Skocz do zawartości

Yamaha SR125 95' problem z iskrą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam na imie Sylwek

Przeszukałem cały int. w ciągu ost kilku mieś i nic....nie ma podpowiedzi na mój problem , więc może tutaj mi się uda:-)

pacjent to Yamaha SR 125 z 95 r.

zakupiłem owe moto dla żony jednak od samego początku miałem problem , gasła strzelała itp.

regulacja gaźnika , zakup nowego gaźnika nie przyniusł pozytywnego skutku....po przez świece , cewke , kabel WN ... doszedłem że padł ECU....

na starym moto jechało do pewnego momentu , gasło , jednak jeśli zgasło przy szybszej jeździe i nie włączyłem sprzęgła moto się zadusiło po czym po pary sek. załapało i można było jechać gdzie się chce...

po podmianie ECU moto chodziło normalnie....

jednak po ok 800km znów znikła iskra.....i znów podmiana wszystkego po kolei...:-)

tym razem pozostało mi tylko MAGNETO.....ponieważ udało mi się zakupić drugi silnik w pudełku , podmieniłem całą obudowę wraz z czujnikami , alterantorem ....iiii iskra wróciła :-)

nie cieszyłem się jednak za długo bo okazało się że moto pracuje tylko na niskich obrotach... podszas dodawania gazu dusi się strzela itp....pomyśłałem że pewnie czujniki uszkodzone , ale coś mnie "kopło" aby podmnić ECU na to stare ( tzn uszkodzone ) ... o dziwo moto zaczęło wkręcać się na obroty .... jednak jak już pisałem wcześniej , owe ECU jest uszkodzone i w pewnej temperaurze gubi iskrę :-(

jednak nie moge zrozumieć kilku kwestii:

ECU stare to - 5HO MO (32J) , nowe to 5HO MO (23J) , na starych czójnikach motor chodził na oby ECU ??????

silonik który zakupiłem jest z 92 r. a mój z 95' wszystko wygląda identycznie.....

macie jeakieś pomysły co może być przyczyną owej zystuacji??

nasuwają mi się tylko 2 rzeczy :

albo do nowych czujników potrzeba też przełożyć koło magnesowe????

albo czujniki czy ECU się popsuło , jednak jak pisałem na starych czójnikach oba pracowały :banghead:

macie może jakieś pomysły?? bo mnie już ich brakuje :sad: :sad: :sad:

z góry dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób nową instalacje elektryczną ewidentnie jest z nią problem zarób nowe końcówki i poczyść styki. Zobacz jak wygląda masa oraz pomierz albo daj do sprawdzenia elektronikowi oba ECU, sprawdz czy cewka nie jest uszkodzona i czy jak się nagrzeje ECU, cewka to nie ma zaniku iskry/ na początek instalacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek dziękuję za odpowiedź ...:-)

jeśli chodzi Ci o instalację pomiędzy ( MAGDNETO-ECU-CEWKA) sprawdzałem miernikiem przewodzi , końcówki czyściłem a te co były lutowane polutowałem na nowo :-(....moge oczywiście wyciąć wszystkie kable i puścić nowe..

pytanie tylko: czy może być tak że samo koło magnesowe się różni ??? , nurtuje mnie czemu na moich czujnikach chodził na obu ECU a na zmienionych tylko na tym starym ( uszkodzonym)..?

dziś postanowiłem zrobić jeszcze jedną próbę , opiszę co się działo:

zapaliła ok , jazda 2 min kilka razy przerwała , potem ok do prędkości 50km/h , podczas jazdy z tą prędkością ok 1-2 min zaczyna szarpać , dusi się , znów jedzie i takj wkółko, za chwolę jedzie bez problemu i znów to samo...jednak dziś ( czego nie miałem wcześniej) bardzo duży spadek mocy.

po przejechaniu ok 15 km zgasła -brak iskry- odpaliła po 30s dostała kopa że jechała jak sześćsetka ;-) , po 300m znów zamuliła ....i tak doczłapałem się do domu :-( , problem w tym że na tym ECU stare czujniki zachowywały się podobnie ....jednak po zmnianie na drugi problem zniknął..... do czasukiedy iskra zniknęła całkowiście z dnia na dzień ...:-(..

jednak pojawiła się na nowo gdy założyłem drugie czujniki , z tym że na tych znów nowe ECU nie pracuje :-(

czepaim się kóła bo może przełożyć je z tego silnika z którego wyjąłem te czujniki.....

oczywiście mogę zakupić nowe , ale jaka pewność że będą współpracować z tym ECU ???

Edytowane przez czubeczek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może spróbuj odpalić drugi silnik na instalacji która w nim była. ogólnie wieloma rzeczami mogą się różnić

kompletnie nie znam tego moto więc w tym temacie nie wiele pomogę...

o jakich czujnikach mówisz może daj foto.

jak jest możliwość to napisz co one kontrolują i jak jest opcja to pomierz czy wszystkie są sprawne.

i daj komuś ECU do sprawdzenia może oba są sprawne a ty w złym miejscu szukasz przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalenie drugiego nie wchodzi w grę gdyż gościu go wyjął bo nie chodził i kupił drugi , podejżewał albo panewkę albo krzywe zawory albo coś z tłokiem:-(

co do czójników , to napewno źle je nazwałem , ale ipiszę jak działa i dam pogląd jak wygląda to na pewno będziesz wiedział o co chodzi :-)

na kole magnesowym po zew, stronie wystają 2 "cycki" takie punkty z których owe czuijniki zczytują sygnał , coś jak położenie wały i ewmitują go w końcowej fazie do świecy która daje w danym momencie iskrę , poprzez ECU i cewkę ..

foto nr 1 , to pokrywa ( którą właśnie podmieniłem z alternatorem i czujnikami( jak ja to nazwałem ):-)

foto nr 2 to owe "czujniki" :-)

post-75053-0-34587100-1393708256.jpgpost-75053-0-17903400-1393708349.jpg

te cewki co widać na foto1 wchodzą w środek koła magnesowego ,

 

całą elektryka jest bardzo prosta , z owych czujników wychodzą po 2 kabelki (czyli 4) które wchodzą do ECU , z ECU wychodzą 4 kabelki i idą do cewki ....ot cała filozofia :-)

 

co do sprawdzenia , to w momencie kiedy iskra zginęła , sprwadzałem Ohm-omierzem w/g serwisówki i wskazywały dobrze , jednak iskry nie było , sprawdziłęm te z drugiego silnika , wskazania były takie same a iskra się pojawiła....tak więc ???

Edytowane przez czubeczek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc zmień kabel WN do cewki i świece na nowe, na moje oko nie ma tam wiele rzeczy które się psują. i powinno gadać jak pomiary wskazują serwisowe wartości. jak wygląda stan magnesów na magneto? i jak wygląda masa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmmm no właśnie tu mnie zagiąłeś ....tak naprawdę do masy nigdy chyba nie dotarłem ( tej głównej) bo przy cewce założyłem nową

co do Magdento i stan magnesów to nie mam pojęcia na co zwracać uwagę?

co do kabla WN , cewki , świec , ECU - miałem po 2 szt z każdego więc po tym jak ostatnio straciła iskrę po kolei zamieniałem i nic....iskra powróciła dopiero gdy zakupiłem i podmieniłem te czujniki....tylko właśnie wtedy nie chciała się wkręcać na wyższe obroty na ECU na którym do tej pory chodziła , dopiero po podmianie na stare( uszkodzone) ECU zaczęła się wkręcać na obroty( w ciągu 5 min. zamieniałem oba ECU i to samo się działo za każdym razem), jednak to stare ECU jest uszkodzone więc to tłumaczy czemu gubi iskrę....

 

pytanie tylko się tyczy : czemu po podmianie czujników nie chodzi prawidłowo na ECU na którym do tej pory chodziło????? ECU patrząc na symbole to samo....

 

czemu pytam : nie mam gwarancji że zakupione czujniki są dobre( były w uszkodzonym silniku) ale czemu chodzą na uszkodzonym ECU prawidłowo a nie chodzą na tym "nowym"???? mogę zakupić nowe ale skąd mam wiedzieć czy i nowe będą chodzić na "nowym" ECU??.....jedyne co mi przychodzi do głowy to spróbuję podmienić koło magnesowe z tego starego silnika ...może pomoże....no i dotrę do masy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm na to nie wpadłem , ale ja na pewno nie , bo przełożyłem całą pokrywę , jednak czy ktoś przede mną tego nie zrobił nie wiem....

reakcja była taka:

założyłem nową pokrywę ( widoczną na zdięciu) isrka wróciła , pojechałem na jezdę próbną , max prędkość ok 40km/h nie chce wchodzić na obroty...jechałem i kombinowałem z gaźnikiem bo myślałem że to jego wina...po ok 20 km moto zgasł - brak iskry- odpalił i znów nie wkręca się na obroty ..dojechałem do domu , przypadkowo podpiąłem drugie( uszkodzone) ECU i moto się wkręca , odpiąłem i podpiąłem nowe ECU moto się nie wkręca , zrobiłem tak ze 4 razy i to samo.....dlatego mi ręce opadły o co chodzi ????

 

-------- ale skoro by były odwrotnie , to czemu na postoju na jednym ECU się wkręca a na drugim nie ??????

 

 

------ sprawdziłem impulasatory....nie można ich przykręcić odwrotnie , za krótkie kable.....co do oznaczeń na nic , to wszystkie 4 mają te same oznaczenia co ECU i co koło magnesowe .....

Edytowane przez czubeczek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za brak edycji , ale zniknęła mi opcja Edytuj????? jak tylko się pojawi naprawie problem:-)

 

nowe wieści z frontu:

podmieniłem z powrotem starą pokrywę z impulsatorami i o dziwo moto zapalił , zachowuje się identycznie jak na impulsatorach z drugiego silnika , czyli na "nowym" ECU nie wkręca się na obroty , na starym ECU bez zmian , odpala , ale podczas jazdy gubi iskrę , strzela ...jednak na postoju na obroty się wkręca....czyżby padło kolejne ECU ????? ma ktoś jakiś domowy pomysł jak sprawdzić ECU ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mi już ręce opadają do tego moto ?? a no właśnie dlatego :

rozprułem całą instalację elektryczną , przelutowałem wszystkie lutowane połączenia , poczyściłem styki , odpaliłem na chwilę , dodałem 2 razy gazu .... nie wkręca się na obroty :-(

podmieniłem cewkę ( którą już wcześniej podmieniałem ) moto chodzi jak ta lala....przejechałem nim 60 km wszystko ok !!!!! :-)

nie wiem co ją boli ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam silnik od rometa albo motorynka stella jak dobrze pamiętam - cpu, cewka, uzwojenie i jakaś tam śmieszna regulacja zapłonu. ogólnie 5 kabli...

walczyłem z nim tydzień!!! :banghead:

konstrukcja banalna a tyle problemów albo nie odpalał choć świeca mokra i iskra jest na nowej świecy

albo nie miał mocy a silnik świerzo po remoncie i ciągle coś. regulacja gaźnika to też zabawa

wyregulowany chodzi tydzien póżniej palma odbija i nie chce zagdać- znów regulacja i tak w kółko...

Już ponad rok leży w koncie bo nie jest mi potrzebny ale to podobny prykład...

to samo mają silniki w mini ścigaczach, też robią co im się podoba...

przyjżął bym się tej masie jednak _cewka przy ramie i takie tam

po za tym jak lata to potestuj i pomierz całą intalację multietrem może na coś wpadniesz

tak na odległości ciężko coś stwierdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh... czytając Twoją opowieść , dokładnie jak byś użytkował żony yamachę :-)....gaźnik regulowałem już tyle razy że obawiam się o o-ringi :-)...na dodatek też mam dwa więc jak jeden nie wychodzi to podmieniam drugi :-)....chodzi jakiś czas , i jak coś nie tak to znów podmieniam :-):-):-)

 

ale jest coś co mnie jeszcze nurtuje......grzebiąc w kabelkach dotarłem do dwóch przekaźników.....po lewej i prawej stronie motoru pod boczkami . Są to przekaźniki które tykają gdy włączę /wyłączę zapłon , bądź ten przełącznik przy manetce gazu ( nazwałem to awaryjnym gaszeniem) , nie wiem po co one są w motorach , ale są w każdym "nowszym".....

Mianowicie chciałem je spiąć na krótko żeby je wykluczyć i w żaden sposób nie mogę ....są to zwykłe przekaźniki z czterema "pinami" .a które w jakiś sposób wpięte są w instalację łączącą ECU z cewką .....może ma ktoś pojęcie jak je ominąć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...