Skocz do zawartości

Turystyk dla 2 osób duży wybór , Co wybrać ?


Rekomendowane odpowiedzi

. Spalanie w trasie schodziło do poziomu 5,5 - 6 litrów ale w mieście to i do 8 - 9 bez problemu dochodziło.

 

To chyba nie była za dobrze wyregulowana. Brat jeździł 900 i bardzo często jeździliśmy razem, a co za tym idzie tankowaliśmy w tym samym czasie i nigdy nie przekroczyła mu 7.5l. Przy jeździe w trasie do 120 paliła 5.5-6l. Fakt jest taki, że włożył w nią sporo kasy. Nowe króćce gaźników (oryginały), porządna regulacja silnika i moto jeździło jak złoto. Poprzednio miał dwie 600-ki i jeśli chodzi o porównanie, to jest niebo a ziemia na korzyść 900-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zarówno XJ600 jak i XJ900 więc mogę co nieco o nich napisać.

 

Jeśli mówimy o 600 to nie patrz na inne jak te po 1998 roku. Dostały wtedy dwie tarcze, lepszą i wyprofilowaną kanapę, grubsze lagi i grzane elektrycznie gaźniki. Jak nie będziesz wymagał dynamicznej, autostradowej turystyki z prędkościami rzędu 180 - 200 km/h to 600 spokojnie ci wystarczy. Bardzo ekonomiczny sprzęt, na trasie do 120 km/h bez problemu schodziłem do poziomu poniżej 4l (rekord to 3,8), w mieście raczej nie przekraczało 6l. Zasługa 6 biegowej skrzyni. Silnik jak na swoją pojemność o dziwo jest elastyczny i nie szarpie na niższych obrotach, równo ciągnie w całym zakresie, nie ma nagłego przeskoku mocy jak w sportowych maszynach. Mimo, że to tylko 61 KM to rozbujałem ją raz do licznikowych 200 km/h - do 180 km/h szła jednym tchem, od 180 do 200 już potrzebowała chwilę. Ten motocykl ma swoje "ten typ tak ma", m.in. hałasuje kosz sprzęgła na wolnych obrotach. U mnie nie hałasował, on po prostu napierd.... głośniej niż silnik. Podczas przyspieszania jak silnik przechodził przez zakres 3500 obrotów to dostawał niezłych wibracji. Sporo osób wywala chłodniczkę oleju bo im cieknie na łączeniu. Wystarczy dać nowe podkładki miedziane. Moja lubiła wypić sobie trochę oleju, jakieś pół litra na 1000 km.

 

W 900 brakowało mi przede wszystkim 6 biegu. 30 kg cięższa od 600 i powiem szczerze, że podczas manewrowania w mieście czy na parkingu było to czuć. Napęd wałem, spory plus bo czysto. Ale znowu kanapa nie była tak wygodna jak ta polifotowa z 600-tki. Trzeba by ją dać do tapicera aby jakoś inaczej przerobił, poszerzył. Jeśli chodzi o osiągi i elastyczność to wcale nie ma takiej wielkiej różnicy w porównaniu do 600. Mimo, że prawie 30 KM różnicy. Pewnie zasługa inaczej zestrojonej skrzyni i ma się takie wrażenie. Wał też trochę mocy zabiera, o ile dobrze pamiętam to 900 miała na kole moc rzędu 80 KM. Rozbujałem ją do licznikowych 215 km/h. Spalanie w trasie schodziło do poziomu 5,5 - 6 litrów ale w mieście to i do 8 - 9 bez problemu dochodziło.

 

 

A jak jazda we dwójke na 600 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby da się ale trochę męczarnia.

 

To powiem szczerze, że trochę lipa :( Moto fajny tylko, że szukam czegoś na czym będę mógł śmigać razem z żonką. Tiger 885 też jakiś niewielki się wydaje pozatym niestety budżet mnie też trzyma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, tylko bierz dużą Dywersję. Będzie Pan zadowolony. A za 5 tysi nie znajdziesz wierniejszego kompana. W dodatku tych motocykli nie kupują gówniarze, więc jak trochę poszukasz, to znajdziesz całkiem zdrowe moto. Mój brat swoją sprzedał za 5.5 koła po dużym serwisie, na prawie nowych oponach (najechał jakieś 3-4 tys. km) i z kompletem 3 kufrów. Klient po 10 min oglądania zostawił zaliczkę i pojechał po resztę kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, tylko bierz dużą Dywersję. Będzie Pan zadowolony. A za 5 tysi nie znajdziesz wierniejszego kompana. W dodatku tych motocykli nie kupują gówniarze, więc jak trochę poszukasz, to znajdziesz całkiem zdrowe moto. Mój brat swoją sprzedał za 5.5 koła po dużym serwisie, na prawie nowych oponach (najechał jakieś 3-4 tys. km) i z kompletem 3 kufrów. Klient po 10 min oglądania zostawił zaliczkę i pojechał po resztę kasy.

w tej kasie nie ma konkurencji dla XJ 900, cb 750 to będzie padlina i nie ma owiewki, bandit 1200s trzeba dołożyć ze 3 tyś żeby kupić coś eleganckiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Będę tendencyjny i powiem,że jak troochę dołożysz too... będziesz miał ST 1100.

Powiem tak: jeżdziłem na XJ900 i na Pan European 1100. Pan European jak dla mnie jest sporo lepszą machiną. Jedyne minusy to wyższe koszty serwisu i bardziej popieprzone plastiki. A cała reszta lepsza. XJ 900 nie jest złym sprzętem, przeciwnie bardzo dobry jest, dużym minusem dla mnie było bujanie/pływanie na zakrętach których ni jak nie szło wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...