No to coś dodam ze swoich doświadczeń (jeśli tak to można nazwać). Może komuś się do czego przyda?

 

Niedawno zaczęły się pojawiać plamy oleju pod moim moto i od razu sprawdziłem poziom wszystkich olejów ale wszystko wyglądało ok. Motocykl to Softail Standard FXST z 2002r. z silnikiem TC88 na gaźniku.

 

Niestety plamy zaczęły się robić coraz większe. Wczoraj postanowiłem (w końcu) sprawdzić co tam "słychać" w skrzyni. Jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się, że na korku spustowym w ogóle nie widać tego grzybka-magnesiku bo cały jest pokryty metalowymi wiórami. A olej...? Nie wiem czy pamiętacie taką farbę do malowania na srebrno - Srebrol się chyba nazywała. No to właśnie tak mniej więcej wyglądał ten olej.

 

Przyczyną była zbyt mała ilość oleju w skrzyni :huh: Po spuszczeniu okazało się że było go... ok. 400 ml !!! W serwisówce jest jak byk: 591-709 ml. Każdy pomyśli - wyciekł. Może trochę tak, ale jak wziąłem jeszcze raz serwisówkę w łapę to szybko okazało się że najprawdopodobniej tyle wlałem :blush:

 

A wszystko przez to, że źle sprawdzałem poziom oleju w skrzyni.

Zgodnie z serwisówką rozgrzałem moto potem poczekałem aż olej "się uspokoi" postawiłem do pionu, wykręciłem korek z bagnetem, przetarłem, wkręciłem z powrotem, wykręciłem i... poziom OK - między kreskami na bagnecie. A w serwisówce jest WYRAŹNIE: "Wipe the dipstick and reinsert it into the clutch release cover housing. Do not screw the cap/dipstick into place. Rest it on the housing top thread, then withdraw it". A więc wykręcamy korek z bagnetem, przecieramy i wkładamy z powrotem. NIE WKRĘCAMY! Wyciągamy i odczytujemy poziom na bagnecie... Dzięki temu, że za każdym razem wkręcałem ten korek z powrotem bagnet był niecały cm niżej niż powinien i wydawało mi się że poziom jest właściwy. A tu dupa!

Tak to jest jak się nie czyta dokładnie. :icon_rolleyes: Bo to oczywiście trzeba było szybko... po łebkach... bo jeździć się chce. Teraz mam nauczkę.

 

Olej w skrzyni zmieniłem jakieś 4 lata temu. RevTech 80W90.

Co pewien czas sprawdzałem jego poziom, tylko że źle to robiłem. :banghead: To teraz mam... Coś szumi w nim niemiłosiernie. Mogą to być łożyska, ślizgi napinaczy łańcuchów... może być wszystko! Trzeba teraz wszystko sprawdzić. Tzn. sprawdzić to trzeba było od razu. No tak... tylko, że szumiało w nim zawsze tzn. od kiedy go mam (ok. 5-6 lat). Myślałem że ten typ tak ma. Tak to jest jak nie ma się żadnego znajomego jeżdżącego HD i nie ma możliwości porównania.

Co prawda w ciągu tych 4 lat zrobiłem nim niewiele - ok. 20 kkm (nie podaję w milach bo budzik mam w km a nie chce mi się przeliczać :laugh: ). Tyle co nic. Ale jak sobie przypomnę... Transalpina, Transfogaraska, jazdy po 500-600 km dziennie w upale 30-40 oC... co tam się działo w tej skrzyni! :eek:

 

 

 

Ufff! Sorry za przydługi text... ale mam już swój pierwszy post na forum! :biggrin:

Pozdrawiam wszystkich!

"Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja ( ta po polsku) mówi, ze wymiana olei ( silnik, skrzynia, sprzęgło ) co 8 tyś km. ( i chyba co 2 lata max)

Skrzynia 5 bieg to mocna skrzynia, nawet jak brakło jej 10-20% poziomu to może nic się nie stało. Kup w końcu porządny olej, zmień, zrób 100 km, zmień jeszcze raz i jeździj, ale obserwuj, zlokalizuj i usuń wyciek

Aha, szumią raczej łańcuchy wałków , a nie skrzynia ;-)

pzdr Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl po takiej akcji w zasadzie mozesz wywalic na zlom, a ty w ramach pokuty idz ze 3 razy do kosciola i posluchaj tego belkotu z mownicy :)



Amerykanska instrukcja mowi silnik co 5000 tys mil sprzeglo skrzynia co 10000 tys mil, dla tych co nie maja co z kasa robic wymiana wszystkiego co 1000 lub co sezon, a jak, niech biznes naftowy sie toczy.

 

To ze znalazles opilki metalu to b dobry znak, ulozylo sie wszystko, dotarlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za słowa otuchy. Olej już zmieniłem. Pojeżdżę na nim do końca sezonu - niech wypłucze ładnie skrzynię, a na zimę wleję nowy - jakiś porządniejszy (to w ramach pokuty :rolleyes: ).

A jak znajdę co szumi, to na pewno napiszę.

"Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Panowie czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak mierzymy poziom oleju w dyna low rider 1998 evo ? Bagmet mam taki jak na zdjęciu kolegi Mirka. Olej mam na takim poziomie ze w zasadzie czy zimny czy ciepły, czy na stopce czy w pionie mieści się w skali min-max. Niemam niestety serwisowki, a kilka dni juz szukam na forach u nas i usa ale nie znalazłem informacji dotyczącej akurat tego modelu i silnika, a z tego co zauważyłem to co kolejny motocykl to inna zasada :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że temat odświeżony otóż:

Mój pierwszy Harley cały czas mnie zadziwia i wywraca wszystko co nauczyłem się przez lata u Japońców :)

XLH 1200 '94 otwieram korek tego zbiorniczka na olej i nie mam bagnetu tylko otchłań.

 

Dowiedziałem się że:

- Zaglądnąłeś do środka?

- No

- Jest olej?

- No nawet sporo

- To jest dobrze!

- Aha...

 

Pytanie czy tak ma być ? teoretycznie wszystkie filmy na YT jak zmienić olej w Sportsterze wykazują że oni też nie mają bagnetu ale chyba jest jakiś patent żeby to sprawdzić czy wg. instruktarzu powyżej ? olej ma tam po prostu być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego sprawdzasz na kosie.

Witam. Panowie czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak mierzymy poziom oleju w dyna low rider 1998 evo ? Bagmet mam taki jak na zdjęciu kolegi Mirka. Olej mam na takim poziomie ze w zasadzie czy zimny czy ciepły, czy na stopce czy w pionie mieści się w skali min-max. Niemam niestety serwisowki, a kilka dni juz szukam na forach u nas i usa ale nie znalazłem informacji dotyczącej akurat tego modelu i silnika, a z tego co zauważyłem to co kolejny motocykl to inna zasada :/

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

 

Sprawdzasz na kosie.

Witam. Panowie czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak mierzymy poziom oleju w dyna low rider 1998 evo ? Bagmet mam taki jak na zdjęciu kolegi Mirka. Olej mam na takim poziomie ze w zasadzie czy zimny czy ciepły, czy na stopce czy w pionie mieści się w skali min-max. Niemam niestety serwisowki, a kilka dni juz szukam na forach u nas i usa ale nie znalazłem informacji dotyczącej akurat tego modelu i silnika, a z tego co zauważyłem to co kolejny motocykl to inna zasada :/

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Olej sprawdzamy na ciepłym silniku.

Sposób pomiaru powinien byc napisany na bagnecie (przy pomiarze na bocznej).

Ja stawiam, ze pomiar w pionie w tym roczniku.

P.S.

W tej kwestii, na przestrzeni kilku lat, byly zmiany, wiec aby sie upewnic najlepiej zajrzec w serwisowke.

Edytowane przez Natalia Cattiva

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...